Η ανησυχητική αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στους ελληνικούς δρόμους, ειδικά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, βρίσκεται στο επίκεντρο του κοινοβουλευτικού διαλόγου. Η βουλευτής της Ελληνικής Λύσης, Σοφία-Χάιδω Ασημακοπούλου, κατέθεσε ερώτηση προς τους αρμόδιους Υπουργούς, ζητώντας άμεσες παρεμβάσεις, ενώ το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη απάντησε με αναλυτικά στοιχεία για τις δράσεις που έχουν ήδη υλοποιηθεί.
Η Ερώτηση της Ελληνικής Λύσης: Ανησυχία για τους ελλιπείς ελέγχους και το οδικό δίκτυο
Η κ. Ασημακοπούλου, στην ερώτησή της προς τους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, και Προστασίας του Πολίτη, εξέφρασε την ανησυχία της για την αύξηση των τροχαίων. Επικαλούμενη δημοσιεύματα και ειδικούς, εντόπισε τις βασικές αιτίες σε μια «χαλαρότητα» των οδηγών, την αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ, την ελλιπή αστυνόμευση σε τουριστικές περιοχές, την κακή κατάσταση του οδικού δικτύου και την παρουσία ξένων οδηγών που δεν γνωρίζουν τους ελληνικούς δρόμους.
Η βουλευτής ζήτησε από την κυβέρνηση να παρέμβει άμεσα. Συγκεκριμένα, ρώτησε αν θα ενισχυθούν οι έλεγχοι σε περιοχές με μεγάλο τουριστικό ρεύμα, αν θα αναβαθμιστεί το οδικό δίκτυο και η σήμανση σε «επικίνδυνα» σημεία, αν θα ενταθούν οι ενημερωτικές καμπάνιες για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και αν θα δημιουργηθεί μια ψηφιακή πλατφόρμα για την καταγραφή των τροχαίων ατυχημάτων.
Η Απάντηση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη: Εντατικοί έλεγχοι και ψηφιακός «Χάρτης»
Σε απάντηση της ερώτησης, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Ιωάννης Λαμπρόπουλος, τόνισε ότι η οδική ασφάλεια αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα του Υπουργείου και της Ελληνικής Αστυνομίας.
Ο κ. Λαμπρόπουλος αναφέρθηκε στο «Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας Ελλάδα 2030» και υπογράμμισε ότι οι αστυνομικές υπηρεσίες εκπονούν και εφαρμόζουν ειδικά επιχειρησιακά σχέδια. Υποστηρίζοντας την κυβερνητική πολιτική, παρέθεσε συγκεκριμένα στοιχεία:
- Καθημερινά διενεργούνται συστηματικοί έλεγχοι, με τη χρήση ειδικών ηλεκτρονικών συσκευών, όπως αλκοολόμετρα και ραντάρ.
- Κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο του 2025, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 1,5 εκατομμύριο τροχονομικοί έλεγχοι, με τη βεβαίωση 500.148 παραβάσεων.
- Γίνεται «τεχνική αστυνόμευση», με τις υπηρεσίες να διαβιβάζουν στους αρμόδιους φορείς έγγραφα για φθορές στο οδόστρωμα ή την σήμανση. Μάλιστα, μέχρι τα τέλη Αυγούστου του 2025, είχαν αποσταλεί 3.396 τέτοια έγγραφα.
- Υλοποιούνται συνεχείς ενημερωτικές καμπάνιες μέσω τηλεοπτικών σποτ, φυλλαδίων και αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σχετικά με την ψηφιακή πλατφόρμα που ζητήθηκε, ο Υφυπουργός γνωστοποίησε τη λειτουργία της ηλεκτρονικής εφαρμογής «Χάρτης Τροχαίων Συγκρούσεων». Ο «Χάρτης» αυτός θα επιτρέψει την ανάλυση των στοιχείων των ατυχημάτων, βοηθώντας στη χάραξη πιο στοχευμένων πολιτικών για την οδική ασφάλεια.
Τέλος, ο κ. Λαμπρόπουλος τόνισε τη σημασία της συνεργασίας με διάφορους φορείς, όπως το ΕΚΑΒ, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος.