χωράφια μπαίνει η «Εγνατία Οδός ΑΕ», η οποία επεκτείνει τις δραστηριότητές της
σε πολυσυζητημένα έργα της Κεντρικής Μακεδονίας καθώς προχωρά σε σημαντικά έργα
στη Θεσσαλονίκη, όπως τους κόμβους της δυτικής περιφερειακής, ενώ έβαλε μπρος
και στη μετατροπή σε αυτοκινητόδρομο του τμήματος Μουδανιά – Ποτίδαια, στο
πρώτο «πόδι» της Χαλκιδικής. Σε εξέλιξη βρίσκεται άλλωστε και η βελτίωση του
οδικού τμήματος Θέρμη – Γαλάτιστα.
Ποτίδαια
ανάδοχος και ήδη εκτελούνται οι προκαταρκτικές εργασίες σε… τμήμα του οδικού
δικτύου Μουδανιών – Ποτίδαιας, μετά από διαγωνισμό στον οποίο προχώρησε η
«Εγνατία Οδός ΑΕ». Ειδικότερα, από τα 5,2 χιλιόμετρα του δρόμου δημοπρατήθηκαν
και έχουν ανάδοχο μόνον τα 4,2, αφού το τελευταίο χιλιόμετρο, πριν από τη
γέφυρα της Ποτίδαιας, έμεινε εκτός δημοπράτησης, λόγω δικαστικής εμπλοκής. Κι
αυτό συνέβη καθώς παρόδιοι προσέφυγαν στα δικαστήρια υποστηρίζοντας ότι το έργο
θίγει χώρους αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε
ότι πρέπει να εξεταστεί, αν όντως θίγονται αρχαιολογικοί χώροι.Έτσι, το
συγκεκριμένο χιλιόμετρο μπήκε στο… ψυγείο, μέχρι να ξεκαθαρίσει η υπόθεση.
Σημειωτέον ότι ο δρόμος έπρεπε να είναι προ πολλού έτοιμος κι όχι να ξεκινά
σήμερα η κατασκευή του, όμως από το 2006, οπότε και συμπεριλήφθηκε για πρώτη
φορά σε εργολαβία δέχεται διαρκώς προσφυγές.
Στην «ΕγνατίαΟδός ΑΕ» πάντως, αποφάσισαν να δημοπρατήσουν έστω τα 4,2 από τα 5,2 χιλιόμετρα,
προκειμένου να μη χαθούν τα ευρωπαϊκά κονδύλια που είχαν εξασφαλιστεί και να
μην οδηγηθεί συνολικά στις ελληνικές καλένδες το έργο.΄Σύμφωνα με την εταιρία
όταν τελειώσουν οι δικαστικές διαμάχες για το 1 χλμ τότε θα αναζητήσει κονδύλια
ώστε να κατασκευαστεί κι αυτό.
πάντως που είναι σε εξέλιξη προβλέπει την αναβάθμιση και μετατροπή σε
αυτοκινητόδρομο της επαρχιακής οδού Μουδανιά – Ποτίδαια, με δύο λωρίδες ανά
ρεύμα κυκλοφορίας και με ενδιάμεσο μεταλλικό στηθαίο. Προβλέπει επίσης την
κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου συνολικού μήκους 9,7 χλμ., εκατέρωθεν της
αρτηρίας, για την εξυπηρέτηση των παρόδιων εγκαταστάσεων. Στο έργο
συμπεριλαμβάνεται η αναβάθμιση ορισμένων από τις κάθετες οδούς, ώστε μέσω αυτών
να αποκτούν ασφαλή και γρήγορη πρόσβαση οι υφιστάμενες παραθαλάσσιες χρήσεις
γης.
και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», καθηγητής
Παρασκευάς Σαββαΐδης, η διάρκεια κατασκευής του έργου είναι 36
μήνες.Αναφέρει πάντως ότι προβλέπεται να
μην εκτελούνται εργασίες κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, ώστε να μη
δημιουργούνται κυκλοφοριακά προβλήματα στους παραθεριστές και τους τουρίστες.