Home » ΙΔΟΥ, Η ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ , ΣΗΜΕΡΑ !!!

ΙΔΟΥ, Η ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ , ΣΗΜΕΡΑ !!!

Απο Με Άποψη
0 σχόλια 3 λεπτά διάβασμα

ΣΤΗΛΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ

Ύστερα από το χθεσινό δημοσίευμα μου για το αλήστου μνήμης, railbus, το οποίο το πήραν στην Αθήνα… μόνο για τους ολυμπιακούς και έμεινε εκεί, ο καλός φίλος και ιστορικός ερευνητής Τάσος Φιλιππίδης, μου στέλνει το πρόγραμμα των δρομολογίων του τρένου, στην γραμμή Έδεσσα – Θεσσαλονίκη. Δέκα τέσσερα (14) δρομολόγια, καθημερινά, προς Θεσσαλονίκη και το ίδιο προς Έδεσσα. Αυτή είναι η κατάσταση του σιδηροδρόμου, σήμερα μόνο τρία δρομολόγια και με μικρή προτίμηση. Διαβάστε την λίστα με τα δρομολόγια του 2008 και… θυμηθείτε!
ΠΟΙΟΣ ΘΥΜΑΤΑΙ ΤΟ RAILBUS ΣΤΗΝ ΕΔΕΣΣΑ ;
Ούτε ένα χρόνο δεν πρόλαβε να μείνει στην γραμμή Θεσσαλονίκη- Έδεσσα το μοντέρνο και πολλά υποσχόμενο τρένο railbus το οποίο δρομολογήθηκε στα τέλη του 2002, όταν υπουργός Μακεδονίας Θράκης ήταν ο συμπολίτης μας(γεννήθηκε στην Έδεσσα και εργάσθηκε ως πολιτικός μηχανικός στην Αριδαία) Γιώργος Πασχαλίδης, που διεκδίκησε και κατόρθωσε να πετύχει, έστω και προσωρινά, την δρομολόγηση του.Το τρένο αυτό είχε δύο βαγόνια με δυνατότητα 96 καθήμενων και 100 ορθίων επιβατών.
Ήταν Γερμανό-αυστριακής παραγωγής με συνεργασίες και των ελληνικών ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Είχε διαφημίσει ο ΟΣΕ το νέο δρομολόγιο στο χρόνο-ρεκόρ της εποχής 1 ώρα και 15 λεπτά, αλλά στην πραγματικότητα έκανε 10 λεπτά επιπλέον. Η άφιξη του πρώτου δρομολογίου έλαβε πανηγυρικό χαρακτήρα με επισήμους και δημοσιογράφους να επιβαίνουν από Θεσσαλονίκη προς Έδεσσα. Αλλά, δυστυχώς, το τρένο RAILBUS δεν είχε πολύ μέλλον στην γραμμή αυτή παρόλο που τα δρομολόγια είχαν μεγάλη πληρότητα και ο κόσμος αγάπησε και πάλι τον σιδηρόδρομο. Αίφνης, μια μέρα, το τρένο… εξαφανίστηκε. Η εξήγηση που έδωσαν οι ” αρμόδιοι” ήταν ότι το τρένο έπρεπε να ενισχύσει τα δρομολόγια του προαστιακού στην Αθήνα, εξαιτίας των Ολυμπιακών αγώνων του 2004. ” Μετά τους Ολυμπιακούς αγώνες θα έρθει και πάλι ” μας καθησύχασαν… Αλλά, όπως πάντα, ουδέν μονιμότερον του προσωρινού! Φυσικά, τρένα τύπου RAILBUS λειτουργούν σήμερα, στο δίκτυο του προαστιακού σιδηροδρόμου Αθήνα, Αεροδρόμιο, Κιάτο Κορινθίας, επίσης Λειανοκλάδι Στυλίδα και σε άλλες γραμμές, εκτός από την Έδεσσα που βρίσκεται μόνιμα έξω από το παιχνίδι, όχι μόνο στο θέμα αυτό αλλά και σε πολλές ακόμα διεκδικήσεις.
ΓΙΑ ΓΈΛΙΑ Ή ΓΙΑ… ΚΛΆΜΑΤΑ !
Με το θέμα της ανέγερσης του νέου δικαστικού μεγάρου της Έδεσσας έχω ασχοληθεί άπειρες φορές. Σχεδόν πενήντα χρόνια γράφω για το… νέο δικαστικό μέγαρο που αναζητά οικόπεδο στην πόλη αυτή. Εάν υπήρχε λίγο φιλότιμο, έπρεπε μέσα σε αυτές τις πέντε δεκαετίες κάποιοι να έχουν παραιτηθεί. Το λιγότερο. Αλλά σε αυτό τον τόπο όλοι είναι…ευθυνο- ανεύθυνοι. Έχω την υπομονή να σκαλίζω το αρχείο μου, συχνά και να αναζητώ στοιχεία για το θέμα με το οποίο ασχολούμαι.
Έτσι, βρήκα πάλι ένα δημοσίευμα της εφημερίδας ΠΈΛΛΑ, με ημερομηνία 5 Φεβρουαρίου 1975 !! Διαβάστε προσεκτικά το κείμενο στις εικόνες. Αλλά θα υπογραμμίσω κάποιες γραμμές: ” Ίσως το θέμα της εξευρέσεως χώρου για το Δικαστικό Μέγαρο να πλησιάζει προς το τέλος του…. Έτσι, εφ όσον τελικά επισημοποιηθούν οι πληροφορίες αυτές είναι πλέον βέβαιον ότι η Έδεσσα θα αποκτήσει ένα νέο δικαστικό μέγαρο … “
Αυτό ήταν πρωτοσέλιδο κείμενο προ 50ετιας !
Φυσικά, η Έδεσσα δεν απέκτησε ποτέ το νέο δικαστικό μέγαρο, έστω και ύστερα από πενήντα χρόνια, στην διάρκεια των οποίων, πέρασαν πολλές κυβερνήσεις, όλων των αποχρώσεων, πολλοί βουλευτές και νομάρχες (διορισμένοι και αιρετοί) αρκετοί δήμαρχοι για να μην αναφέρω και τους υπόλοιπους συντελεστές της παράστασης: ” Για γέλια ή για κλάματα “.
(Μέχρι στιγμής καμία πληροφορία δεν υπάρχει που να δείχνει κάποιο φως στο τούνελ της αβεβαιότητας.
Καμία υπεύθυνη αναφορά… εκτός από ναι μεν, αλλά δεν..)

Μπορεί επίσης να σας αρέσει