σύμβουλος Έδεσσας και Πρόεδρος της ΔΕΥΑ Κατερίνα Ζδρου. Μάλιστα η ίδια
αποκάλυψε ότι η ποιότητα του νερού στην Έδεσσα είναι σε πολύ καλό επίπεδο.
Ακόμη κάλεσε τους οφειλέτες να ρυθμίσουν τα χρέη τους προς την ΔΕΥΑ ενώ
ανέπτυξε όλα τα έργα που θα γίνουν σε επίπεδο Δήμου. Τέλος απάντησε σε
καταγγελίες που έγιναν για διπλούς λογαριασμούς και για τις έξτρα χρεώσεις. Τις
ερωτήσεις και τις απαντήσεις δείτε τις παρακάτω
ΔΕΥΑΕ είναι μια οικονομικά αυτοδύναμη επιχείρηση (δεν επιχορηγείται από κρατικούς πόρους) και έχει τη δυνατότητα
να καλύπτει τις ανάγκες της και να χρηματοδοτεί παρεμβάσεις με ιδίους πόρους,
ωστόσο, η εισπραξιμότητα των οφειλών από τους δημότες έχει καταστεί εξαιρετικά
δύσκολη λόγω της οικονομικής κρίσης που επικρατεί γενικότερα στη χώρα μας.
Βέβαια υπάρχει και ένα μέρος καταναλωτών που από δυστροπία δεν αποπληρώνει τις οφειλές
τους. Σε όλες τις περιπτώσεις η Επιχείρηση ενημερώνει σχετικώς δίνοντας τους
ταυτοχρόνως και τη δυνατότητα διακανονισμού των οφειλών τους ανεξαρτήτως ποσού,
με άτοκες δόσεις και από την ημερομηνία ένταξης τους στον διακανονισμό
απαλλάσσονται από τις προσαυξήσεις και τους τόκους υπερημερίας. Βέβαια, βασική
προϋπόθεση για να ισχύει αυτό είναι ότι ο καταναλωτής θα πρέπει να παραμένει
συνεπής στην καταβολή των εκάστοτε δόσεων καθ’ όλη τη διάρκεια του
διακανονισμού.
ποιότητα του νερού σε όλο τον Δήμο ελέγχεται σε τακτά χρονικά διαστήματα.
έλεγχοι των φυσικοχημικών χαρακτηριστικών και του μικροβιακού φορτίου
πραγματοποιούνται στην πόλη της Έδεσσας σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία κάθε
δύο μήνες, ενώ στους οικισμούς γίνονται δύο φορές το χρόνο. Επιπλέον σε όλες
τις τ.κ. ελέγχεται μια φορά τον χρόνο η πιθανή παρουσία βαρέων μετάλλων. Τα
αποτελέσματα των εργαστηριακών ελέγχων, είναι στη διάθεση των καταναλωτών ανά
πάσα στιγμή και αποδεικνύουν την εξαιρετική ποιότητα του νερού, πλην των δύο
περιοχών (τ.κ. Παναγίτσας και οικισμού Αγ. Δημητρίου) όπου το νερό παρουσιάζει
κάποιες περιόδους προβλήματα με την
ποιότητά του.
ήδη υποβάλει ολοκληρωμένες προτάσεις στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές
Μεταφορών, Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη» σχετικά με την κατασκευή εξωτερικών
δικτύων ύδρευσης στις τοπικές κοινότητες Αγίου Αθανασίου, Άγρα και Μεσημερίου.
Ίδια πρόταση υποβάλαμε και για την κατασκευή εξωτερικών δικτύων ύδρευσης στον
οικισμό Αγ. Δημητρίου και στην τ.κ. Παναγίτσας για τον λόγο που αναφέρθηκε
παραπάνω.
σήμερα εκπονούνται μελέτες για την ένταξη της Επιχείρησης στο Πρόγραμμα ΕΣΠΑ
της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αναφορικά με την εγκατάσταση συστημάτων
τηλεμετρίας και ελέγχου διαρροών στα δίκτυα ύδρευσης και την κατασκευή τμήματος
δικτύου ύδρευσης εντός της πόλης της Έδεσσας. Επίσης, προγραμματίζουμε μια
σημαντική παρέμβαση στο αποχετευτικό δίκτυο σε προβληματική περιοχή της
Έδεσσας.
τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις σε διαφόρους τομείς από τη
Δημοτική αρχή και ήδη τα αποτελέσματα
έχουν αρχίσει να φαίνονται. Η
μεθόδευση και η οργάνωση καθώς και η διάθεση για ενασχόληση με θέματα που
παλαιότερα απαξιώνονταν, δίνουν μια νέα πνοή και την εικόνα της βελτίωσης. Ο
κόσμος φαίνεται να εκτιμά την προσπάθεια και η όποια πιθανή αντίδραση
εμφανίζεται περιστασιακά, οφείλεται αποκλειστικά στην έλλειψη ενημέρωσης και
την παραπληροφόρηση.
καιροί είναι πολύ δύσκολοι και ότι νέο γίνεται, αποκτά ακριβώς για αυτόν τον
λόγο διπλή αξία.
λογαριασμούς και έχει αλλάξει την πολιτική αναφορικά με την συχνότητα έκδοσης
τους. Ποια είναι η πραγματικότητα για αυτό το ζήτημα?
στοιχεία, τις χρεώσεις, τις οφειλές κ.λπ. των καταναλωτών της δ.ε. Έδεσσας με
την ταυτόχρονη ενσωμάτωση των αντίστοιχων δεδομένων της δ.ε Βεγορίτιδας, μετά
την εκ του νόμου παράδοση της αρμοδιότητας της υπηρεσίας ύδρευσης και
αποχέτευσης του πρώην Δήμου Βεγορίτιδας (που διέθετε μια υποτυπώδη και καθόλου
σύγχρονη μηχανογράφηση), στη ΔΕΥΑΕ, ήταν πολύ μεγάλος και η διαδικασία
χρονοβόρα. Σε συνδυασμό με την εξ ολοκλήρου αντικατάσταση από τη
ΔΕΥΑΕ του λογισμικού διαχείρισης και έκδοσης λογαριασμών από ένα νέο λογισμικό
συμβατό με τις σύγχρονες απαιτήσεις (π.χ. δημιουργία «γέφυρας» με τα
προγράμματα του λογιστηρίου, διασύνδεση με τράπεζες, ταχυδρομείο,
πρακτορεία ΟΠΑΠ κ.λπ.) και φυσικά την έλλειψη προσωπικού, οδήγησε σε
καθυστέρηση έκδοσης λογαριασμών.
κατά τα τελευταία χρόνια δεν έπαιρναν
λογαριασμούς κάθε δύο μήνες (έναντι και εκκαθάρισης), αλλά μετά από μεγαλύτερο
χρονικό διάστημα. Οπότε, οι λογαριασμοί που λαμβάνουν σήμερα αφορούν προγενέστερη
περίοδο κατανάλωσης, η οποία αναγράφεται πάνω σε αυτούς.
οι ενδείξεις κατανάλωσης των υδρομετρητών λαμβάνονται από τις ιδιοκτησίες
έγκαιρα και κανονικά και καταχωρούνται στην καρτέλα του κάθε καταναλωτή. Σε
καμία περίπτωση δεν υπάρχει αναδρομική ή διπλή ή εικονική χρέωση ή επιβολή
προσαυξήσεων. Εξάλλου, η Επιχείρηση είναι στη διάθεση κάθε πολίτη που
επιθυμεί να ενημερωθεί για τις εκάστοτε χρεώσεις του κατά τα αντίστοιχα χρονικά
διαστήματα κατανάλωσης.