Home » «χτυπάει καμπανάκι» για τον Οικονομικό Εγγραμματισμό στα Σχολεία: «Υποβαθμισμένο και αποσπασματικό το μάθημα»

«χτυπάει καμπανάκι» για τον Οικονομικό Εγγραμματισμό στα Σχολεία: «Υποβαθμισμένο και αποσπασματικό το μάθημα»

Απο Με Άποψη
0 σχόλια 1 λεπτά διάβασμα

Ανησυχία εκφράζει το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΟΕΕ) για την τελική μορφή που έλαβε η διδασκαλία του Οικονομικού Εγγραμματισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Με επιστολή του προς την Υπουργό Παιδείας, το ΟΕΕ δηλώνει την έντονη απογοήτευσή του, καθώς το μάθημα που αρχικά είχε συμφωνηθεί να είναι δίωρο στην Α΄ Λυκείου, τελικά εντάχθηκε στη Γ΄ Γυμνασίου με μόλις μία διδακτική ώρα.

Ο Πρόεδρος του ΟΕΕ, Κωνσταντίνος Κόλλιας, τονίζει πως αυτή η αλλαγή «υποβαθμίζει την αξία και το περιεχόμενο» του μαθήματος, καθώς δεν δίνει στους μαθητές τη δυνατότητα να κατανοήσουν τις βασικές οικονομικές έννοιες, από τη διαχείριση των προσωπικών τους οικονομικών έως τους μηχανισμούς της παγκόσμιας οικονομίας.

Η αρχική πρόταση του ΟΕΕ είχε χαιρετιστεί από την ακαδημαϊκή και επιχειρηματική κοινότητα ως ένα σημαντικό βήμα για την παροχή ουσιαστικών γνώσεων στους νέους. Ωστόσο, η σημερινή μορφή του μαθήματος κρίνεται ως αποσπασματική και ανεπαρκής.

Για την ουσιαστική ενίσχυση της οικονομικής παιδείας, το ΟΕΕ προτείνει:

  • Άμεση εισαγωγή αυτόνομων μαθημάτων Οικονομικών στο Λύκειο, με ένα δίωρο μάθημα στην Α΄ Λυκείου.
  • Δημιουργία Προσανατολισμού Οικονομικών και Πληροφορικής στη Β΄ Λυκείου, ώστε οι μαθητές που επιλέγουν τον συγκεκριμένο κλάδο να έχουν ισότιμη μεταχείριση με τους μαθητές άλλων προσανατολισμών.
  • Αύξηση των διδακτικών ωρών στο Γυμνάσιο, ώστε το μάθημα να έχει τον απαιτούμενο χρόνο για εμβάθυνση.

Το ΟΕΕ καλεί την ελληνική πολιτεία να αναγνωρίσει την οικονομική παιδεία ως προτεραιότητα και δηλώνει τη διαθεσιμότητά του για άμεσο διάλογο, προσφέροντας την επιστημονική του εμπειρία για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει