Home » Αφιέρωμα στο υπό κατασκευή οδικό δίκτυο Μουδανιών-Ποτίδαιας-Κασσάνδρας.

Αφιέρωμα στο υπό κατασκευή οδικό δίκτυο Μουδανιών-Ποτίδαιας-Κασσάνδρας.

Απο Χρήστος Δημητριάδης
0 σχόλια 3 λεπτά διάβασμα

To Φεβρουάριο του 2015 αναμένεται να ολοκληρωθεί το οδικό
δίκτυο Μουδανιών-Ποτίδαιας-Κασσάνδρας σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της Εγνατίας
Οδού Α.Ε. (εικόνα 1) που αποτελεί συνέχεια της Εθνικής Οδού
Θεσσαλονίκης-Μουδανιών.

Το ενδιάμεσο οδικό τμήμα Μουδανιών-Ποτίδαιας είναι η
τελευταία προσθήκη στα έργα με το παράδοξο πως από τα συνολικά 5,2χλμ που
προβλέπει η μελέτη θα κατασκευαστούν τα 4,2χλμ λόγω μεγάλων αντιδράσεων από
τους κατοίκους της Ποτίδαιας που αντιδρούν στην δημιουργία του αυτοκινητόδρομου
στην περιοχή καθώς δεν θα συμβάλλει θετικά στην τοπική οικονομία με αποτέλεσμα
πολλοί κάτοικοι να χάσουν τις δουλειές τους.
Έτσι αποφασίστηκε από την ανάδοχο εταιρεία προκειμένου να μη
χαθούν τα χρήματα του προγράμματος ΕΣΠΑ να κατασκευαστεί το υπόλοιπο τμήμα.
Πρόκειται για ένα πολύ σπουδαίο έργο, το οποίο θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση στην
περιοχή της Κασσάνδρας και στον νομό Χαλκιδικής γενικότερα καθώς θα διευκολύνει σημαντικά τους κατοίκους και τους επισκέπτες και θα βάλει
ένα τέλος στην ταλαιπωρία που υφίστανται επί χρόνια.
To έργο Μουδανιά-Ποτίδαια έχει μήκος 4,2 χλμ (από τα συνολικά 5,2χλμ) και δημοπρατήθηκε στις 21 Αυγούστου 2012.  Ανάδοχος του έργου είναι η ΑΘΩΝΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ  με έκπτωση 33,56%.  Σε αυτή τη χρονική στιγμή είμαστε εν αναμονή υπογραφής της σύμβασης κατασκευής. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 23.330.000 ευρώ και η διάρκεια της σύμβασης είναι 36 μήνες. Υπολογιστικά μπορούμε να πούμε πως το έργο θα είναι έτοιμο το 2016.

Το έργο Ποτίδαια – Κασσάνδρα δημοπρατήθηκε στις 6 Ιουλίου
2010 και η σύμβαση υπογράφηκε στις 29 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους. Ανάδοχος του έργου είναι
η τεχνική εταιρεία ΙΝΤΡΑΚΑΤ Α.Ε.  με έκπτωση 33%. Το μήκος του έργου είναι 17χλμ και
χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος
Μακεδονία-Θράκη 2007-2013.

Η προβλεπόμενη διάρκεια για την κατασκευή του οδικού δικτύου είναι 1.500 ημέρες από την
υπογραφή της σύμβασης(4 χρόνια και δύο μήνες), με προϋπολογισμό 79,6 εκατ. ευρώ
και χρηματοδοτείται από το Ε.Π. Μακεδονία – Θράκη.  Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα φαίνεται αδύνατο
το έργο να έχει παραδοθεί τον Φεβρουάριο του 2015. Ωστόσο στην κατασκευή υπάρχουν τεράστια προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις που θέτουν το έργο σε
κίνδυνο.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΡΓΩΝ
ΜΟΥΔΑΝΙΑ-ΠΟΤΙΔΑΙΑ
Το συγκεκριμένο έργο αφορά τη βελτίωση και διαπλάτυνση του οδικού αυτού τμήματος με
δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο μεταλλικό στηθαίο
ασφαλείας σε μήκος 4,2 χλμ. Επιπλέον αφορά την ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου
ΑΚ1 και την κατασκευή του παράπλευρου οδικού δικτύου, που αποτελείται από τον
αριστερό και δεξιό παράπλευρο, τοπικές οδούς, βοηθητικούς δρόμους εξυπηρέτησης των παρόδιων και συνδετήρια τμήματα αποκατάστασης προσβάσεων των παρόδιων της περιοχής.
ΠΟΤΙΔΑΙΑ-ΚΑΣΣΑΝΔΡΕΙΑ
Σύμφωνα με τη μελέτη στα πρώτα 5,5 χλμ. θα διαπλατυνθεί ο
υφιστάμενος δρόμος, ενώ τα υπόλοιπα 11,5 θα είναι νέα χάραξη. Η σύνδεση του
οδικού τμήματος με το υπάρχον δίκτυο οδών γίνεται μέσω δύο ανισόπεδων κόμβων,
ενός στην περιοχή της Ν. Φώκαιας και του άλλου στην περιοχή της Κασσανδρείας, η
κατασκευή των οποίων περιλαμβάνεται στην εν λόγω εργολαβία.

Το αξιοσημείωτο είναι πως και τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον κατάλογο με τα μεγάλα υπό κατασκευή έργα στην Ελλάδα.


Xάρτης εξέλιξης των οδικών έργων της Εγνατία Οδός Α.Ε.

Εικόνα 1

Άρθρο του Πολυχρόνη Κασίδη για το www.meapopsi.gr



Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αφήστε ένα σχόλιο