Καλό μεσημέρι και καλή εβδομάδα,
Αυτή την ώρα πραγματοποιείται η εκδήλωση για την παρουσίαση
της Εθνικής Στρατηγικής για την Περιφερειακή και Τοπική Ανάπτυξη για την
Αργολίδα, παρουσία του Πρωθυπουργού.
Η Αργολίδα αποτελεί τον 3ο σταθμό της Εθνικής
Στρατηγικής για την Περιφερειακή και Τοπική Ανάπτυξη, ύστερα από τον Έβρο και την
Ζάκυνθο. Στην Αργολίδα συγκεντρώνονται ευκαιρίες, αλλά και προκλήσεις, που
απαιτούν ένα νέο υπόδειγμα κοινού περιφερειακού σχεδιασμού με τη συνεργασία της
Κυβέρνησης, της Περιφέρειας και των Δήμων. Αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας, η
οποία και θα συνεχιστεί το επόμενο διάστημα, είναι το Τοπικό Σχέδιο Ανάπτυξης
της Αργολίδας, το οποίο παρουσιάζεται σήμερα στο Ναύπλιο και το οποίο αποτελεί
μια κοινή δέσμευση συνεργασίας για τις προτεραιότητες της περιοχής.
Περιλαμβάνει υποδομές και πολιτικές με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ενώ
παρουσιάζονται και ενδεικτικές παρεμβάσεις που προτεραιοποιήθηκαν και απαιτούν
μεγαλύτερη ωρίμανση για την υλοποίησή τους το επόμενο διάστημα και συνεργασία
όλων των εμπλεκομένων. Στην Αργολίδα συνολικά δαπανώνται 534 εκατομμύρια ευρώ,
εκ των οποίων τα 440 εκ. σε έργα υποδομών και τα 94 εκ. σε ενισχύσεις
επιχειρήσεων.
-----
Μετά την παρουσίαση του νέου παραγωγικού μοντέλου για
τον παραγωγικό μετασχηματισμό της οικονομίας, ανακοινώθηκε από το Υπουργείο
Ανάπτυξης η έγκριση 271 επενδυτικών σχεδίων σε όλη την Ελλάδα με συνολικό
προϋπολογισμό 858 εκατ. ευρώ.
Οι εγκρίσεις αφορούν σε δύο κύκλους του τουρισμού που αποτελούνται
από 162 επενδύσεις και έναν της μεταποίησης, που αποτελείται από 109 επενδύσεις
του Αναπτυξιακού Νόμου του 2022. Οι επιχειρήσεις θα λάβουν 224 εκατ. ευρώ ως
επιχορήγηση και άλλα σχεδόν 178 εκατ. ευρώ θα είναι φοροαπαλλαγές.
Από τις επενδύσεις αυτές προβλέπεται ότι θα
δημιουργηθούν περισσότερες από 4.000 νέες θέσεις εργασίας.
Ιδιαίτερη στήριξη δίνεται στη Θεσσαλία, που έχει
πληγεί από τον Daniel, την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, ενώ
ικανοποιούνται σε πολύ μεγάλο βαθμό οι τουριστικές επενδύσεις, τόσο στην Κρήτη,
όσο και στο Νότιο Αιγαίο, όπου και είχαν υποβληθεί τα περισσότερα αιτήματα.
Σύμφωνα με τις δεσμεύσεις εγκρίθηκαν όλα τα επενδυτικά σχέδια του Νομού Έβρου.
Αναλογικά και στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας εγκρίθηκαν επενδυτικά σχέδια
που θα συμβάλλουν στην περαιτέρω ανάπτυξή τους.
Ήδη μέσα σε πέντε χρόνια έχουν δημιουργηθεί 500.000
νέες θέσεις εργασίας, η ανεργία των γυναικών και των νέων, δύο κρίσιμοι δείκτες
έχουν μειωθεί κατά 10 και 16% αντίστοιχα, ενώ συνολικά η ανεργία έχει φτάσει σε
χαμηλό 15ετίας, στο 9,4%.
----
Τα
τελευταία χρόνια έχει σημειωθεί μια σημαντική αύξηση του κατώτατου μισθού από
τα 650 ευρώ το 2019, στα 830 σήμερα και με στόχο, όπως έχουμε δεσμευθεί, τα 950
ευρώ, το 2027. Αυτό μεταφράζεται ως συνολική αύξηση 46,2% από το 2019 με
παράλληλη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες έως το
2027.
Σύμφωνα
με την ευρωπαϊκή οδηγία που τώρα θα ενσωματωθεί στο ελληνικό δίκαιο, από το
2028, ο κατώτατος μισθός προτείνεται να καθορίζεται μέσω ενός μαθηματικού τύπου
ο οποίος θα λαμβάνει υπόψη του τον πληθωρισμό, ιδιαίτερα για τα νοικοκυριά που
έχουν τα χαμηλότερα εισοδήματα, καθώς και την αύξηση της παραγωγικότητας της
οικονομίας, με βάση αντίστοιχους δείκτες που θα δημιουργήσει η Ελληνική
Στατιστική Αρχή.
Αυτό
σημαίνει ότι, όσο θα αυξάνουν οι τιμές και θα βελτιώνεται η παραγωγικότητα της
ελληνικής οικονομίας, τόσο θα αυξάνει και ο κατώτατος μισθός.
Το νέο
σύστημα καθορισμού του κατώτατου μισθού ενισχύει τη διαφάνεια, την
αντικειμενικότητα και την προστασία των εργαζομένων με συγκεκριμένους τρόπους.
1. Ασφάλεια. Προβλέπεται ότι ο κατώτατος
μισθός δεν θα μπορεί να μειωθεί.
2. Σύνδεση με την οικονομία και ακόμα
πιο κοινωνικά κριτήρια ειδικά για τους ευάλωτους. Το ύψος του κατώτατου μισθού
συνδέεται με πραγματικά οικονομικά μεγέθη, δηλαδή τον πληθωρισμό και την
παραγωγικότητα.
3. Διαφάνεια και αξιοπιστία. Το ύψος του
κατώτατου μισθού βασίζεται σε αντικειμενικά δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ.
4. Κάλυψη και των δημοσίων υπαλλήλων.
Για πρώτη φορά, προβλέπεται η προστασία του κατώτατου μισθού και στους
εργαζόμενους στο Δημόσιο.
Επιπλέον,
με την διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους, αλλά και την ενημέρωση για τον
νέο κατώτατο μισθό, δίνουμε την δυνατότητα στις επιχειρήσεις και ειδικά στις
μικρές και μεσαίες να μπορέσουν να κάνουν έναν μακροπρόθεσμο προγραμματισμό.
----
Το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής
Προστασίας προχωρά με συνεχείς καταβολές κάθε εβδομάδα στην άμεση υλοποίηση της
επαυξημένης προκαταβολής για το 86% της κρατικής αρωγής για πληγείσες
επιχειρήσεις και αγρότες.
Μέχρι τώρα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για 17.046
επιχειρήσεις και αγρότες, προκαταβολής που αντιστοιχεί σε 158,5 περίπου εκατ.
ευρώ, μετά τις πλημμύρες του 2023 και που μπορεί να φτάσει και τις 400.000 ευρώ
ανά επιχείρηση ή ανά αγροτική εκμετάλλευση.
Με τη συνέχιση της ροής των στοιχείων, προχωρά άμεσα η
ενίσχυση σε επιχειρήσεις και αγροτικές εκμεταλλεύσεις της Θεσσαλίας, αλλά και
των άλλων περιοχών που επλήγησαν από τα ακραία πλημμυρικά φαινόμενα του
Σεπτεμβρίου του 2023.
----
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, παρέστη στην
τελετή Παράδοσης – Παραλαβής της εν πλω Διοίκησης της Ευρωπαϊκής Επιχείρησης
«ΑΣΠΙΔΕΣ» στον Έλληνα Αρχιπλοίαρχο Κωνσταντίνο Πιτυκάκη.
Η Επιχείρηση “ASPIDES” είναι η μεγαλύτερης κλίμακας
επιχείρηση που έχει πραγματοποιήσει ποτέ η Ευρωπαϊκή Ένωση και η υλοποίησή της
είναι καθόλα συμμορφωμένη με το Διεθνές Δίκαιο και το Διεθνές Δίκαιο της
Θάλασσας.
Επιπλέον, ο κ. Δένδιας επισκέφτηκε την φρεγάτα ΣΠΕΤΣΑΙ
στο πλαίσιο συμμετοχής της στην Ευρωπαϊκή Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» και τόνισε σε
δηλώσεις του: «Είναι μία στιγμή που επιβεβαιώνει το ρόλο που θέλει να παίξει η
Πατρίδα μας. Το ρόλο που θέλει να παίξει στη διασφάλιση της ασφάλειας της
ναυσιπλοΐας και στη διασφάλιση της τήρησης των αρχών του Διεθνούς Δικαίου και
ιδίως του Διεθνούς Δικαίου της Θάλασσας.»
---
Στο Υπουργικό Συμβούλιο που συνεδρίασε την
Πέμπτη 31 Οκτωβρίου ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος
Πιερρακάκης, η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και ο Υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής
Λιβάνιος παρουσίασαν νομοθετικές πρωτοβουλίες για την Ανωτάτη Σχολή
Παραστατικών Τεχνών, τις Σχολές Ανώτερης Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης και τα
Μουσικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.
Η Ελλάδα αποκτά για πρώτη φορά
εκπαίδευση πανεπιστημιακού επιπέδου στις παραστατικές τέχνες. Με το νομοσχέδιο
που παρουσιάστηκε, ρυθμίζονται εκκρεμότητες δεκαετιών που αφορούν:
·
Την αναβάθμιση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης,
·
Τη διαβάθμιση των τίτλων σπουδών,
·
Τη δημιουργία «ακαδημαϊκού διαδρόμου», μεταξύ των
Ανώτερων Σχολών Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης, των Μουσικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων
και των ΑΕΙ
·
Την
αναδιάρθρωση των επαγγελματικών
προσόντων, ιδίως σε περίπτωση πρόσληψης στο δημόσιο, με τη δημιουργία νέου κλάδου Καλλιτεχνικής
Εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, το σχέδιο νόμου προβλέπει:
-Την ίδρυση
και λειτουργία της Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών (Α.Σ.Π.Τ.) ως
Α.Ε.Ι., με πέντε Τμήματα που προέρχονται από τις υφιστάμενες Σχολές του Εθνικού
Θεάτρου, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, του
Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης.
-Τη
μετατροπή των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολών Ανώτερης Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης
σε Ανώτερες Σχολές Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Κ.Ε.).
-Τη
διαβάθμιση των απονεμόμενων τίτλων σπουδών των Α.Σ.Κ.Ε και την ισοτιμία των
τίτλων σπουδών των Μουσικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Μ.Ε.Ι.) στο επίπεδο 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, με
ταυτόχρονη δημιουργία «ακαδημαϊκού
διαδρόμου» που θα συνδέει τις Α.Σ.Κ.Ε. και τα Μ.Ε.Ι. με τα ΑΕΙ της χώρας για
την απόκτηση τίτλων επιπέδου 6 του Ε.Π.Π. με κατατακτήριες εξετάσεις ή
αυτοδίκαιη κατάταξη.
-Την υπαγωγή
των Α.Σ.Κ.Ε. στην εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
με στόχο την ενιαία ρύθμιση του πλαισίου που τις διέπει, την έγκριση των
προγραμμάτων σπουδών, καθώς και των γενικών κανονισμών λειτουργίας και του
εσωτερικού κανονισμού τους.
-Τη
δημιουργία καλλιτεχνικού προσοντολογίου, με το οποίο θα ρυθμίζονται τα προσόντα
πρόσληψης απόφοιτων παραστατικών τεχνών σε φορείς του δημόσιου τομέα ως
διακριτής κατηγορίας προσωπικού (Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης – ΚΕ).
----
Σήμερα Δευτέρα
4 Νοεμβρίου στις 17:00, ο Πρωθυπουργός θα συναντηθεί με τον Γενικό Γραμματέα
του ΑΚΕΛ κ. Στέφανο Στεφάνου.
Αύριο Τρίτη
5 Νοεμβρίου ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα επισκεφτεί την Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ.
Κατερίνα Σακελλαροπούλου στο πλαίσιο των τακτικών μηνιαίων ενημερώσεων.
Την ίδια
ημέρα, ο Πρωθυπουργός θα συναντηθεί με τον Θειότατο και Μακαριώτατο Πάπα και Πατριάρχη
Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ. Θεόδωρο Β’.
Την Τετάρτη
6 Νοεμβρίου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα παρευρεθεί στην εκδήλωση του Υπουργείου
Εξωτερικών για την παρουσίαση του Εθνικού Σχεδίου για τον απόδημο Ελληνισμό.
Την Πέμπτη 7
Νοεμβρίου, ο Πρωθυπουργός θα μεταβεί στην Βουδαπέστη όπου θα συμμετάσχει στις
εργασίες του Άτυπου Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.
Παρακαλώ για
τις ερωτήσεις σας.
Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Κύριε Εκπρόσωπε, καλή σας εβδομάδα, άκουσα και
στην εισαγωγή σας ότι αναφερθήκατε στο νέο μοντέλο του κατώτατου μισθού, ωστόσο
μέσα στο Σαββατοκύριακο υπήρξε η κριτική, τόσο από την κ. Διαμαντοπούλου, όσο
και από τον κ. Τσουκαλά, υποστηρίζοντας ότι ο υπολογισμός αυτός θα είναι
άδικος, καθώς ο κατώτατος μισθός θα υπολογίζεται με βάση έναν αλγόριθμο και όχι
με βάση, όπως υποστηρίζουν, τις πραγματικές ανάγκες. Μάλιστα τονίζουν ότι θα
πρέπει να ενισχυθεί ο θεσμός της διαπραγμάτευσης, αλλά και των Συλλογικών
Συμβάσεων. Ήθελα να σας ρωτήσω πως απαντάτε στην κριτική αυτή;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ναι, έχει ενδιαφέρον να τα μετρήσουμε τα όχι του
ΠΑΣΟΚ. Εδώ ουσιαστικά, προαναγγέλλει το ΠΑΣΟΚ ένα ακόμα όχι, αν δεν κάνω λάθος
είναι το πέμπτο όχι, που λέει μέσα σε λίγες εβδομάδες, μετά την επανεκλογή του
κ. Ανδρουλάκη στην προεδρία του κόμματος και αυτά τα όχι, δεν είναι όχι στον Κ.
Μητσοτάκη, στον Πρωθυπουργό, την Κυβέρνηση, στην Νέα Δημοκρατία, είναι όχι
στους πολίτες. Είναι εναντιώσεις σε σημαντικά ζητήματα που όλα είναι προς το
συμφέρον των πολιτών. Ξεκινάω με αυτό που με ρωτήσατε. Η Κυβέρνηση νομοθετεί
μια ευρωπαϊκή οδηγία, αλλά πέραν του γεγονότος ότι νομοθετεί μια ευρωπαϊκή
οδηγία, που την ακολουθούν για παράδειγμα στη Γαλλία, δεν νομίζω ότι στη Γαλλία
ακολουθείται μια αντιλαϊκή πολιτική. Ουσιαστικά τι νομοθετούμε; Για να
καταλαβαίνει ο κόσμος, να καταλαβαίνουν οι πολίτες που μας ακούνε. Την
απαγόρευση μείωσης του κατώτατου μισθού, από το 2028 και μετά, αφού θα τον
έχουμε αυξήσει 46%, γιατί πολύ κουβέντα έχει γίνει στο παρελθόν, πολύ συζήτηση
για τον κατώτατο μισθό, αλλά η Νέα Δημοκρατία σε αντίθεση με όλα τα κόμματα της
αντιπολίτευσης που κυβέρνησαν τα τελευταία χρόνια, αυξάνει μόνο τον κατώτατο
μισθό. Η νομοθεσία αυτή θα δίνει τη δυνατότητα, ουσιαστικά και στους δημοσίους
υπαλλήλους να έχουν τις αντίστοιχες αυξήσεις, άρα δεν αφήνουμε στην άκρη, όπως
συνέβαινε μέχρι σήμερα, τους δημοσίους υπαλλήλους. Βάζουμε αντικειμενικά
κριτήρια και ένα εκ των οποίων είναι η στήριξη των εισοδημάτων που θεωρούνται
τα πιο χαμηλά εισοδήματα και κάθε φορά που φαίνεται ότι υπάρχουν αυξήσεις στα
νοικοκυριά, τις αντίστοιχες αυτές αυξήσεις θα τις παρακολουθούμε και θα είναι
το βασικό κριτήριο αύξησης του κατώτατου μισθού, στην παραγωγικότητα της
οικονομίας και κάτι πάρα πολύ βασικό, που αφορά τις επιχειρήσεις και κυρίως τις
μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τους δίνουμε ορατότητα. Ξέρουν δηλαδή τι θα γίνει,
θα ξέρουν τι θα συμβαίνει, αναλυτικά με τον κατώτατο μισθό και κατά κάποιον
τρόπο και με τον μέσο μισθό, γιατί η μία αύξηση ουσιαστικά επηρεάζει και
συνολικά τον μέσο μισθό κατά πολύ μεγάλο ποσοστό. Είναι μια πολύ ισορροπημένη
πρωτοβουλία, το ξαναλέω, υιοθέτηση μιας ευρωπαϊκής οδηγίας και είναι το πέμπτο
όχι που λέει το ΠΑΣΟΚ, με τις επιμέρους, εν πάση περιπτώσει, διαφορετικές φωνές
και του εκπροσώπου του και της κ. Διαμαντοπούλου, το οποίο μας προξενεί πάρα
πολλά ερωτήματα. Δεν ήθελε να γίνονται ταχύτερα διορισμοί στο Δημόσιο και
κυρίως να ενισχυθούν οι νησιωτικές και ορεινές περιοχές, χωρίς να μπορεί να
απομακρυνθεί από τη θέση για δέκα χρόνια ο νεοδιορισθείς ή νεοδιορισθείσα,
ψηφίζοντας όχι, κάνανε μάλιστα εκεί και ένα «παιχνιδάκι» με κάποια άρθρα, ενώ
καταψήφισαν και πολύ σημαντικά άρθρα, ενώ ξέρουν πολύ καλά ότι όταν ένα
νομοσχέδιο δεν ψηφίζεται επί της αρχής, αν δεν ψηφιστεί επί της αρχής, δεν έχει
κανένα νόημα η συζήτηση για τα άρθρα. Είπαν όχι σε έναν, όχι κεντροδεξιό,
εγνωσμένου κύρους Συνήγορο του Πολίτη, μπλοκάροντας μια εκλογή μετά από τόσο
μεγάλο χρονικό διάστημα, μόνο και μόνο με μια πρόφαση για το ναυάγιο της Πύλου,
λες και ο κ. Σωτηρόπουλος, θα μπλόκαρε μια έρευνα, ενώ έχει προκύψει ανάγκη
αντικατάστασης του κ. Ποττάκη πολύ πριν ξεκινήσει η έρευνα για το ναυάγιο της
Πύλου. Είπαν όχι σε ένα πολύ σημαντικό νομοσχέδιο για την διαχείριση των
απορριμμάτων. Είπαν όχι και μάλιστα συγκεκριμένα «παρών» για την ακρίβεια, στις
βελτιώσεις στον δικαστικό χάρτη που ζητούσε ο ίδιος Δικηγορικός Σύλλογος. Σκεφτείτε
το τελευταίο το ψήφισε μέχρι και ο ΣΥΡΙΖΑ. Το ξαναλέω λοιπόν, ούτε τα
απορρίμματα και η διαχείρισή τους, ούτε οι βελτιώσεις για τους δικηγόρους, ούτε
οι ταχύτεροι διορισμοί και η έμφαση στις νησιωτικές και ορεινές περιοχές, ούτε
ο Συνήγορος του Πολίτη και ούτε βέβαια αυτός ο μηχανισμός για τον κατώτατο
μισθό, είναι ζητήματα που κάποιος θα μπορούσε να σκεφτεί να κάνει αντιπολίτευση
στην Κυβέρνηση. Τουλάχιστον που να θέλει να θεωρείται σοβαρή αντιπολίτευση. Άρα
το ΠΑΣΟΚ έχει πει μέχρι τώρα πέντε όχι στους πολίτες και κυρίως λέει ένα
σταθερό όχι στο να αποκτήσει η χώρα σοβαρή αντιπολίτευση.
ΣΠ. ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΣ: Κύριε
Εκπρόσωπε, χθες είχαμε μία ομιλία του Αλβανού Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, ο
οποίος ξεκινώντας είπε αυτό το ανιστόρητο «η Βόρειος Ήπειρος έχει πεθάνει ως
όρος». Και είδαμε την αντίδραση του Υπουργείου Εξωτερικών, μέσω διπλωματικών
πηγών. Έχει η Κυβέρνηση ένα σχόλιο για τις δηλώσεις του κ. Ράμα;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Μπορεί
για τον κ. Ράμα να μην υπάρχει η Βόρεια Ήπειρος, αλλά φαντάζομαι ότι είναι αυτονόητο
πως υπάρχει η ελληνική εθνική μειονότητα που ζει στην Αλβανία και τα δικαιώματά
της. Ο σεβασμός των οποίων και συνολικά ο σεβασμός στην ελληνική εθνική
μειονότητα στην Αλβανία, είναι μία ρητή προϋπόθεση της ενταξιακής πορείας της
Αλβανίας, σύμφωνα με την ομόφωνη, όπως πολύ σωστά επεσήμανε το Υπουργείο
Εξωτερικών, θέση των 27 κρατών-μελών. Με λίγα λόγια, ο δρόμος της Αλβανίας για
την Ευρώπη περνά από την Αθήνα, περνά από την Ελλάδα και έχει μία προϋπόθεση
που δεν μπορεί κανείς να την προσπεράσει, που είναι ο σεβασμός της ελληνικής
εθνικής μειονότητας στην Αλβανία.
ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κύριε
Εκπρόσωπε, όπως αποκάλυψε το «Documento» ο
διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, μίσθωσε για 12 χρόνια ένα εμπορικό κέντρο
με «χρυσό» μίσθωμα που θα αποφέρει στο μισθώτρια εταιρία 52,5 εκατομμύρια ευρώ
στη δωδεκαετία. Η μίσθωση έγινε με φωτογραφικό διαγωνισμό, ενώ ο Κυριάκος
Μητσοτάκης έχει δύο δικούς του ανθρώπους την Ρεβέκκα Πιτσίκα και τον Βασίλη
Ανδρικόπουλο ως συμβούλους στο διοικητικό συμβούλιο στην εταιρεία Premia
Properties που
έγινε η μίσθωση. Τι έχετε να πείτε γι’ αυτά τα τεράστια ποσά και τους
φωτογραφικούς διαγωνισμούς που ακολουθεί ο διοικητής της ΑΑΔΕ;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Νομίζω
ότι το δημοσίευμα έχει συμπεράσματα και παρουσιάζει δεδομένα, τα οποία δεν
ισχύουν. Το «φωτογραφικός διαγωνισμός» είναι μία αυθαίρετη διαπίστωση. Το
«σύμβουλοι του Πρωθυπουργού» δεν προκύπτει από το οργανόγραμμα που,
τουλάχιστον, εγώ γνωρίζω τον περίπου ενάμιση χρόνο που είμαι συνεργάτης του
Πρωθυπουργού, με γραφείο στο Μέγαρο Μαξίμου. Και οι συνδέσεις που γίνονται
μεταξύ προσώπων, τα οποία δεν έχουν δώσει και κανένα δικαίωμα, τυχαίνει να τα
γνωρίζω κιόλας από την πορεία τους και με αυτό το οποίο πήρε ως απόφαση ο κ.
Πιτσιλής, μέσα από απολύτως αδιάβλητες διαδικασίες, νομίζω ότι δεν οδηγεί σε
κανένα τέτοιο συμπέρασμα.
ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΙ: Ταξίδι
αστραπή στην Ελλάδα, κάτω από άκρα μυστικότητα, πραγματοποίησε ο Ρεπουμπλικανός
βουλευτής Μάικ Πομπέο, λίγε μέρες πριν από τις αμερικανικές εκλογές, κατά τη
διάρκεια της οποίας συναντήθηκε με τον
Πρωθυπουργό. Τι σηματοδοτεί αυτή η συνάντηση; Και υπήρχε συγκεκριμένη ατζέντα,
διότι γίνεται και λίγες μέρες πριν τη συνάντηση του Γιώργου Γεραπετρίτη με τον
Υπουργό Εξωτερικών της Τουρκίας.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η
συνάντηση αυτή ήταν, κατ’ αρχάς, μια ιδιωτική συνάντηση, δεν ήταν μια επίσημη
συνάντηση. Προφανώς, συζητήθηκαν και οι επικείμενες αμερικανικές εκλογές. Είναι
πολύ σημαντικό ότι ο Έλληνας Πρωθυπουργός, όπως αποτυπώθηκε από την εικόνα,
χειροκροτήθηκε και από τις δύο πλευρές του Κογκρέσου. Διατηρεί στενές σχέσεις
με σημαίνοντα πρόσωπα και του ενός και του άλλου κόμματος. Το είπε και στην
πρόσφατη συνέντευξή του στο ΣΚΑΪ και στην κυρία Μαυραγάνη, ότι η Ελλάδα προφανώς
θα σεβαστεί την ετυμηγορία των Αμερικανών πολιτών και θα συνεργαστεί με τον
επόμενο ή την επόμενη Πρόεδρο των ΗΠΑ.
Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Βλέπουμε
μια αναταραχή στον χώρο της Παιδείας. Έχουμε συλλαλητήρια, τόσο στην Αθήνα, όσο
και στη Θεσσαλονίκη. Δύο θέματα, ένα για τις αποβολές, σε σχέση με τα κινητά
για τους μαθητές, αλλά και για τις διαγραφές για φοιτητές που παραμένουν πολλά
χρόνια. Θέλω να σας ρωτήσω, εάν θεωρείτε ότι τα αιτήματα αυτά έχουν κάποια βάση
και τι προτίθεται να κάνει η Κυβέρνηση.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Απολύτως
σεβαστό το αναφαίρετο δικαίωμα κάθε πολίτη να διαμαρτυρηθεί. Απολύτως δεδομένη
η βούληση της Κυβέρνησης να προχωρήσει και στα δύο θέματα, τα οποία με
ρωτήσατε. Είναι λυπηρό ότι συζητάμε 50 χρόνια μετά τη μεταπολίτευση, για το αν
πρέπει να διαγράφονται, με βάση τα όσα προβλέπει ο νόμος, άνθρωποι οι οποίοι
είναι μόνο κατ’ όνομα φοιτητές και μάλιστα, με πολύ συγκεκριμένα κριτήρια που
έχουν να κάνουν και με ζητήματα υγείας και συγκεκριμένες εξαιρέσεις. Νομίζω ότι
για το ζήτημα των αποβολών και των κινητών στα σχολεία, αν μιλήσουμε με γονείς,
θα καταλάβουμε ποια είναι η πραγματικότητα. Δεν υπάρχει καμία τιμωρητική
διάθεση στους μαθητές. Και, ούτως ή άλλως, νομίζω πως η συμμετοχή, χρόνο με τον
χρόνο, στη συντριπτική πλειοψηφία των διαδηλώσεων, δείχνει ότι ο κόσμος έχει
γυρίσει σελίδα. Έχει αφήσει πίσω του τη λογική των πορειών άνευ αιτημάτων ή με
αιτήματα, τα οποία δεν συνάδουν με την εποχή μας και θέλει περισσότερες
αλλαγές, ουσιαστικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις. Εμείς θέλουμε να στηρίξουμε το
σχολείο. Γι’ αυτό και η χρηματοδότηση και στην Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια και
στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, τα τελευταία πέντε χρόνια, έχει αυξηθεί σε πολύ
μεγάλο ποσοστό, όπως αντίστοιχα και στην Υγεία. Έχουμε τους περισσότερους
διορισμούς των τελευταίων ετών. Για πρώτη φορά διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και
ταυτόχρονα, βέβαια, εφαρμόζουμε και ένα δίκαιο πλαίσιο, που στην πραγματικότητα
προστατεύει τους μαθητές, προστατεύει τους πιο αδύναμους. Δεν νομίζω ότι θέλει
κανείς να συνεχίσει να βλέπει φαινόμενα βιντεοσκόπησης ή, πολύ χειρότερα,
φαινόμενα κακοποίησης ενός μαθητή από έναν άλλον. Αυτά είναι τα σοβαρά θέματα.
Οι παραπάνω από 450 καταγγελίες στην πλατφόρμα αντιμετώπισης του bullying, είναι η απάντηση σε αυτούς
που έχουν μάθει μόνο να φωνάζουν ή να βάζουν τους μαθητές στη διαδικασία να
κάνουν συλλαλητήρια και πορείες. Το γεγονός ότι μπορούν πλέον τα μαθήματα να
γίνονται με ένα πολύ πιο συγκεκριμένο πλαίσιο, γιατί, ξέρετε, την απαγόρευση
του κινητού την έδιναν ως εντολή και οι προηγούμενοι Υπουργοί Παιδείας, η διαφορά
ήταν ότι δεν είχαν καμία κύρωση. Άρα, υπήρχε ουσιαστικά αυτό που λέμε
«κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας». Τώρα, εμείς δεν θέλουμε να συνεχίσουμε ούτε να
κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας, ούτε να κοροϊδεύουμε τους γονείς που, αυτό το
οποίο κάνουν, να μεγαλώνουν δηλαδή παιδιά, είναι ό,τι πιο ιερό. Και σε κάθε
περίπτωση -και θα συνεχίσω να το λέω αυτό κάθε φορά- πρέπει και όλοι μας να
αναλάβουμε τις ευθύνες μας. Κάθε εβδομάδα βλέπουμε τις όψεις ενός νομίσματος. Η
μία, η καλή όψη, είναι ότι το κράτος αντιδρά, λειτουργεί, έχουμε συλλήψεις,
έχουμε επεμβάσεις, έχουμε διαχειρίσεις περιστατικών, αλλά διαβάζουμε και
τραγικά περιστατικά. Διάβαζα, σήμερα, ένα περιστατικό στην Πάτρα με θύμα έναν
μαθητή. Είμαι νέος γονιός και εγώ. Πρέπει οι γονείς των παιδιών αυτών, τα οποία
κάνουν αυτές τις πράξεις, το έχω πει πολλές φορές, να κοιταχτούν στον καθρέπτη.
Πρέπει να μιλήσουν με τα παιδιά τους, πρέπει να δουν τι συμβαίνει, πρέπει να
αξιοποιηθούν όλες αυτές οι δυνατότητες που πλέον δίνει το κράτος: Η γραμμή βοήθειας
και των θυμάτων και των γονέων των θυμάτων. Είναι κάτι στο οποίο θα
επιμείνουμε. Και η λύση δεν είναι σε συλλαλητήρια και πορείες. Η λύση βρίσκεται
στην εφαρμογή πολιτικών με όλες τις επιμέρους διαστάσεις του προβλήματος.
Γ.
ΣΑΚΚΟΥΛΑ: Θα επανέλθω σ’ ένα ερώτημα που υπέβαλα την περασμένη
εβδομάδα, έχει να κάνει με την εξέλιξη της αγωγής που κατέθεσε το δημόσιο για
την υπόθεση Novartis, αν τυχόν είχατε μια ενημέρωση επ’ αυτού και
δεύτερον, ένα ερώτημα σχετικά με την αποκάλυψη που έκανε ο inside story την περασμένη Πέμπτη, για μάρτυρα ο οποίος
δεν κλήθηκε ποτέ από τη Δικαιοσύνη, παρ’ ότι που από τη δική του κάρτα προέκυψε
πως είχαν πληρωθεί τα μηνύματα, η αποστολή μηνυμάτων στα θύματα των υποκλοπών.
Φαντάζομαι, θα μου πείτε αυτή είναι δουλειά της Δικαιοσύνης, αλλά η Δικαιοσύνη
κρίνεται, οπότε θέλω ένα σχόλιο και πάνω σε αυτό.
Π.
ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Το πρώτο αφορά μια εν εξελίξει δικαστική
υπόθεση, όταν υπάρχει κάτι από τη Δικαιοσύνη, προφανώς θα υπάρξει σχετική
ενημέρωση και θα μπορούμε να κάνουμε κάποιο σχόλιο, χωρίς όμως να μπορούμε να
πούμε εάν είναι σωστή ή λάθος μία απόφαση, είτε ενός πολιτικού, είτε ενός
ποινικού δικαστηρίου. Το δεύτερο που με ρωτάτε, έχει να κάνει με μια υπόθεση
για την οποία, εν μέρη, απεφάνθη σε ανώτατο επίπεδο η Δικαιοσύνη και οφείλουμε
άπαντες να σεβόμαστε τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης, μετά από μία εξονυχιστική
έρευνα, το πόρισμα του Αρείου Πάγου ήταν αναλυτικό, κι ένα μέρος αυτής της
υπόθεσης, μέλει να κριθεί επίσης στη Δικαιοσύνη, όπως συμβαίνει με όλες τις
δικαστικές υποθέσεις. Άρα, επίσης, δεν μπορούμε να κάνουμε ένα σχόλιο. Το
έγραψα και σε μια ανακοίνωσή μου προ ημερών, όταν είδαμε το εξής φοβερό,
συγκλονιστικό, πρωτοφανές, θα έπρεπε να μας εντυπωσιάζει, αλλά στη χώρα αυτή
δεν μας εντυπωσιάζει τίποτε από ένα συγκεκριμένο πολιτικό χώρο, είδαμε έναν
πρώην Πρωθυπουργό, επί των ημερών του οποίου συνέβη η μεγαλύτερη σκευωρία σε
βάρος πολιτικών του αντιπάλων, σε βάρος Ελλήνων πολιτών, οι οποίοι
στοχοποιήθηκαν και σύρθηκαν για κάτι το οποίο φάνηκε ότι ήταν εκ του μηδενός
κατασκευασμένο, να παραδίδει μαθήματα Δημοκρατίας, Κράτους Δικαίου και μάλιστα
να κουνάει και το δάχτυλο στη Δικαιοσύνη. Και μάλιστα κατηγορήθηκε η ηγεσία της
Δικαιοσύνης ως όργανο της κυβέρνησης, γιατί είχε μία αξιοπρεπή στάση. Δεν
πρόκειται να επιτρέψουμε σε κανέναν, κι αυτό είναι χρέος κάθε πολίτη ξεχωριστά,
δεν είναι μόνο της κυβέρνησης, δεν είναι μόνο της δικαστικής εξουσίας, να
επιστρέψει η χώρα μας σε εποχές που, κατά κυνική ομολογία υπουργού Δικαιοσύνης
του ΣΥΡΙΖΑ, λειτουργούσαν παρα-υπουργεία Δικαιοσύνης στο Μαξίμου. Είναι άλλο
πράγμα η Δικαιοσύνη, είναι άλλο πράγμα η Κυβέρνηση, είναι άλλο πράγμα η Βουλή.
Έχουμε τρεις ξεκάθαρα, ξεχωριστές μεταξύ τους εξουσίες. Άρα, δεν είναι δική μας
δουλειά, συνδέοντας το ένα γεγονός με το άλλο, να λέμε αν καλώς ή κακώς εκλήθη
ένας μάρτυρας, δεν είναι δουλειά της κυβέρνησης, ούτε θα υποδείξουμε στη
Δικαιοσύνη ποιον μάρτυρα θα καλέσει σε μία υπόθεση, ούτε θα σχολιάζουμε, είτε
στα παράθυρα, είτε σε συζητήσεις, αν μια απόφαση μας αρέσει ή όχι. Θα πρέπει να
μάθουμε να σεβόμαστε το ρόλο των δικαστών και πρέπει να μάθουμε να σεβόμαστε το
γεγονός ότι οι άνθρωποι αυτοί δεν μπορούν ν’ αντιδράσουν, όταν κάποιος τους
κατηγορεί, όταν κατηγορείται ένας ανακριτής, δεν μπορεί για παράδειγμα να
βγάλει κάποιου είδους απάντηση, δεν είναι ένα πολιτικό κόμμα, προσπαθεί να
κάνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη δουλειά του, για ν’ αποδοθεί δικαιοσύνη
στην κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Ευτυχώς, έχουμε ένα δικαιϊκό σύστημα το οποίο
προβλέπει ένδικα μέσα, προσβολή αποφάσεων και μια Δημοκρατία, η οποία μας δίνει
τη δυνατότητα σε κάθε τέτοια περίπτωση να βρούμε το δίκιο μας. Είναι σίγουρα
πολλές οι παθογένειες, για να σας προλάβω, οι χρόνοι απονομής, γι’ αυτό και τα
τελευταία νομοσχέδια προσπαθούν ν’ αντιμετωπίσουν αυτό το ζήτημα. Πολλές φορές
αποφάσεις οδηγούν σε ποινές οι οποίες δεν εκτελούνταν στο παρελθόν, γι’ αυτό
και αυτό προσπαθήσαμε να το διορθώσουμε με μια σειρά από παρεμβάσεις αλλά για
όνομα του Θεού, αυτές οι επιθέσεις στη Δικαιοσύνη και αυτή η προσπάθεια
εργαλειοποίησης πολύ σοβαρών υποθέσεων, ακόμη και χρησιμοποίησης συγγενών
θυμάτων σε άλλες υποθέσεις, πρέπει σ’ αυτή τη χώρα να σταματήσει.
ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κύριε εκπρόσωπε, στο μονοήμερο φεστιβάλ της ΟΝΝΕΔ
το Σάββατο έλειπαν τρεις πρώην πρόεδροι του κόμματος: ο κ. Σαμαράς, ο κ.
Καραμανλής και ο κ. Μεϊμαράκης, που είναι και ένα συμβολικό πρόσωπο στη γαλάζια
νεολαία. Μάλιστα, οι ίδιοι έλειψαν και πριν έναν μήνα ακριβώς από το street party στη Ρηγίλλης
για τα πενήντα χρόνια της Ν.Δ. Πως ερμηνεύετε την απουσία τους και έχει κάποιο
πολιτικό μήνυμα, κατά τη γνώμη σας;
ΠΑΥΛΟΣ
ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ήταν πολύ ισχυρό το μήνυμα που
εστάλη το Σάββατο από το φεστιβάλ για τα πενήντα χρόνια της ΟΝΝΕΔ. Τιμήθηκε η
ιστορία μιας πολύ μεγάλης, της μεγαλύτερης νεολαίας της χώρας - που είχα την
τιμή και εγώ να είμαι μέλος από μικρό παιδί - αλλά έγινε και μία συζήτηση,
κυρίως και από το πάνελ στο οποίο συμμετείχε ο Πρωθυπουργός, για το τι
χρειάζονται οι νέοι άνθρωποι στη χώρα για τα επόμενα χρόνια. Όλες αυτές λοιπόν
οι εκδηλώσεις, είναι εκδηλώσεις για να τιμηθούν οι άνθρωποι οι οποίοι έδωσαν
μάχη ο καθένας στον πολιτικό χώρο που επέλεξε να ανήκει χωρίς ποτέ να ζητήσει
τίποτα. Τιμήθηκαν, δηλαδή, οι αγωνιστές, εν προκειμένω της συγκεκριμένης
νεολαίας της ΟΝΝΕΔ, στο πέρασμα του χρόνου και ήταν και μία πολύ καλή ευκαιρία
να βρεθούμε, κάποιοι λίγο μεγαλύτεροι, κάποιοι ακόμα μεγαλύτεροι από εμάς με
τους εν ενεργεία ΟΝΝΕΔίτες. Άρα, αυτό νομίζω ότι έχει αξία και σε κάθε
περίπτωση αυτό το οποίο κοιτάμε, είναι, ότι έχουμε μία χρονιά με πολλές
επετείους, πενήντα χρόνια Δημοκρατίας, πενήντα χρόνια Νέας Δημοκρατίας… Καλό
είναι, λοιπόν, η ιστορία να μας διδάσκει τι συνέβη όλες αυτές τις δεκαετίες και
μέσα από αυτές τις διδαχές να γινόμαστε όλοι καλύτεροι.
Γ. ΣΑΚΚΟΥΛΑ: Διαβάζουμε σήμερα στην ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ότι, ετοιμάζεται
ένα νομοσχέδιο για αυστηροποίηση του πλαισίου σχετικά με την κατανάλωση αλκοόλ
από ανηλίκους. Ισχύουν αυτά; Ετοιμάζεται κάτι τέτοιο;
ΠΑΥΛΟΣ
ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Υπάρχει ένας σχεδιασμός,
μελετώνται όλα τα δεδομένα και όταν έχουμε κάτι χειροπιαστό από τα καθ’ ύλην
αρμόδια υπουργεία, θα έχουμε τις σχετικές ανακοινώσεις και βέβαια τη σχετική
παρουσίαση στο Υπουργικό Συμβούλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου