Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024

Black Friday: Αποκτήστε ό,τι θέλετε χωρίς να πληρώσετε μια περιουσία

 


Στους ρυθμούς του ξενόφερτου θεσμού «Black Friday», που παρατηρούνται δελεαστικές προσφορές κυρίως στις μεγάλες αλυσίδες, κινείται και η αγορά της Πέλλας. Για πολλούς αυτές οι μέρες αποτελούν μια καλή ευκαιρία για «έξυπνες» αγορές, όμως κρύβουν και παγίδες, που αν οι καταναλωτές δεν είναι προσεκτικοί μπορεί να την πατήσουν και τελικά να βγουν ζημιωμένοι.

Ο… βομβαρδισμός των διαφημίσεων έχει ξεκινήσει εδώ και μέρες, όπως και οι διάφορες προσφορές, σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, οι οποίες βέβαια θα κορυφωθούν από την ερχόμενη Παρασκευή (Black Friday) μέχρι και τη Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου (Cyber Monday). 

Ιεράρχηση αναγκών…

Πολύς κόσμος βέβαια αυτή την περίοδο είναι όχι μόνο στριμωγμένος οικονομικά, αλλά και προβληματισμένος, καθώς θα πρέπει να κάνει μια σωστή ιεράρχηση των αναγκών, ενόψει Χριστουγέννων, περίοδο που τα έξοδα είναι πολύ πιο αυξημένα. Εξάλλου, για τους περισσότερους η εξασφάλιση των ειδών πρώτης ανάγκης βρίσκονται ψηλά στη λίστα και υπάρχει περίπτωση να εκτροχιαστεί ο οικογενειακός προϋπολογισμός, εάν δεν γίνει σωστά ο προγραμματισμός και ξοδευτούν περισσότερα χρήματα τώρα! Βέβαια, θα πρέπει να σημειωθεί ότι κάποιοι εκμεταλλεύονται την εκπτωτική αυτή περίοδο για να αγοράσουν χριστουγεννιάτικα δώρα.

Συστάσεις από ΕΕΚΕ

Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και «να μην δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές» συνιστά στους καταναλωτές και η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ. Όπως επισημαίνει η ΕΕΚΕ, ο θεσμός της Black Friday, κατά τον οποίο τα καταστήματα που συμμετέχουν προβάλλουν πολύ δελεαστικές προσφορές σε επιλεγμένα προϊόντα για περιορισμένο αριθμό ημερών, αντιμετωπίζεται από πολλούς καταναλωτές ως ευκαιρία για αγορές. Ειδικά τη φετινή χρονιά, «με την ακρίβεια να επιβαρύνει στον μέγιστο βαθμό τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, η ιεράρχηση των αναγκών και η έρευνα αγοράς καθίστανται πιο αναγκαίες από ποτέ» επισημαίνει.

Πέντε κανόνες 

Η ΕΕΚΕ προτείνει διαχρονικά την τήρηση πέντε κανόνων που – όπως αναφέρει – «διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών»:

- Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.

- Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες  θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.

- Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς. Ιδίως να ερευνούν αν και κατά πόσο επιβάλλονται τόκοι στην αγορά αυτή, αφού, στην περίπτωση αυτή, το κόστος αγοράς αυξάνει ραγδαία.

- Ειδικά για τη συγκεκριμένη ημέρα αλλά και γενικά για όλες τις εκπτωτικές περιόδους, πρέπει να λαμβάνουν υπόψη ότι σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο προμηθευτής κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος των τριάντα ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ανακοίνωση μείωσης της τιμής είναι κάθε ανακοίνωση του εμπόρου ότι έχει μειώσει την τιμή που χρεώνει για ένα προϊόν ή υπηρεσία…

- Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη».

Λόγω του ότι οι αγορές τη συγκεκριμένη ημέρα ή γενικά τις εκπτωτικές περιόδους γίνονται πλέον, σε μεγάλο ποσοστό, ηλεκτρονικά, η ΕΕΚΕ θυμίζει επίσης τους κανόνες ασφαλών ηλεκτρονικών αγορών τους οποίους πρέπει να ακολουθούν με ιδιαίτερη προσοχή (https://eeke.gr/category/chrisimes-simvoules/ilektroniko-emporio/)

Για οποιοδήποτε πρόβλημα, παράπονο ή καταγγελία, που αφορά τις συναλλαγές, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος:

On line φόρμα υποβολής καταγγελίας: https://eeke.gr/epikinonia/kataggelies/

e-mail: info@eeke.gr

Τel :210-8817730

Web: www.eeke.gr

fb: www.facebook.com/enosikatanaloton/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

https://www.meapopsi.gr/2021/06/blog-post_89.html#more