• Mέχρι το καλοκαίρι εκτιμάται ότι θα υπογραφεί, εκτός απροόπτου, η σύμβαση για την κατασκευή του οδικού άξονα Γιάννενα – Κακαβιά, ο οποίος πέρασε μέχρι σήμερα από… σαράντα κύματα, αφού ο διαγωνισμός του σημαντικού αυτού για την Ήπειρο έργου χρειάστηκε να δημοπρατηθεί τρεις φορές.
Πλέον η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξή του έχει ξεκινήσει, με τον διαγωνισμό να έχει περάσει στην προσυμβατική περίοδο μετά την ανακήρυξη πριν από ένα μήνα περίπου της ΑΒΑΞ ως προσωρινής αναδόχου. Αυτή την περίοδο προσκομίζονται τα απαραίτητα έγγραφα από την ανάδοχο εταιρεία, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας «ypodomes.com», σύντομα η προς υπογραφή σύμβαση θα σταλεί για έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εφόσον δεν υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις, θα ακολουθήσει η παρουσίαση στη Βουλή και στη συνέχεια θα μπουν οι υπογραφές στη σύμβαση κατασκευής του έργου.
Έργο 386 εκατ. ευρώ
Υπενθυμίζεται ότι το κόστος του οδικού άξονα με τον οποίο θα ολοκληρωθεί ουσιαστικά η Ιόνια Οδός καθώς πρόκειται για το βόρειο τμήμα της, με τον ΦΠΑ είναι 310 εκατ. ευρώ, ενώ περιλαμβάνονται και επιπλέον 76 εκατ. ευρώ ως προαιρέσεις, για το τμήμα Καλπάκι - Κακαβιά και τις συνδέσεις με Αεροδρόμιο και ΒΙΠΕ Ιωαννίνων. Συνολικά το κόστος ανέρχεται σε 386 εκατ. ευρώ. Αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ιδιαίτερη σημασία
Ο άξονας Γιάννενα - Κακαβιά είναι σήμερα ίσως το σημαντικότερο οδικό έργο της χώρας. Ο πρώτος και προφανής λόγος είναι πως ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού. Με την ολοκλήρωσή του ο οδηγός θα μπορεί να κινείται σε ασφαλή και άνετο δρόμο από το Αντίρριο μέχρι το συνοριακό πέρασμα της Κακαβιάς.
Υπολογίζεται πως η απόσταση Αντίρριο - Γιάννενα - Κακαβιά με μήκος περίπου 264 χιλιόμετρα, θα διανύεται σε περίπου 2 ώρες και 15 λεπτά. Η σύνδεση του οδικού τμήματος με την Ιόνια Οδό θεωρείται πως θα δώσει νέες αναπτυξιακές δυνατότητες στην περιοχή των Ιωαννίνων, καθώς θα συνδεθεί με τον άξονα της Ιόνιας το Αεροδρόμιο, η ΒΙΠΕ, τουριστικοί προορισμοί όπως τα Ζαγοροχώρια και θα βγάλει από την οδική απομόνωση το βόρειο τμήμα του Νομού μας.
Παράλληλα θα γίνει ακόμα πιο ελκυστικό το πέρασμα από την Ελλάδα στην Αλβανία και αντιστρόφως μέσω της Κακαβιάς καθώς από την Αθήνα μέχρι τα σύνορα θα απαιτούνται περίπου 4 ώρες και 20 λεπτά για να μεταβεί κάποιος στην γειτονική χώρα. Αυτό με τη σειρά του θα σημάνει και την βελτίωση των εμπορευματικών μεταφορών μεταξύ των δύο χωρών καθώς και στην πλευρά της Αλβανίας πραγματοποιούνται έργα βελτίωσης της συνέχειας του άξονας της Ιόνιας Οδού.
Η Αδριατική Οδός
Το έργο έχει δύο υποτμήματα. Το Ιωάννινα - Καλπάκι μήκους 46,4 χλμ. με 6 ανισόπεδους κόμβους και το Καλπάκι - Κακαβιά με μήκος 23,11 χλμ.. Συνολικά θα γίνει αναβάθμιση σε μήκος 67,5 χιλιόμετρα.
Η ολοκλήρωση του άξονα της Ιόνιας θα την συνδέσει με την Αδριατική Οδό, έναν αυτοκινητόδρομο που ξεκινά από την Τριέστη της Ιταλίας, διατρέχει την Αδριατική ακτή μέσω Σλοβενίας, Κροατίας, Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, Μαυροβουνίου και Αλβανίας για να φτάσει στη χώρα μας στο συνοριακό πέρασμα της Κακαβιάς. Η Αδριατική Οδός, θεωρείται πως μπορεί να δώσει μεγάλες αναπτυξιακές δυνατότητες στις χώρες της Δυτικής Βαλκανικής, ενώ και για την χώρα μας μπορεί να προσδώσει αναπτυξιακά χαρακτηριστικά από την άνοδο του εμπορίου, των οδικών μεταφορών, του τουρισμού και του πολιτισμού. Η δε Ήπειρος και ειδικότερα τα Γιάννενα μέσω αυτού του διαδρόμου θα μετατραπούν σε ένα ισχυρό συγκοινωνιακό κόμβο οδικών μεταφορών και θα έχουν πλέον σύγχρονη οδική πρόσβαση και προς βορρά, ενισχύοντας τον αναπτυξιακό χαρακτήρα του έργου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου