Επιφυλακτικοί ως προς την αγορά ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων είναι οι ιδιοκτήτες ταξί στη Πέλλα οι οποίοι, αν και τάσσονται υπέρ της της κρατικής επιδότησης και της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, θεωρούν ότι δεν υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις και υποδομές ώστε να προχωρήσουν σε υποβολή αίτησης και αγοράς.
Η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα «πράσινα» ταξί και το πρόγραμμα της επιδότησης που ξεκίνησε την Δευτέρα 9 Ιανουαρίου, υπάρχει προς το παρόν μόνο σε επίπεδο ερωτήσεων με τους ιδιοκτήτες ταξί στην Πέλλα να τονίζουν στην εφημερίδα Άποψη ότι ένα μικρό ποσοστό των οδηγών θα προχωρήσει σε υποβολή αίτησης. «Κάθε οικονομική βοήθεια προς τους επαγγελματίες είναι θετική, όπως και θετικοί είμαστε για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αλλά είμαστε ακόμη επιφυλακτικοί με την συγκεκριμένη επιδότηση», τόνισε χαρακτηριστικά ιδιοκτήτης ταξί που δουλεύει στα Γιαννιτσά εξηγώντας παράλληλα τους λόγους.
Το υψηλό κόστος αγοράς
Σύμφωνα με τους ανθρώπους του κλάδου, το κόστος αγοράς ενός επαγγελματικού ηλεκτροκίνητου οχήματος ανέρχεται στις 45.000-50.000 ευρώ και το ύψος της επιδότησης που δικαιούται ο ιδιοκτήτης φτάνει περίπου τις 22.500 ευρώ (40% επιδότηση) με αποτέλεσμα να βάλει τα υπόλοιπα χρήματα από την τσέπη του. «Είναι υψηλά τα ποσά για να αγοράσουμε ένα ηλεκτρικό ταξί το οποίο είναι άγνωστο για τον κλάδο μας τη στιγμή που τα ήδη υπάρχοντα ταξί είναι δοκιμασμένα πριν την αγορά τους», τονίζουν.
Η έλλειψη υποδομών
Η έλλειψη υποδομών σχετικά με τους σταθμούς φόρτισης στις πιάτσες ταξί της Πέλλας είναι ένα από τα κύρια εμπόδια που δεν ωθούν τους ιδιοκτήτες να προμηθευτούν τα ηλεκτρικά. «Πού θα φορτίζουμε το ηλεκτρικό ταξί;», διερωτούνται ιδιοκτήτες ταξί δυσπρόσιτων περιοχών ιδιαίτερα του ορεινού όγκου του νομού μας «δεν είμαστε έτοιμοι να εισάγουμε ηλεκτρικά ταξί, όταν δεν υπάρχει επαρκής αριθμός σημείων φόρτισης στις πιάτσες. Ακόμη και η φόρτιση στις οικίες μας είναι δύσκολη καθώς θα πρέπει να έχουμε πυλωτές ή κλειστό πάρκινγκ». Μικρή είναι, παράλληλα, και η αυτονομία τους που παίζει καθοριστικό ρόλο για τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί καθώς μετρούν ημερησίως 200-300 χλμ. που τους μήνες αιχμής το καλοκαίρι φτάνουν μέχρι και 500 χλμ ημερησίως με μια πλήρης φόρτιση να χρειάζεται 5 με 6 ώρες.
Τα υπόλοιπα ερωτηματικά
Μερικά ακόμη ερωτηματικά που έχουν οι ιδιοκτήτες ταξί αφορούν την αξιοπιστία των ηλεκτροκίνητων της κάθε αντιπροσωπείας, αν έχουν δοκιμαστεί και κατά πόσο υποστηρίζονται τεχνολογικά από τα συνεργεία αυτοκινήτων. «Ως οδηγοί ταξί ζητάμε να έχουμε αξιόπιστες μπαταρίες, με μεγαλύτερη αυτονομία, μικρότερο κόστος στην αγορά αλλά και συνεργεία που μπορούν να ανταπεξέλθουν στα ηλεκτρικά ταξί», διευκρίνισε ιδιοκτήτης ταξί από την Έδεσσα.
Το 20%-30% των ταξί είναι φιλικό προς το περιβάλλον
Τα ταξί στη Πέλλα που είναι φιλικά προς το περιβάλλον (φυσικό αέριο, υβριδικά) αντιπροσωπεύουν το 20% με 30% του συνολικού στόλου. Το ποσοστό αυτό μάλιστα, θα ήταν ακόμη μεγαλύτερο αν δεν καθυστερούσαν οι παραγγελίες για την αγορά των υβριδικών με συνέπεια οι επαγγελματίες να στρέφονται ξανά στο πετρέλαιο.
Οι δικαιούχοι για τα «πράσινα» ταξί
Οι αιτήσεις υποβάλλονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα https://prasinataxi.
- Όλοι οι ιδιοκτήτες οχημάτων ΤΑΞΙ κατηγορίας ElJR05 και παλαιότερης, με βάση την άδεια κυκλοφορίας.
- Ιδιοκτήτες θεωρούνται όσοι κατέχουν το 100% της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος. Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων μεριδιούχων επί της αδείας (συνιδιοκτήτες/συγκύριοι), η αίτηση υποβάλλεται από το σύνολο των δικαιούχων.
- Κάθε ωφελούμενος δικαιούται την αγορά ή σύναψη χρονομίσθωσης (leasing) ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μηδενικών εκπομπών ρύπων C02 (BEV), ανά άδεια.
- Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να προβούν σε απόσυρση και καταστροφή του παλαιού οχήματος ΤΑΞΙ. Το ποσό επιδότησης για την απόσυρση συνυπολογίζεται στο τελικό ποσό του οικολογικού bonus.
- Η ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας των δαπανών, ορίζεται η 1η Δεκεμβρίου του 2021, από τις οποίες εξαιρούνται οι δαπάνες που αφορούν την προκαταβολή για την παραγγελία του οχήματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου