Το φθινόπωρο μπήκε για τα καλά , τα κεφάλια έχουν μπει μέσα και οι αργίες του Αυγούστου και οι διακοπές τελείωσαν. Αυτό σημαίνει ότι ξεκινούν πάλι οι δουλειές και οι εργασίες σε όλα τα επίπεδα. Βέβαια αυτό αφορά τους ιδιώτες. Γιατί στα Γιαννιτσά, την μεγαλύτερη πόλη του νομού μας, τα πράγματα παραμένουν στάσιμα. Ας μην ξεχνάμε πως εισερχόμαστε το τελευταίο εξάμηνο της προεκλογικής χρονιάς καθώς τον τον Οκτώβριο του 2023 θα έχουμε Δημοτικές εκλογές. Αυτό βέβαια ποσώς ενδιαφέρει τους πολίτες οι οποίοι για άλλη μια στιγμή, βρίσκονται ως θεατές στην ίδια εικόνα εγκατάλειψης που έχει το κέντρο και οι γειτονιές της πόλης. Δυστυχώς μια βόλτα σε κεντρικούς δρόμους αλλά και στενά θα πεισει ακόμη και τους πιο δυσπιστους ότι δεν έχει αλλάξει απολύτως τίποτα. Με πεζοδρόμια σε πολλά σημεία ημι διαλυμένα, με δρόμους γεμάτους λακκούβες, με κολωνάκια να κυριαρχούν σε κάθε σημείο ενώ υπάρχουν και διάφορα σκουριασμένα σίδερα τοποθετημένα σε πεζοδρόμια τα αποτελούν κίνδυνο θάνατο για κάποιο ατύχημα ή για ζημιές σε ΙΧ που θέλουν να παρκάρουν. Θα λέγαμε πως για άλλη μια προεκλογική περίοδο είναι σίγουρο ότι θα μας απασχολήσουν τα ίδια κλασικά διαχρονικά προβλήματα που στην πόλη των Γιαννιτσών παραμένουν ανέγγιχτα.
Οι δρόμοι είναι το υπαριθμον ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ . Δεν το λέμε εμείς, το λένε οι πολίτες, και το δείχνουν μόνοι τους οι δρόμοι όπως φαίνονται στις φωτο του ρεπορτάζ. Οι οδηγοί της πόλης αυτής και οι επισκέπτες σε κάποιους όδους θα πρέπει να έχουν εμπειρία αγώνων σε ανώμαλους δρόμους καθώς χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή γιατί σε κάποια σημεία έχει υποχωρήσει η άσφαλτος, σε αλλά η ανωμαλίες με λακούβες και βουναλακια εμποδίζουν και σε άλλα σημεία είναι και τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα.
Επανειλημμένα έχουμε τονίσει το πρόβλημα όπως το αντλούμε από τους πολίτες αλλά οι υπεύθυνοι φορείς δεν δίνουν τις κατάλληλες λύσεις.
Το άλλο ζήτημα που προκύπτει είναι τα αυθαίρετα κολωνακια που έχουν φυτρωσει σαν τα μανιτάρια από τον κάθε ασυνείδητο πολίτη για να καβατζώσει μια θέση στο πεζοδρόμιο. Η ευθύνη βαραίνει και τον Δήμο που το επιτρέπει σιωπηλά χωρίς να τα αφαιρέσει ή να εκδώσει πρόστιμο σε αυτούς που τα τοποθέτησαν. Προς ενημέρωση τέτοια κολωνακια πρέπει να περάσουν από ψήφιση στο δημοτικο συμβούλιο και ύστερα να τοποθετηθούν αφού πληρούν κριτήρια και θεωρούνται απαραίτητα. Είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα καθώς η εφημερίδα μας έχει δεχθεί δεκάδες καταγγελίες από πολίτες οι οποίοι έχουν υποστεί υλικές ζημιές στα αυτοκίνητα τους. Δυστυχώς το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτό. Κάθε χρόνο ακούμε υποσχέσεις, συνήθως κενού περιεχομένου, για την ανάγκη ασφαλτόστρωσης των οδών της πόλης. Το οδικό δίκτυο της πόλης μοιάζει με πίστα αγώνα ανώμαλου δρόμου. Εκτός από τις κεντρικές αρτηρίες, που βρίσκονται σε μία σχετικά ανεκτή κατάσταση, πολλοί οδοί των Γιαννιτσών δίνουν μάχη για την πρωτιά σε λακκούβες τρύπες, εγκοπές, πτυχώσεις λιωμένης ασφάλτου και ανύπαρκτες διαγραμμίσεις. , γεγονός ακόμα και επικίνδυνο για οδηγούς, πεζούς και οχήματα. Σε πολλά σημεία, μάλιστα και στους πλέον κεντρικούς δρόμους της πόλης η άσφαλτος έχει λιώσει και φθαρεί σε τέτοιο βαθμό, που βλέπει κανείς το υπόστρωμα και την υπόθεση του δρόμου. Θλιβερές εικόνες για μία πόλη που οι άρχοντες της θεωρούν πως όλα είναι καλώς καμωμένα και πως είναι θέμα χρόνου να έρθουν οι τουρίστες και τα Γιαννιτσά να πάρουν την εξωστρέφεια που της έλειπε. Η αλήθεια όμως είναι ότι οι δρόμοι των Γιαννιτσών αποτελούν καθημερινό βασανιστήριο για οδηγούς, αυτοκίνητα και δίκυκλα, ιδίως τους επαγγελματίες που χρησιμοποιούν οχήματα κάθε είδους για τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες..
Σαφώς και οι ευθύνες βαρύνουν κυρίως τον Δήμο Πέλλας που έχει την ευθύνη αυτών των δρόμων. Η Δημοτική αρχή είχε τονίσει πως θα γίνουν έργα ασφαλτόστρωσης αμέσως μετά τις ανασκαφές για την τοποθέτηση των υποδομών για το φυσικό αέριο στην Πόλη. Η αλήθεια πάντως είναι ότι το θέμα αυτό δεν λύνεται ούτε με δηλώσεις ούτε με εξαγγελίες ούτε με φωτογραφίες. Δεν είναι θέμα επικοινωνιακό. Οι πολίτες οδηγοί, οι πεζοί αλλα και οι επισκέπτες της πόλης που βιώνουν καθημερινά ή κατά την επίσκεψη τους το χάλι των δρόμων των Γιαννιτσών απαιτούν μία συστηματική ανακατασκευή του οδικού δικτύου και των πεζοδρομίων καθώς και την απομάκρυνση επικίνδυνων σιδεροκατασκευών στα πεζοδρόμια που θα βελτιώσει τις συνθήκες οδήγησης και θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια, διότι ένας κακός δρόμος είναι ένας επικίνδυνος δρόμος για οδηγούς και πεζούς, αλλά και σωστά πεζοδρόμια θα ανεβάσουν κατά πολύ την ποιότητα ζωής των πολιτών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου