Στο έργο περιλαμβάνεται το τμήμα από το Μαυροβούνι μέχρι την Έδεσσα, ενώ θα κατασκευαστούν και οι παρακάμψεις Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας.
Βήμα-βήμα προχωρά ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών για την υλοποίηση του οδικού άξονα που θα συνδέσει με ασφάλεια τη Θεσσαλονίκη με την Έδεσσα. Με απόφαση του υπουργείου, ξεκινά αναζήτηση τεχνικού συμβούλου για να ετοιμαστεί φάκελος προκειμένου το έργο να εγκριθεί και ενταχθεί ως έργο σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).
Στο έργο περιλαμβάνεται το τμήμα από το Μαυροβούνι μέχρι την Έδεσσα, ενώ θα κατασκευαστούν και οι παρακάμψεις Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας, έργα που διεκδικούνται εδώ και χρόνια από τις τοπικές κοινωνίες.
Στόχος η ένταξη και η εκκίνηση του έργου
Στόχος είναι το έργο να εγκριθεί από τη Διυπουργική Επιτροπή προκειμένου να ενταχθεί στο πρόγραμμα έργων-ΣΔΙΤ της κυβέρνησης. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και η λειτουργία-συντήρηση του τμήματος Γέφυρας Αξιού ποταμού-Εδεσσας. Στόχος είναι να ξεκινήσει ο διαγωνισμός το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Σύμφωνα με την απόφαση, τα έργα αναβάθμισης του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη-Εδεσσα αφορούν ιδιαίτερα στην αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι-Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας), που είναι επιβεβλημένη.
Πρόκειται για ένα ακόμα οδικό έργο-ΣΔΙΤ, μετά το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη, το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη, το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης και το Δράμα-Αμφίπολη. Όλα αυτά εντάσσονται στο φιλόδοξο πρόγραμμα έργων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που φτάνει τα 13 δισ. ευρώ.
Αναβάθμιση του οδικού δικτύου της περιοχής
Τον περασμένο Απρίλιο ο πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε εξαγγείλει τη συγκεκριμένη ΣΔΙΤ μαζί με το Δράμα-Αμφίπολη. Επίσης και σε αυτό το έργο έχουν ξεκινήσει διαδικασίες πρόσληψης συμβούλων.
Η υλοποίησή της θα συνδράμει τα μέγιστα στη βελτίωση της ασφάλειας των οδικών υποδομών της Κεντρικής Μακεδονίας, την τουριστική αναβάθμιση της περιοχής και την αναβάθμιση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος με τη διασφάλιση γρήγορων και ασφαλών μετακινήσεων, καθώς και τη μείωση του κόστους μεταφορών και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του σημαντικού σε έκταση και σημασία για την εθνική οικονομία πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα της οικονομίας της περιοχής.
Ο ανάδοχος θα αναλάβει τις μελέτες, την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία του έργου για 27 χρόνια. Στα περίπου 4 χρόνια εκτιμάται ο χρόνος της κατασκευαστικής περιόδου. Η αποπληρωμή του θα γίνεται με πληρωμές διαθεσιμότητες.
Παρεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν σε μήκος 25 χλμ. από τον Νομό Θεσσαλονίκης έως και τον Νομό Πέλλας. Θα συνδέεται με την Εγνατία Οδό και κατ' επέκταση με το εθνικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, ο δρόμος διάνυσης του νέου άξονα θα μειωθεί κατά περίπου 10-15 λεπτά.
Πηγή: imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου