Καλό μεσημέρι.
Η Ελλάδα πετυχαίνει στόχους που επιδίωκε για δεκαετίες
Ένα ακόμη σημαντικό γεγονός για τη διεθνή θέση της χώρας μας και την προώθηση των
εθνικών μας συμφερόντων προστέθηκε χθες, κατά την 9η Τριμερή Σύνοδο Κορυφής Ελλάδας,
Κύπρου και Αιγύπτου. Υπογράφηκε Μνημόνιο για τη διασύνδεση των τριών χωρών στη
μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας, Μνημόνιο για τριμερή συνεργασία σε θέματα αποδήμων και
κοινή πολιτική διακήρυξη, με την οποία οι τρεις ηγέτες παίρνουν ξεκάθαρη θέση σε ό,τι αφορά
τις περιφερειακές εξελίξεις και καταδικάζουν την τουρκική προκλητικότητα.
«Οι θέσεις μας», τόνισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, «ταυτίζονται στην καταδίκη
της προκλητικής πρακτικής και της επιθετικής ρητορικής της Τουρκίας».
Κατά την χθεσινή τριμερή Σύνοδο προέκυψαν πολύ καθαρά και εμφατικά μηνύματα. Οι τρεις
ηγέτες με την κοινή διακήρυξή τους ανάμεσα στ’ άλλα:
-Επαναβεβαιώνουν την αποφασιστικότητά τους για τη συνέχιση της συνεργασίας σε θέματα
αμοιβαίου ενδιαφέροντος ενισχύοντας την ειρήνη, την ασφάλεια και την σταθερότητα στην
ευρύτερη περιοχή.
-Απευθύνουν μήνυμα προς την Τουρκία να απέχει από προκλήσεις και μονομερείς ενέργειες
που παραβιάζουν το Διεθνές Δίκαιο, όπως η παρενόχληση ερευνητικών πλοίων που
έχουν αδειοδοτηθεί από την Ελλάδα ή την Κύπρο.
-Υπογραμμίζουν τη σημασία «του σεβασμού της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων
όλων των κρατών στις θαλάσσιες ζώνες τους».
-Καταδικάζουν τις συνεχείς παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου και όλες τις άλλες
παράνομες δραστηριότητες σε περιοχές που βρίσκονται εντός της υφαλοκρηπίδας της
Ελλάδας, κατά παράβαση του Διεθνούς Δικαίου.
-Υπογραμμίζουν ότι το παράνομο τουρκο-λιβυκό μνημόνιο για την οριοθέτηση περιοχών
θαλάσσιας δικαιοδοσίας στη Μεσόγειο παραβιάζει κυριαρχικά δικαιώματα τρίτων κρατών, δεν
συμμορφώνεται με το Δίκαιο της Θάλασσας και δεν μπορεί να παράγει έννομα αποτελέσματα.
Τα τελευταία δύο χρόνια λαμβάνει χώρα μια ενεργητική και πολύπλευρη διπλωματία, η οποία
αποδίδει. Η Κυβέρνηση έχει αξιοποιήσει το προστιθέμενο κύρος της και έχει αδράξει κάθε
χαραμάδα ευκαιρίας που παρουσιάστηκε για να αναβαθμίσει γεωστρατηγικά, πολιτικά και
οικονομικά την Πατρίδα. Βρισκόμαστε σε ένα δρόμο που ήδη δρέπουμε τους καρπούς των
κόπων μας. Αλλά δεν έχουμε επαναπαυθεί, ούτε τελειώσει. Έχουμε πολλά ακόμα να
περιμένουμε και η ισχυροποίηση της Ελλάδας θα συνεχιστεί ανυποχώρητα. Η Ελλάδα άλλαξε
σελίδα οριστικά και σε αυτό το κομμάτι.
Για τον δακτύλιο
Από την ερχόμενη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου μπαίνει σε εφαρμογή το μέτρο του δακτυλίου. Όλα
τα αυτοκίνητα θα μπαίνουν στο δακτύλιο εναλλάξ σύμφωνα με το καθεστώς μονά-ζυγά,
ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο της πινακίδας τους.
Εξαιρούνται και θα μπορούν να μπαίνουν καθημερινά στο δακτύλιο ανεξάρτητα από τον
αριθμό τους δύο βασικές κατηγορίες:
-Πρώτον οι τύποι των «καθαρών» οχημάτων, δηλαδή, τα ηλεκτρικά, τα υβριδικά, τα από
κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου και τα Euro 6 που εκπέμπουν ρύπους κάτω από
120 gr CO2.
-Και δεύτερον όσοι έχουν άδεια δακτυλίου. Εκεί υπήρχαν πάρα πολλές εξαιρέσεις και θα γίνει
μια πολύ μεγάλη προσπάθεια για να μειωθούν και να εκλογικευθούν.
Τα μέτρα αυτά συμβάλλουν τόσο στην μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης όσο και στην
κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση. Αποσκοπούν στην βελτίωση της καθημερινότητας και της
ποιότητας ζωής στην πόλη, με λιγότερη ταλαιπωρία και καθαρότερη ατμόσφαιρα.
Για την ολοκληρωμένη παρακολούθηση της λειτουργίας του δακτυλίου αποφασίστηκε να
συγκροτηθούν δύο ομάδες εργασίας: Ένα Παρατηρητήριο που θα «ομογενοποιήσει» δράσεις
και αποφάσεις για την κίνηση με συμμετοχή των συναρμόδιων Υπουργείων, αλλά και Δήμων,
Περιφέρειας και επιστημόνων, αλλά και μια τεχνική ομάδα που θα παρακολουθεί την πορεία
εφαρμογής του δακτυλίου.
Πέντε νέα μέτρα για την αντιμετώπιση του δημογραφικού
Η αντιμετώπιση του δημογραφικού εξακολουθεί να παραμένει μια πολύ υψηλή
προτεραιότητα της Κυβέρνησης. Προωθούμε πέντε νέα μέτρα κοινωνικού περιεχομένου για
την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος που αφορούν:
1.Την προώθηση εναλλακτικών μορφών φύλαξης παιδιών μέσα από το νέο πρόγραμμα
«νταντάδες της γειτονιάς», σε περιοχές που δεν υπάρχουν βρεφονηπιακοί σταθμοί.
2.Τη δημιουργία μονάδων παιδικής μέριμνας σε 120 μεγάλες επιχειρήσεις με δαπάνες του
Ταμείου Ανάκαμψης. Σε πρώτη φάση θα μπορούν να καλυφθούν 2.500 μικρά παιδιά.
3.Τη χρηματοδότηση με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης της δημιουργίας 50.000 νέων
θέσεων για βρέφη και νήπια σε βρεφονηπιακούς σταθμούς και την παράλληλη προώθηση της
δημιουργίας 150 νέων Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών.
4.Τη στήριξη -επίσης μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης-
με στοχευμένα προγράμματα απασχόλησης σε μητέρες που μένουν εκτός αγοράς εργασίας,
προκειμένου να μεγαλώσουν τα παιδιά τους. Ήδη ανακοινώθηκε ειδικό πρόγραμμα για 10.000
νέες θέσεις εργασίας στο οποίο οι άνεργες μητέρες θα έχουν προνομιακή μεταχείριση.
5. Μέσω της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης που έχουμε προωθήσει για τη νέα γενιά, μπαίνει
φρένο στην υπερβολική έκθεση του συστήματος στον δημογραφικό κίνδυνο, ενώ ταυτόχρονα
διασφαλίζονται υψηλότερες συντάξεις για τους νέους. Το νέο σύστημα θα ισχύσει για αυτούς
που εισέρχονται στην αγορά εργασίας από 1/1/2022 και, εφόσον το επιθυμούν, για τους νέους
κάτω των 35 ετών.
Σας ευχαριστώ πολύ και παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.
AM. KATZOY: Χθες, ο Αλέξης Τσίπρας σε συνέντευξή του στον «Alpha», αναφερόμενος στην
Εξεταστική, είπε ότι ο Πρωθυπουργός «πετάει την μπάλα στην εξέδρα» και ότι ουσιαστικά
παραβιάζει το Σύνταγμα και ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, αν ο Πρωθυπουργός πει για ποια περίοδο ακριβώς
θέλουν να διερευνηθούν οι δημοσκοπήσεις και ποιες εταιρείες αφορούν, τότε θα το
συζητήσει. Διαφορετικά, θα επιμείνει στην αρχική του άποψη για την Εξεταστική, που αφορά
τη «λίστα Πέτσα» και μια συγκεκριμένη εταιρεία δημοσκοπήσεων. Τι απαντάτε;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έχουμε ξεκαθαρίσει ότι τα βασικά ζητήματα που ισχυρίζεται η Αξιωματική
Αντιπολίτευση ότι θέλει να διερευνηθούν, δηλαδή το θέμα της χρηματοδότησης των Μέσων
Μαζικής Ενημέρωσης και ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν οι εταιρείες δημοσκοπήσεων και
προβάλλουν τ’ αποτελέσματά τους, θέλουμε να διερευνηθεί σε όλο του το χρονικό βάθος. Από
το 2015 μέχρι και σήμερα. Ο πιο λογικός τρόπος από την ώρα που όλοι συμφωνούμε ότι αυτό
είναι το ζήτημα και αυτά θέλουμε να ψάξουμε, είναι να συμφωνήσουμε σε μία κοινή πρόταση,
να τη φέρουμε ενώπιον του Ελληνικού Κοινοβουλίου, να συγκεντρώσει την ευρύτερη δυνατή
αποδοχή -απ’ ό,τι φαίνεται όλοι θέλουν να ερευνηθούν τα ζητήματα αυτά σε όσο το δυνατόν
μεγαλύτερο βάθος- και να πάμε έτσι. Από κει και πέρα είναι σαφές ότι η Αξιωματική
Αντιπολίτευση, ο κ. Τσίπρας θέλει να δραπετεύσει από την περίοδο της δικής του
διακυβέρνησης, που έχει χαρακτηριστεί με μια σειρά από συμπεριφορές σε ό,τι αφορά την
απόπειρα χειραγώγησης των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και μια σειρά περίεργων και
πολλαπλών συμπτώσεων, σε ό,τι έχουν να κάνουν με τις εταιρείες δημοσκοπήσεων, με
προβλέψεις οι οποίες δεν επιβεβαιώθηκαν από το τελικό αποτέλεσμα, εταιρειες, οι οποίες
συνδέονταν με στενούς του συνεργάτες, και την προβολή αυτών των δημοσκοπήσεων σε
συγκεκριμένα Μέσα που αποτελούσαν και τους δημοσιογραφικούς βραχίονες του ΣΥΡΙΖΑ.
Πολλές συμπτώσεις για να μπορεί κανείς να το προσπερνά εύκολα και να μην το ψάξει. Ο κ.
Τσίπρας θέλει να δραπετεύσει από αυτό.
Η δική μας επιλογή είναι μ’ έναν τρόπο θεσμικά σοβαρό να ορίσουμε την ουσία αυτών που
θέλουμε να ερευνήσουμε και να ψάξουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και τη μεγαλύτερη
δυνατή σαφήνεια. Εάν η Αξιωματική Αντιπολίτευση επιμένει να προσπαθεί να δραπετεύσει
από αυτό, η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας θα καταθέσει τη δική της
πρόταση και σύμφωνα με το Σύνταγμα και τον Κανονισμό της Βουλής, θα πάμε σε δύο
Εξεταστικές.
Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, με αφορμή την αποφυλάκιση Πατέλη, πώς γίνεται ταυτόχρονα
να λέει η Νέα Δημοκρατία ότι η Δικαιοσύνη είναι ανεξάρτητη και να καυχάται ότι επί δικών της
ημερών καταδικάστηκε η Χρυσή Αυγή; Και καταλαβαίνω, βέβαια, ότι δεν θέλει η Κυβέρνηση
να θεωρηθεί ότι παρεμβαίνει στη Δικαιοσύνη, ωστόσο και οι αποφάσεις της Δικαιοσύνης
κρίνονται από όλους μας, είναι αντικείμενο σχολιασμού από όλους μας. Ήθελα, λοιπόν, να σας
ρωτήσω πώς κρίνετε εσείς αυτή την απόφαση, η Κυβέρνηση δηλαδή.
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Πρώτ’ απ’ όλα, η Κυβέρνηση περιγράφει τα γεγονότα. Τα γεγονότα, έτσι όπως
ιστορικά έχουν καταγραφεί, δείχνουν ότι επί Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας ξεκίνησε η
δίωξη της Χρυσής Αυγής και ο χαρακτηρισμός της ως εγκληματική οργάνωση, κόπηκε η
κρατική χρηματοδότησή της και επί Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας ολοκληρώθηκε η δίκη
της. Την περίοδο της προηγούμενης διακυβέρνησης συνέβαιναν διάφορα παράδοξα, ένα από
τα οποία ήταν και ο ισχυρισμός ότι δεν βρίσκονταν μεγάλη αίθουσα για να συνεχιστεί η δίκη.
Αυτό, λοιπόν, είναι η αποτύπωση μιας ιστορικής πραγματικότητας. Για το συγκεκριμένο
ερώτημα που μου είπατε, ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων
του, έχει ασκήσει τα καθήκοντά του για να εξεταστεί η απόφαση του Εφετείου.
Αντιλαμβάνομαι ότι η υπόθεση θα επανεξεταστεί στην κατεύθυνση που όλοι φανταζόμαστε
ότι πρέπει να εφαρμόζονται και να υλοποιούνται οι αποφάσεις της Δικαιοσύνης σε ό,τι αφορά
εγκληματικές πράξεις. Να προσθέσω εδώ ότι με την αλλαγή του Ποινικού Κώδικα -που
συζητούμε και που σύντομα θα ψηφιστεί στο Ελληνικό Κοινοβούλιο- αυξάνεται ο χρόνος
έκτισης της ποινής, ο χρόνος παραμονής υπό κράτηση σε σχέση με αυτά που ίσχυαν
προηγουμένως.
Γ. ΚΑΝΤΕΛΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της τριμερούς χθες και το
κείμενο των τριών χωρών, το τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών εξέδωσε μια πολύ επιθετική
ανακοίνωση, στην οποία λέει ότι η Ελλάδα και η Κύπρος έχουν μαξιμαλιστικές και παράνομες
αξιώσεις για τα θαλάσσια σύνορα, αυτές δημιουργούν την ένταση στην περιοχή και με τα όσα
κάνουν πυροδοτούν δύσκολες καταστάσεις και δεν δέχονται τους Τουρκοκύπριους ως
ξεχωριστή οντότητα. Τι απαντά η ελληνική πλευρά;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όλες οι κινήσεις της ελληνικής πλευράς, σε ό,τι αφορά τα ζητήματα αυτά,
εδράζονται στο Διεθνές Δίκαιο, είναι σύμφωνες με τα ψηφίσματα και τις αποφάσεις του
Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Πάντοτε η στάση αυτή της χώρας αναγνωρίζεται, θα έλεγα και
συνυπογράφεται -χθες είχαμε και την κοινή Διακήρυξη, την ταύτιση στην ουσία πάνω σε αυτές
τις απόψεις- σε όλες μας τις σχέσεις με χώρες και της περιοχής, αλλά και με τις μεγάλες
δυνάμεις. Αυτό νομίζω είναι η καθαρότερη και πιο ουσιαστική απάντηση.
ΑΝΤ. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ: Υπάρχει περίπτωση, κύριε Εκπρόσωπε, κάθε φορά που βρέχει, να μην
δούμε να πλημμυρίζει η πόλη ή οι πόλεις και να μην έχουμε αυτό το μπαλάκι, το πινγκ-πονγκ
ευθυνών, φταίει ο ένας και φταίει ο άλλος και να κάνει κάποιος αρμόδιος φορέας τις δουλειές
του;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Το σίγουρο είναι ότι τους πολίτες δεν τους ενδιαφέρει ποιος ακριβώς έχει την
ευθύνη για τι. Τους πολίτες τους ενδιαφέρει να μην ζουν σκηνές ταλαιπωρίας, να μην
αισθάνονται ότι απειλούνται και να μην αισθάνονται ότι είναι απροστάτευτοι απέναντι στα
καιρικά φαινόμενα. Ποια είναι η πραγματικότητα; Η πραγματικότητα είναι ότι στη χώρα μας,
εξαιτίας και της κρίσης των μνημονίων, έμειναν πίσω για πάρα πολλά χρόνια βασικά έργα
υποδομής. Αυτό έχει το δικό του κόστος και το δικό του «αποτύπωμα», σε ό,τι αφορά τις
συνέπειες από τα ακραία καιρικά φαινόμενα. Γίνεται πολύ μεγάλη προσπάθεια, το τελευταίο
διάστημα, και σε αυτό τον τομέα να τρέξουμε πιο γρήγορα. Προσπάθεια και θεσμικά με
επιτάχυνση διαδικασιών, αλλά και για να υλοποιούνται πιο γρήγορα, πιο αποτελεσματικά, τα
έργα. Γίνονται πολύ στοχευμένες προσπάθειες και σε μικρότερης κλίμακας έργα, ανάλογα με
την προτεραιοποίηση που προκύπτει με βάση τις υποδείξεις των τοπικών κοινωνιών ή τα
προβλήματα που προκύπτουν εξαιτίας πυρκαγιών, οπότε πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση
εκεί σε ό,τι αφορά τα αντιπλημμυρικά. Στο μεσοδιάστημα, μέχρι να καταφέρουμε να
φτάσουμε στο σημείο υποδομών που θέλουμε, το βάρος πέφτει στη διαχείριση των
φαινομένων, όταν συμβαίνουν, με προτεραιότητα την προστασία της ανθρώπινης ζωής και την
προστασία των δημόσιων και των ιδιωτικών υποδομών. Φυσικά και στην ανακούφιση των
πληγέντων από τα φαινόμενα αυτά, είτε αφορούν πυρκαγιές, είτε αφορούν βροχοπτώσεις.
Αλλά, και στην επιτάχυνση των διαδικασιών με την αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων, με τον
σωστότερο συντονισμό του κρατικού μηχανισμού, για να φτάσουμε επιτέλους στο σημείο που
θα είναι όλο και λιγότερες σκηνές, σαν αυτές που περιγράψατε.
ΣΤ. ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΥ: Θέλω να ρωτήσω, αν σκέφτεστε να βάλετε διόδια στο κέντρο της Αθήνας.
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όχι.
ΣΤ. ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΥ: Αν η εμφάνιση του κ. Τσιόδρα στην τηλεόραση για τους εμβολιασμούς
είναι ένα «καμπανάκι» με ένα σημαινόμενο για την πορεία της πανδημίας και ενδεχομένως
αλλαγή πλεύσης σε επίπεδο μέτρων της Κυβέρνησης.
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όχι, δεν υπάρχει καμία σκέψη για αλλαγή πλεύσης στα μέτρα. Εκείνο που
αναδεικνύεται με βάση την παρατήρηση όλων των μεγεθών της πανδημίας -και νομίζω ότι θα
αποτελέσει κομμάτι της εισήγησης του κυρίου Καθηγητή σήμερα- είναι ότι υπάρχει απόλυτη
συσχέτιση του ποσοστού των εμβολιασμών με τα περιστατικά της πανδημίας που
νοσηλεύονται στις Μ.Ε.Θ., με τους ανθρώπους που νοσούν βαριά. Αυτό προκύπτει από την
αξιολόγηση σειράς στοιχείων και νομίζω ότι θα είναι ένα κομμάτι που και σήμερα θα
παρουσιαστεί και θα αναλυθεί. Να επαναλάβω, εννέα στους δέκα συμπολίτες μας που
νοσηλεύονται στις Μ.Ε.Θ. είναι ανεμβολίαστοι. Οι πιθανότητες να νοσήσει βαριά κάποιος που
δεν έχει εμβολιαστεί είναι 20 φορές περισσότερες από κάποιον που είναι εμβολιασμένος.
Οφείλουμε να συνεχίσουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε να πείθουμε όσο το δυνατόν
περισσότερους να εμβολιαστούν.
ΘΑΝ. ΜΠΑΛΟΔΗΜΑΣ: Αύριο εκδικάζεται αγωγή σε βάρος συναδέλφου μας, του
δημοσιογράφου Νίκου Μπογιόπουλου. Η αγωγή ασκήθηκε από Ένωση Αποστράτων, οι οποίοι,
ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, εποπτεύεται από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Το
ερώτημα είναι, αν η Κυβέρνηση συμφωνεί με αυτή την ποινικοποίηση της δημοσιογραφικής
έκφρασης και κριτικής.
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν έχω υπόψη του τη συγκεκριμένη αγωγή. Φαντάζομαι, όμως, πως για
οτιδήποτε βρίσκεται στο πεδίο της Δικαιοσύνης, όλοι μας την εμπιστευόμαστε στη διαχείριση
όλων των υποθέσεων, άρα και των υποθέσεων αυτών.
ΣΩΤ. ΠΙΚΟΥΛΑΣ: Χθες, η τιμή αγοράς της κιλοβατόρας έφτασε σε τιμές ρεκόρ για την Ελλάδα.
Και επειδή αύριο ο Πρωθυπουργός νομίζω ότι θα πάει στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και ένα από
τα θέματα της ατζέντας είναι και η ενεργειακή κρίση, αν πάει με μια συγκεκριμένη πρόταση
για το θέμα των κινήσεων που μπορεί να κάνει η Ευρώπη, των πολιτικών και γενικών
κατευθύνσεων για το θέμα της ενεργειακής κρίσης.
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Κατ’ αρχήν, να επαναλάβω ότι είμαστε μια από τις πρώτες χώρες που πήραμε
πολύ γρήγορα και άμεσα μέτρα στήριξης για να ελαχιστοποιήσουμε όσο γίνεται το
αποτύπωμα των αυξήσεων στην ενέργεια για τους Έλληνες καταναλωτές, τα ελληνικά
νοικοκυριά. Αυτό έγινε και σε ό,τι αφορά τις αυξήσεις του ηλεκτρικού ρεύματος, αλλά και σε
ό,τι αφορά το επίδομα θέρμανσης. Διπλασιάσαμε το επίδομα θέρμανση και διευρύναμε την
περίμετρο των δικαιούχων, με τρόπο τέτοιο, ώστε να μπορούν να επωφεληθούν περίπου
1.500.000 νοικοκυριά, τα οποία ενθαρρύνουμε να καταθέσουν αίτηση στη σχετική
πλατφόρμα, όταν ανοίξει. Από εκεί και πέρα, εκτός από τις κινήσεις αυτές, ο Κυριάκος
Μητσοτάκης έχει πρωταγωνιστήσει και σε ευρωπαϊκό επίπεδο -θυμάστε από τη Σύνοδο MED 9
που είχαμε εδώ στην Αθήνα μαζί και με άλλους Ευρωπαίους ηγέτες- προκειμένου η
Ευρωπαϊκή Επιτροπή να λάβει μέτρα, να παρέμβει σε αυτή την πρωτόγνωρη, για δεκαετίες
τουλάχιστον, ενεργειακή κρίση, έτσι ώστε ο ευρωπαίος καταναλωτής να βρει στήριξη και
περαιτέρω δυνατότητες για να περάσει, όλο αυτό που όλοι ισχυρίζονται ότι έχει προσωρινά
χαρακτηριστικά, με τις μικρότερες δυνατές συνέπειες. Στο πλαίσιο αυτό, στη συζήτηση που θα
γίνει και αύριο, προφανώς θα ακουστούν ιδέες και προτάσεις. Έτσι κι αλλιώς, ο Έλληνας
Πρωθυπουργός ήταν από τους πρώτους που συνέβαλε στην ανάπτυξη τέτοιων πρωτοβουλιών.
Σας ευχαριστώ πολύ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου