Περνάνε τις ώρες τους μεταξύ τέχνης και του αγαπημένου τους Καφέ Μομούς..Και μέσα σε όλα αυτά, εμφανίζεται ένα βράδυ η νεαρή Μιμή, η οποία ερωτεύεται τον ποιητή εκ των τεσσάρων, τον Ροδόλφο. Μαζί συναντούν και τους υπόλοιπους στο Καφέ Μομούς όπου όλοι γίνονται μάρτυρες του έρωτα της Μουζέτα, της πανέμορφης Παριζιάνας τραγουδίστριας, που προκαλεί ερωτικά τον πρώην εραστή της, τον ζωγράφο Μαρτσέλλο και τον ξανακερδίζει.Δυστυχώς, όμως, όσο γοητευτική και αν είναι η ζωή ενός Μποέμ καλλιτέχνη, η υγεία της Μιμή και οι ορέξεις της Μουζέτα ίσως δεν αντέχουν αρκετά για ένα αίσιο τέλος...
Στον ρόλο του Ροδόλφου ο γνωστός καλλιτέχνης Φίλιππος Μοδινός διεθνούς φήμης μονωδός ,τενόρος ,πιανίστας και αρχιμουσικός θα μας ξεναγήσει στον κόσμο των μποεμ καλλιτεχνών της εποχής εκείνης .
Β:Πείτε μας κύριε Μοδινέ λίγα λόγια για την παράσταση
Μ: Η παράσταση υπόσχεται να είναι μία από τις πιο όμορφες που έχουμε ανεβάσει. Κατ' αρχάς, πρέπει να ειπωθεί ότι η Μποέμ είναι η μία από τις 3 πιο αγαπημένες όπερες του ρεπερτορίου, οι άλλες όντας η Κάρμεν και η Τραβιάτα. Το θέμα της, αν και έχει μέσα και μία γερή δόση τραγωδίας, είναι τρομερά ευχάριστο και το κοινό πάντα τη χαίρεται. Είναι ένα κλασσικό ανέβασμα με πανέμορφα κοστούμια και θεωρούμε πως και η σκηνογραφία δεν θα απογοητεύσει. Η, δε, συνεργασία με την Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών και την Μικτή Χορωδία Θεσ/νίκης έρχεται σε συνέχεια της μεγάλης επιτυχίας που είχαμε όλοι μαζί με την όπερα "Περουζέ" το Σακελλαρίδη στο Ηρώδειο το καλοκαίρι. Αλλά και οι συνεργάτες που κάνουν τους σολιστικούς ρόλους. Και από Θεσ/νίκη και από Αθήνα, αλλά και από το εξωτερικό, με υποστήριξη, μεταξύ άλλων, από το υπουργείο πολιτισμού του Λουξεμβούργου, από τον Πλάσιντο Ντομίνγκο κ.α. Και βέβαια, και η συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, σε συνέχεια του "Βαφτιστικού" που έγινε τον Μάϊο στη Κοζάνη, αλλά και με την Κόκκινη Κουίντα, που υπογράφει το σκηνικά μας τα τελευταία χρόνια.
Μ: Η παράσταση υπόσχεται να είναι μία από τις πιο όμορφες που έχουμε ανεβάσει. Κατ' αρχάς, πρέπει να ειπωθεί ότι η Μποέμ είναι η μία από τις 3 πιο αγαπημένες όπερες του ρεπερτορίου, οι άλλες όντας η Κάρμεν και η Τραβιάτα. Το θέμα της, αν και έχει μέσα και μία γερή δόση τραγωδίας, είναι τρομερά ευχάριστο και το κοινό πάντα τη χαίρεται. Είναι ένα κλασσικό ανέβασμα με πανέμορφα κοστούμια και θεωρούμε πως και η σκηνογραφία δεν θα απογοητεύσει. Η, δε, συνεργασία με την Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών και την Μικτή Χορωδία Θεσ/νίκης έρχεται σε συνέχεια της μεγάλης επιτυχίας που είχαμε όλοι μαζί με την όπερα "Περουζέ" το Σακελλαρίδη στο Ηρώδειο το καλοκαίρι. Αλλά και οι συνεργάτες που κάνουν τους σολιστικούς ρόλους. Και από Θεσ/νίκη και από Αθήνα, αλλά και από το εξωτερικό, με υποστήριξη, μεταξύ άλλων, από το υπουργείο πολιτισμού του Λουξεμβούργου, από τον Πλάσιντο Ντομίνγκο κ.α. Και βέβαια, και η συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, σε συνέχεια του "Βαφτιστικού" που έγινε τον Μάϊο στη Κοζάνη, αλλά και με την Κόκκινη Κουίντα, που υπογράφει το σκηνικά μας τα τελευταία χρόνια.
Β:Ποιοι είναι οι παράγοντες που δρούν υποστηρικτικά και συντελούν στις τόσο επιτυχημένες σας παραστάσεις ;
Μ: Τα κίνητρα, θεωρώ. Το κίνητρο μας είναι να εργαστούμε με λογική και καλή διάθεση και σεβασμό προς το κοινό. Θεωρώ, πως όταν το κοινό νιώθει πως σέβεσαι τις ανάγκες του, θα σε υποστηρίξει, για τις ώρες χαράς που του χάρισες.
B Η πολιτεία στάθηκε αρωγός σε αυτό το τόσο σημαντικό πολιτιστικό γεγονός είχατε κάποια επιχορήγηση κάποια οικονομική στήριξη η οχι ; και γενικά ποια η στάση του κράτους απέναντι στους καλλιτέχνες της όπερας πως τους αντιμετωπίζει:
M: Υπάρχει υποστήριξη από το Δημοτικό Ωδείο Λάρισας σε οικονομική μορφή και από το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης σε είδος. Επίσης, το Μέγαρο Μουσικής Θεσ/νίκης πάντα υποστηρίζει με το να κάνει διευκολύνσεις στη χρήση του χώρου, πράγμα πάντα ευπρόσδεκτο. Κατά τα άλλα, δυστυχώς, συνεργασίες που πήγαν να προκύψουν με το Δήμο Θεσ/νίκης και με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ναυάγησαν, λόγω του γεγονότος ότι δεν είναι σε θέση οι συγκεκριμένοι φορείς να υποστηρίξουν με όρους που να ταιριάζουν στην φιλοσοφία μας. Σε ότι αφορά την κεντρική κυβέρνηση, δεν έχει υπάρξει έως τώρα καμία κίνηση ούτε από εμάς ούτε από αυτούς για κάτι παραπάνω.
B:;Υπάρχει συζήτηση συνεργασίας με την Γερμανία και με κάποιους τουριστικούς φορείς της για προγράμματα τουριστικoύ πολιτισμού πείτε μας για αυτο το θέμα και κατα πόσο θα ευνοηθεί η Θεσσαλονίκη απο αυτά ;
M: Εργαζόμαστε σκληρά να επιτύχουμε τον πολιτιστικό τουρισμό, πράγμα το οποίο ενδιαφέρει πολύ το κοινό της Γερμανίας. Αυτή τη στιγμή συνεργαζόμαστε με την εταιρία Opera Classica Europa που παρέχουν και τα κοστούμια της παράστασης (καθώς είχαν παρέχει και της Τόσκα πέρυσι) οι οποίοι επιτυχημένα μέχρι τώρα έχουν δημιουργήσει ένα πακέτο πολιτιστικού τουρισμού, ιδιαιτέρως στην Ιταλία και στην Ισπανία. Η αξία που έχει ο πολιτιστικός τουρισμός είναι ανεκτίμητη, εφόσον δίνει μία εικόνα της χώρας πιο ευρέος φάσματος από τα φυσικά κάλλη και τα αρχαία για την Ελλάδα και την Θεσσαλονίκη. Η χώρα, δια μέσω τέτοιας έκθεσης μπορεί να ανοίξει τα μάτια σε ξένους επενδυτές για το πόσο πλούσιο είναι το σημερινό πολιτιστικό δυναμικό της χώρας και της πόλης, όχι μόνο το αρχαίο. Υπάρχουν και σχέδια για δημιουργία ντοκιμαντέρ και γενικότερη συνεργασία προς τηλεόραση στη Γερμανία, όπου ο συνδυασμός της συνηθισμένης τουριστικής εικόνας της πόλης, δηλαδή φυσικά κάλλη και αρχαία, μαζί με τις επιτυχίες της σημερινής πολιτιστικής δραστηριότητας κάνουν την όλη εικόνα να φαίνεται πολύ ελκυστική. Πάνω σε αυτό το θέμα που αναφέρεται, είναι μεγάλη ατυχία και η αδυναμία συνεργασίας με τους προαναφερθέντες τοπικούς φορείς (Δήμος, Περιφέρεια), εφόσον, όλη η εκμετάλλευση των επιτυχιών αυτών, όπως πχ του ενδιαφέροντος του Πλάσιντο Ντομίνγκο αλλά και των Γερμανικών μέσων, μπορεί να γίνει μόνο σε επίπεδο ιδιωτικής πρωτοβουλίας από εμάς και κάποιους άλλους που αληθινά ενδιαφέρονται για την καλή εικόνα του τόπου.
B: Δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ και στο δικό σας πλούσιο βιογραφικό κύριε Μοδινέ καταξιωμένος τενόρος- γιος του αείμνηστου διάσημου βαρύτονου Τζων Μοδινού και της διεθνούς σοπράνου Τζένης Δριβάλα - με βαρυσήμαντες μουσικές σπουδές, ευρυμάθεια και επαγγελματική αρτιότητα έχετε διανύσει μια μακράν, ενδιαφέρουσα μουσική πορεία στο χώρο του λυρικού τραγουδιού διευρύνοντας το καλλιτεχνικό σας ταλέντο άλλοτε σε γνώριμους κλασικούς δρόμους και άλλοτε σε πρωτοποριακούς, ανατρεπτικούς πιο σύγχρονους...με το ερμηνευτικό σας ταλέντο να ισορροπεί με την ίδια ευστοχία - τόσο σε ρόλους λυρικού θεάτρου -όσο και ρόλους ορατορίου και σε ροκ- μέταλ μπάντες (όπως η μπάντα ¨Εξόριστοι") και τόσα άλλα πολλά έργα όπως η Τόσκα και τους Γάμους του Φίγκαρο και τώρα το La BOHEM του Pucini πείτε μας τι είναι η όπερα για εσάς και ποια τα μελλοντικά σας σχέδια ;
Μ: Η όπερα έχει υπάρξει η κεντρική ασχολία της ζωής μου τα τελευταία χρόνια, σε επίπεδα πολύ πέραν του καλλιτεχνικού. Θεωρώ ότι η τεχνογνωσία μου γύρω από όλους τους τομείς της όπερας έχει πλέον φτάσει σε ένα σημείο που νιώθω την ασφάλεια να παίρνω με την εταιρία μου μεγάλες πρωτοβουλίες. Αυτό φαίνεται εξάλλου και στις συνεργασίες που προκύπτουν, όπως πχ τώρα με τον μεγάλο αρχιμουσικό Βύρων Φιδετζή. Τα σχέδια προς το παρών είναι να διευρύνουμε τη δραστηριότητα μας και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς και να αρχίσουμε να χρησιμοποιούμε και άλλα μέσα για τη δουλειά μας όπως η τηλεόραση και το ραδιόφωνο.
B:Ποιο έργο ποια παράσταση θεωρείται οτι θα μπορούσε να περιγράψει την σύγχρονη Ελλάδα που είναι εδώ και χρόνια υπο τον ζυγό των μνημονίων;
Μ: Νομίζω πως από πολλές απόψεις, η Μποέμ είναι αρκετά κοντά. Όπως και στην Ελλάδα, έτσι και στην Μποέμ, κάνουν οι ήρωες ότι μπορούν με ότι μέσα έχουν. Και με φιλίες και συμμαχίες, βγαίνει η μέρα, μία μέρα τη φορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου