X: Ανεξαρτήτως κυβερνήσεως, την τελευταία 10ετία τα χρέη συσσωρεύονται και οι συνεχείς ρυθμίσεις αδυνατούν να λύσουν το πρόβλημα, ακριβώς επειδή έχουν σχεδιασθεί «μέσα στο κουτί». Η γραφειοκρατική και στενοκέφαλη λογική των ρυθμίσεων παρέχει μόνο κίνητρα μη υπαγωγής σε αυτές! Η πλειοψηφία επαγγελματιών και επιχειρήσεων δεν διαθέτει φορολογική ενημερότητα, γεγονός που εμποδίζει τη νόμιμη οικονομική δραστηριότητα και γιγαντώνει την παραοικονομία. Το αποτέλεσμα είναι, πλέον, προφανές: η φοροδιαφυγή και η παραοικονομία (λαθρεμπόριο και αδήλωτες δραστηριότητες) έχουν καταστεί κανόνας και όχι εξαίρεση. Ουσιαστικώς, το φορολογικό μας σύστημα έχει καταρρεύσει! Το σύστημα αυτό δεν βελτιώνεται, δεν εξωραΐζεται, μόνο καταργείται.Όσους φορολογικούς νόμους και να ψηφίσουν όσα νέα μέτρα και να λάβουν, νέα έσοδα δεν θα έχουν, αντιθέτως τα χρέη προς το δημόσιο θα συνεχίσουν να αυξάνονται. Η καθημερινότητα θα γίνει χειρότερη, το υφεσιακό σπιράλ θα συνεχισθεί. Μόνη λύση είναι η εισαγωγή ενός ΛΙΤΟΥ, ΔΙΑΦΑΝΟΥΣ & ΔΙΚΑΙΟΥ φορολογικού συστήματος, το οποίο – να αποτελέσει το εφαλτήριο για την επιστροφή στην ανάπτυξη. Αυτό σημαίνει:
α. Χαμηλούς Φορολογικούς Συντελεστές ώστε να μην υπάρχει κίνητρο φοροδιαφυγής.
β. Πλήρης & Καθολική Έκπτωση των Δαπανών από το φορολογητέο εισόδημα: «Ότι δαπανώ εγώ είναι εισόδημα γι’ αυτόν που το εισπράττει!» Αυτό είναι το κλειδί του συστήματος. Αφού όλες μας οι δαπάνες εκπίπτουν δεν υπάρχει λόγος φοροδιαφυγής. Το σύνολο των εισοδημάτων είναι φανερό αφού όλοι έχουμε συμφέρον να ζητάμε αποδείξεις για κάθε αγορά μας ενώ ο Φ.Π.Α. εισπράττεται σε ποσοστά σχεδόν 100%! Πρόκειται για ένα σύστημα που σχεδόν εξαφανίζει την φοροδιαφυγή χωρίς να επιβαρύνει τα χαμηλά εισοδήματα γι’ αυτό και είναι το πλέον δίκαιο & διαφανές.
γ. Φορολογείται Μόνο το Εισόδημα και όχι η Περιουσία. Κάθε περιουσιακό στοιχείο φορολογήθηκε όταν αποκτήθηκε άρα η περαιτέρω φορολογία του είναι άδικη και ανήθικη και ισοδυναμεί με απαλλοτρίωση της ιδιωτικής περιουσίας. Χωρίς ιδιωτική περιουσία δεν υπάρχει δημοκρατία!
δ. Τέλος, το νέο φορολογικό σύστημα πρέπει να συνδυασθεί με μια ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ, δηλαδή μια οριστική και πλήρη εκκαθάριση του φορολογικού παρελθόντος κατά τρόπο διαφανή, αντικειμενικό και με όρους που να διευκολύνουν κάθε φορολογούμενο να τακτοποιήσει τις εκκρεμότητές του. Από αυτή τη διαδικασία επίσης θα προκύψουν ασφαλή και υγιή φορολογικά έσοδα για μακρό χρονικό διάστημα, τα οποία μπορούν να αντιστοιχηθούν με την εξόφληση του δημοσίου χρέους.Στον περιορισμένο χώρο μια συνεντεύξεως μπορώ να παραθέσω μόνο τις βασικές αρχές ενός τέτοιου φορολογικού συστήματος, αλλά ευχαρίστως να σας το περιγράψω πλήρως και αναλυτικώς στο πλαίσιο ενός ειδικού άρθρου. Ο τρόπος εφαρμογής του και οι μηχανισμοί του βασίζονται στις νέες τεχνολογίες και όχι μόνον εξορθολογίζουν το φορολογικό σύστημα, αλλά δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας, προωθούν την ανάπτυξη και μειώνουν δραστικώς το κόστος του δημοσίου χρέους!
B: Ο κ. Τσίπρας είχε υποσχεθεί πως θα καταργήσει τον ΕΝΦΙΑ. Ποιος τελικά κερδίζει από αυτό τον φόρο;
X: Όπως ανέφερα ήδη, οι φόροι επί της περιουσίας είναι άδικοι και ανήθικοι, τελικώς ισοδυναμούν με κλοπή. Ο συγκεκριμένος φόρος λειτουργεί ως ένα μέσο βίαιης αναδιανομής περιουσίας και μάλιστα εις βάρος των ασθενέστερων κοινωνικών στρωμάτων, τα οποία δεν έχουν επαρκές εισόδημα ώστε να συντηρήσουν τα ακίνητά τους. Η αγορά ακινήτων βιώνει μια ιδιότυπη «κατοχική περίοδο». Όπως τότε, έτσι και τώρα, οικογένειες που δεν μπορούσαν να επιβιώσουν πούλαγαν τα σπίτια τους στους μαυραγορίτες για μερικές οκάδες λάδι και όσπρια! Με τη διαφορά ότι, οι σημερινοί μαυραγορίτες είναι οι κρατικοδίαιτοι και διαπλεκόμενοι, οι ευνοημένοι του διεφθαρμένου και ανίκανου πολιτικού συστήματος της Μεταπολιτεύσεως.
B: 200.0000 ακίνητα έχουν περιέλθει στην κατοχή του κράτους μέσω πλειστηριασμών. Πως θα μπορούσε να αλλάξει αυτό;
Χ: Δεν γνωρίζω πόσα ακίνητα έχουν περιέλθει στην κυριότητα του κράτους. Σε κάθε περίπτωση, τόσο τα ακίνητα αυτά όσο και το σύνολο της κρατικής ακίνητης περιουσίας πρέπει να διατεθεί με διαφάνεια και αποτελεσματικότητα. Το κράτος δεν έχει κανένα λόγο να διαθέτει ακίνητη περιουσία, αυτό που συμβαίνει στη χώρα μας -κατάλοιπο του προβλήματος των εθνικών γαιών της Επαναστάσεως- δεν συμβαίνει σε καμιά ευρωπαϊκή χώρα. Στο πλαίσιο της αξιοποιήσεως της κρατικής ακίνητης περιουσίας μπορεί και πρέπει να προβλεφθεί η ικανοποίηση των αστέγων και ανήμπορων. Σε πολιτισμένες κοινωνίες δεν επιτρέπεται να υπάρχουν άστεγοι.
B: Πως θα μπορούσε να γίνει επαναπατρισμός κεφαλαίων στη χώρα μας;
Χ: Αυτό απαιτεί και προϋποθέτει μια γενναία απόφαση πλήρους αμνηστίας. Όσοι έχουν κεφάλαια στο εξωτερικό δεν έχουν κανένα λόγο να τα επαναπατρίσουν αν πρόκειται να πληρώσουν ή/και να βρεθούν κατηγορούμενοι για βρώμικο χρήμα. Όμως, χωρίς τα κεφάλαια αυτά θα είμαστε πάντοτε εξαρτημένοι από τα μνημόνια. Συνεπώς, η λύση είναι η πλήρης αμνηστία, φορολογική & ποινική.
Η μέθοδος επιστροφής είναι απλή: Τα χρήματα αυτά μπορούν να τοποθετηθούν σε ένα μακροπρόθεσμο ομόλογο που θα εκδώσει η Ελληνική Κυβέρνηση π.χ. 50 ετών. Όσοι αγοράσουν το ομόλογο θα μπορούν, την επόμενη μέρα, να το πουλήσουν στην δευτερογενή αγορά ομολόγων και να έχουν τα χρήματά τους καθαρά και ελεύθερα οπουδήποτε. Η Ελληνική Κυβέρνηση θα έχει διαθέσιμο ένα τεράστιο ποσόν (υπολογίζω ότι μπορεί να υπερβεί και τα είκοσι δισεκατομμύρια -20.000.000.000- ευρώ) για να ανατάξει το τραπεζικό σύστημα, να επανεκκινήσει την οικονομία και να χρηματοδοτήσει τις επείγουσες αμυντικές μας δαπάνες!
Τον ακριβή μηχανισμό και τον οδικό χάρτη μιας τέτοιας διαδικασίας θα χαρώ πολύ να σας παρουσιάσω σε ένα εξειδικευμένο άρθρο.
B: Τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει με τα «κόκκινα δάνεια»; Είναι λύση οι πλειστηριασμοί;
Χ: Όχι, οι πλειστηριασμοί δεν είναι λύση, αλλά πρέπει να γίνουν υπό την προϋπόθεση ότι αφορούν μόνο τους στρατηγικούς κακοπληρωτές, δηλαδή αυτούς που έχουν χρήματα, αλλά αρνούνται να πληρώσουν τα δάνειά τους «κρυπτόμενοι» πίσω από ρυθμίσεις όπως ο νόμος Κατσέλη και περιμένοντας γενικότερο «κούρεμα». Όμως, κούρεμα των δανείων δεν πρέπει και δεν μπορεί να γίνει.
Το πρόβλημα είναι διττό:
α. Ένα σκέλος είναι τα καθυστερούμενα στεγαστικά και προσωπικά δάνεια και κάρτες, αυτά δηλαδή που αφορούν ιδιώτες. Η λύση εδώ είναι η επιμήκυνση της αποπληρωμής ακόμη και πλέον του προσδόκιμου ζωής των δανειοληπτών, με την παροχή εγγυήσεως από τους κληρονόμους τους ότι θα συνεχίσουν την αποπληρωμή του δανείου άλλως το ακίνητο θα περάσει στην τράπεζα με συνοπτικές διαδικασίες. Προφανώς, η δόση του δανείου πρέπει να είναι τόσο μικρή ώστε να μπορεί να την αποπληρώνει κάθε δανειολήπτης χωρίς να βαρυγκομά!
β. Το δεύτερο σκέλος αφορά τα επιχειρηματικά δάνεια. Εδώ η επιμήκυνση δεν είναι λύση. Όμως και κάθε άλλη προσπάθεια απέτυχε παταγωδώς με ποιο πρόσφατη αυτή του εξωδικαστικού μηχανισμού, ο οποίος πνίγηκε μέσα στο πέλαγος της απίστευτης χαρτούρας & γραφειοκρατίας που τον συνοδεύει! Το ίδιο θα συμβεί και με κάθε ανάλογη προσπάθεια, δηλαδή με κάθε γραφειοκρατικού τύπου έμπνευση που δεν θα λαμβάνει υπ’ όψιν της την πραγματικότητα της αγοράς και τις ανάγκες των επιχειρήσεων, δηλαδή όσο δεν υπάρχουν χρηματοδοτικά εργαλεία που θα συνοδεύουν κάθε ρύθμιση και θα εξασφαλίζουν την βιωσιμότητα της επιχειρήσεως. Τέτοια εργαλεία μπορούν να προκύψουν μόνο μέσα από μια αναδιάρθρωση του τραπεζικού συστήματος με τα κεφάλαια που θα επαναπατρισθούν στο πλαίσιο της προαναφερθείσας προτάσεως.Υπάρχουν αναλυτικές προτάσεις και για τα δύο σκέλη του προβλήματος. Θα χαρώ πολύ να σας τις παρουσιάσω και αυτές σε μελλοντικό άρθρο μου.
B: Και μια τελευταία ερώτηση: Αν αύριο αναλαμβάνατε Υπουργός Ανάπτυξης, ποια θα ήταν ή πρώτη σας ενέργεια με δεδομένο ότι δεν θα είχατε καμία νέα χρηματοδότηση στην διάθεσή σας; Πως θα προωθούσατε την ανάπτυξη χωρίς να διαθέσετε έστω ένα ευρώ;
B: Και μια τελευταία ερώτηση: Αν αύριο αναλαμβάνατε Υπουργός Ανάπτυξης, ποια θα ήταν ή πρώτη σας ενέργεια με δεδομένο ότι δεν θα είχατε καμία νέα χρηματοδότηση στην διάθεσή σας; Πως θα προωθούσατε την ανάπτυξη χωρίς να διαθέσετε έστω ένα ευρώ;
X: Είναι απλό: Μετατρέποντας τον χρόνο σε χρήμα! Και εξηγούμαι.
Σήμερα η ίδρυση μιας νέας επιχειρήσεως απαιτεί τουλάχιστον 15 ημέρες και αυτό στην καλύτερη των περιπτώσεων, όταν δηλαδή πρόκειται για μια απλή Ι.Κ.Ε. παροχής υπηρεσιών. Σε κάθε άλλη περίπτωση η γραφειοκρατία είναι τόση που καθιστά το εγχείρημα ακριβό και χρονοβόρο. Μάλιστα, αυτό που κυρίως μας ενδιαφέρει, δηλαδή οι παραγωγικές επιχειρήσεις, αυτές που παράγουν πραγματικό πλούτο και δημιουργούν πολλές νέες θέσεις εργασίας, πρέπει να λάβουν ένα σωρό άδειες και να περάσουν από τον Προκρούστη πολλών υπηρεσιών, αναλόγως με το αντικείμενο της επενδύσεώς των.
Σήμερα η ίδρυση μιας νέας επιχειρήσεως απαιτεί τουλάχιστον 15 ημέρες και αυτό στην καλύτερη των περιπτώσεων, όταν δηλαδή πρόκειται για μια απλή Ι.Κ.Ε. παροχής υπηρεσιών. Σε κάθε άλλη περίπτωση η γραφειοκρατία είναι τόση που καθιστά το εγχείρημα ακριβό και χρονοβόρο. Μάλιστα, αυτό που κυρίως μας ενδιαφέρει, δηλαδή οι παραγωγικές επιχειρήσεις, αυτές που παράγουν πραγματικό πλούτο και δημιουργούν πολλές νέες θέσεις εργασίας, πρέπει να λάβουν ένα σωρό άδειες και να περάσουν από τον Προκρούστη πολλών υπηρεσιών, αναλόγως με το αντικείμενο της επενδύσεώς των.
Η πρότασή μου είναι απλή: Κάθε έγγραφο που απαιτείται (καταστατικό, βεβαίωση, άδεια κλπ.) θα εκδίδεται χωρίς την εμπλοκή κρατικής υπηρεσίας από πιστοποιημένους επαγγελματίες (δικηγόρους, λογιστές, μηχανικούς, μηχανολόγους, γεωπόνους κλπ.), οι οποίοι, βεβαίως, θα ακολουθούν τις κείμενες διατάξεις.
– Όμως, επειδή θα αμείβονται με όρους αγοράς, άρα με βάση την ταχύτητα και την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουν, θα είναι πολύ πιο αποτελεσματικοί και γρήγοροι.
– Οι επιχειρήσεις δεν θα πληρώνουν κανενός είδους «γρηγορόσημο» πράγμα που χτυπά την διαφθορά στην πηγή της ενώ μειώνει τις αδιαφανείς δαπάνες των επιχειρήσεων και, κυρίως, το χρόνο που χρειάζονται. Οι επενδύσεις θα γίνονται σε προβλέψιμο χρόνο και δεν θα χάνονται τα διαθέσιμα κεφάλαια λόγω καθυστερήσεων.
– Οι κρατικές υπηρεσίες θα ασχολούνται μόνο με τον -εκ των υστέρων- έλεγχο των φακέλων που θα τους κοινοποιεί κάθε πιστοποιημένος επαγγελματίας. Όποιος αποδειχθεί ότι έχει παραβεί το νόμο θα χάνει την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος και θα έχει σοβαρές ποινικές και αστικές ευθύνες έναντι του Δημοσίου.Με την διαδικασία αυτή η γραφειοκρατία που εμποδίζει την επιχειρηματική δραστηριότητα θα εξαλειφθεί. Επίσης, θα δημιουργηθούν πολλές -καλώς αμειβόμενες- θέσεις εργασίας για ελεύθερους επαγγελματίες. Ακόμη σημαντικότερο, οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα παρέχουν απολύτως πιστοποιημένες υπηρεσίες και δεν θα μπορεί κάθε απατεώνας και αλεξιπτωτιστής να εξαπατά ανύποπτους και καλόπιστους πολίτες.
Βιογραφικό
Ιπποκράτης Χατζηαγγελίδης
Γεννήθηκα στην Αθήνα το 1966. Είμαι άγαμος και ζω στο Παγκράτι.Από το 1988 εργάσθηκα σε διάφορες εταιρείες, ως στέλεχος ή/και ως σύμβουλος επί θεμάτων οργανώσεως & χρηματοοικονομικής διοικήσεως. Από το 2000 είμαι ελεύθερος επαγγελματίας και από το 2007 είμαι επί κεφαλής της ομάδος χρηματοπιστωτικών συμβούλων INTERACTION FINANCE.Επιμελήθηκα και διαμεσολάβησα για τη χρηματοδότηση διαφόρων επιχειρήσεων με συνολικά κεφάλαια της τάξεως των είκοσι πέντε εκατομμυρίων -25.000.000- ευρώ ενώ διαθέτω μεγάλη εμπειρία διαχειρίσεως και αναδιαρθρώσεως προβληματικών επιχειρήσεων, αποτιμήσεων και εξαγορών/συγχωνεύσεων.Έχω εκπονήσει μεγάλο αριθμό μελετών επενδύσεων, επιχειρηματικών σχεδίων και σχεδίων αναδιαρθρώσεως χρέους. Έχω διδάξει σε σειρά σεμιναρίων με θέμα τη χρηματοδότηση επιχειρήσεων, την διαχείριση κρίσεως κλπ. Επίσης, έχω παρακολουθήσει μεγάλο αριθμό σεμιναρίων χρηματοπιστωτικής διαχειρίσεως, φορολογικού σχεδιασμού, διαχειρίσεως ακινήτων, Α.Ε. κλπ.Είμαι έφεδρος εν εφεδρεία Λοχαγός (ΠΖ). Υπηρέτησα σε παραμεθόριες μονάδες καθώς και ως Διευθυντής Επιτελικού Γραφείου σχηματισμού. Έχω λάβει μέρος σε ασκήσεις εφεδρείας και διοργανώσεις του ΝΑΤΟ ενώ επανεκπαιδεύθηκα στη Σχολή Πεζικού.Με την πολιτική ασχολήθηκα από τα μαθητικά μου χρόνια. Υπήρξα μέλος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. από το οποίο αποχώρησα το 1995, διαφωνώντας τόσο με τον σύμφυτο λαϊκισμό όσο και με την ψευδεπίγραφη εκσυγχρονιστική προοπτική. Τα τελευταία 10 έτη έχω ενεργή πολιτική δράση στο πλαίσιο της Δεξιάς Παρατάξεως, αλλά χωρίς να είμαι μέλος κάποιου κόμματος. Πιστεύω στον αληθινό, εθνικοπατριωτικό, φιλελευθερισμό και απορρίπτω τις διεθνιστικές, κρυπτο-αριστερές και εθνομηδενιστικές ιδεοληψίες.Πρέπει να αφήσουμε πίσω το φαύλο και ανίκανο πολιτικό σύστημα της Μεταπολιτεύσεως, το οποίο ευτέλισε κάθε έννοια δημοκρατίας, αξιοκρατίας και ελευθερίας. Η Γ΄ Ελληνική Δημοκρατία κινδυνεύει να τελειώσει όπως άρχισε: με το αίμα αθώων! Όσο είναι καιρός πρέπει να προλάβουμε τις δυσάρεστες εξελίξεις! Πρέπει να περάσουμε στην Δ΄ Ελληνική Δημοκρατία με ένα νέο σύνταγμα και πολίτευμα πλήρους διαχωρισμού των εξουσιών, δηλαδή πλήρη ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης, προεδρική διακυβέρνηση & ισχυρούς θεσμούς ελέγχου και λογοδοσίας.Για όλα αυτά, αλλά και για την φορολογία, για την αναμόρφωση του τραπεζικού συστήματος, την παιδεία, την άμυνα και την ασφάλεια, την επανεκκίνηση της οικονομίας και στην ανάπτυξη, αρθρογραφώ τακτικώς στις ιστοσελίδες:
Επίσης, μπορείτε να με βρείτε στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις:
hippo@otenet.gr / hatziaggelides@gmail.com
hippo@otenet.gr / hatziaggelides@gmail.com
TWITTER: @Hatziaggelides
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου