Ο Γιάννης Μαγκριώτης, Συντονιστής της Κίνησης ΠΡΟOΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ για την ανάπτυξη της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, συναντήθηκε με την Δήμαρχο Σκύδρας, Κατερίνα Ιγνατιάδου και με στελέχη της διοίκησης του Δήμου.
Ο Γιάννης Μαγκριώτης, εκ μέρους της Κίνησης, παρουσίασε:
-Τους στόχους και το πλαίσιο λειτουργίας της Κίνησης ΠΡΟOΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ
-Τις βασικές πρωτοβουλίες και προτάσεις της, για την ανάπτυξη της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
-Τις ειδικότερες προτάσεις, για την ανάπτυξη της Περιφερικής Ενότητας ΠΕΛΛΑΣ και ειδικότερα, του Δήμου Σκύδρας.
-Τις βασικές αδυναμίες και τα λάθη, της σημερινής διοίκησης, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Ενώ τόνισε με έμφαση, ότι:
-Η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, είχε στην διάθεση της, περίπου 1.5 δις ευρώ, από το 4ο ΚΠΣ (ΕΣΠΑ), την προηγούμενη προγραμματική περίοδο δηλαδή, και τους μισούς τους έχασε.
Στην τρέχουσα, Προγραμματική περίοδο, έχει περισσότερα από 1 δις ευρώ και δεν θα δημοπρατήσει, ούτε ένα μεγάλο έργο, γιατί οι διαθέσιμοι πόροι, θα καλύψουν τις απώλειες του προηγούμενου ΕΣΠΑ, για να ολοκληρωθούν, έργα και προγράμματα, που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί, το αργότερο, μέχρι το 2015.
Αυτός είναι ο λόγος, που παρ΄ ότι υπάρχουν έτοιμες μελέτες, για κρίσιμα έργα στην Πέλλα, δεν υπάρχουν πόροι, για την κατασκευή τους.
-Τα αναπτυξιακά αποτελέσματα, είναι δυσανάλογα, των πόρων που διατίθενται και των δυνατοτήτων της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ οι καθυστερήσεις, που παρατηρούνται, στην υλοποίηση των έργων και οι υπερβάσεις των προϋπολογισμών τους, σε πολλές περιπτώσεις, έχουν προκαλέσει την εισαγγελική παρέμβαση.
-Η Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας, είναι από της περιφέρειες, που έχουν πληγεί από την κρίση, περισσότερο, από άλλες περιοχές.
-Τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, στον πρωτογενή τομέα, στην μεταποίηση, στον χειμερινό και ιστορικό τουρισμό, στην εκπαίδευση, στις ΑΠΕ, δεν έχουν αξιοποιηθεί.
Ένας, από τους βασικούς λόγους, είναι και η μη ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων, για την οδική σύνδεση της Έδεσσας, με την Θεσσαλονίκη και τα μεγάλα οδικά δίκτυα της χώρας και της Ευρώπης.
Δυστυχώς, παρ’ ότι η μελέτη για την κατασκευή των έργων της παράκαμψης της Χαλκηδόνας και των Γιαννιτσών, έξη και εννιά χιλιόμετρα αντίστοιχα, είναι έτοιμη από το 2013, ούτε η διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ούτε η κυβέρνηση δεν φρόντισαν να ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ.
Ακόμη χειρότερα, η μελέτη του οδικού τμήματος, Παράκαμψη Μαυροβουνίου-Είσοδος Έδεσσας, δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, παρ’ ότι ανατέθηκε το 2012, ούτε φυσικά, υπάρχουν διασφαλισμένοι πόροι, για την κατασκευή του.
Για την κατασκευή του οδικού άξονα, που θα συνδέει την Σκύδρα με την Νάουσα, παρ’ ότι η μελέτη, είναι έτοιμη, από το 2012, δεν έχουν διασφαλιστεί οι πόροι για τις απαλλοτριώσεις, ούτε φυσικά για την κατασκευή του.
Ακόμη, είναι ανύπαρκτη η χρηματοδότηση, από την Περιφέρεια, έργων βελτίωσης του επαρχιακού δικτύου, που είναι ιδιαίτερα καταπονημένο, παρ’ ότι η Εγνατία ΑΕ, της έχει προσφέρει δωρεάν, ολοκληρωμένες μελέτες.
-Επίσης, δεν έχουν προχωρήσει καθόλου, οι εργασίες αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής.
Παρ’ όλα αυτά η κυβέρνηση εξαγγέλλει την κατασκευή και νέας σιδηροδρομικής γραμμής, Θεσσαλονίκης-Γιαννιτσών-Έδεσσας, χωρίς καμιά μελετητική προετοιμασία και φυσικά, χωρίς καμία διασφάλιση πόρων για την χρηματοδότηση της κατασκευής της, ούτε στο επόμενο ΕΣΠΑ, μετά το 2022.
Μάλιστα, τα λέει αυτά, ενώ έχει ιδιωτικοποιήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και τα δρομολόγια πλέον, θα τα διαμορφώνει η Ιταλική εταιρεία, και όχι το Ελληνικό δημόσιο.
Είναι θετική, η ένταξη στο ΠΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας, των έργων κατασκευής δεξαμενών ύδρευσης Τοπικών Κοινοτήτων του Δήμου Σκύδρας, με το ποσό 1.217.000 ευρώ, ‘όμως οι ανάγκες, είναι πολύ μεγαλύτερες.
Η Περιφέρεια, ακόμη δεν έχει προκηρύξει το Πρόγραμμα για την επιχειρηματικότητα και είναι άγνωστο, αν θα επιλεγεί, έστω και μια επένδυση στην Σκύδρα και την Πέλλα.
Τέλος, σε μια περιοχή, που υπάρχουν συχνά πλημμυρικά φαινόμενα, δεν χρηματοδοτεί η Περιφέρεια κανένα αντιπλημμυρικό έργο, ούτε φυσικά κανένα αποχετευτικό έργο, στις Τοπικές Κοινότητες, με αποτέλεσμα, να έχουμε συχνές καταστροφές της παραγωγής και επιβάρυνση του περιβάλλοντος, βασικό αναπτυξιακό πλεονέκτημα της Σκύδρας και της Πέλλας, γενικότερα.
Τα οικιακά λύματα διοχετεύονται παράνομα στην Τάφρο 66 και τους τοπικούς χειμάρρους και μαζί με τα λύματα ορισμένων μεταποιητικών μονάδων, με πλημμελή λειτουργία των εγκαταστάσεων βιολογικού καθαρισμού των αποβλήτων τους μεταφέρονται, τελικά στον Θερμαϊκό, και συμβάλουν στην μόλυνσή του και την εμφάνιση του φυτοπλαγκτόν.
Στην συζήτηση που ακολούθησε, η Δήμαρχος παρουσίασε τα έργα και τις δράσεις που έχει αναπτύξει, όπως και τις πολλές διεκδικήσεις, τόσο από την Περιφέρεια, όσο και από την Κυβέρνηση.
Ακόμη, συμφωνήθηκε, ότι είναι αναγκαία :
-Η ανάπτυξη, ενός ολοκληρωμένου και ιεραρχημένου προγραμματικού σχεδίου, για την ανάπτυξη της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, όπως και της Περιφερικής Ενότητας Πέλλας, αλλά και ειδικότερα του Δήμου Σκύδρας..
-Η συγκρότηση, μιας ευρύτερης συμπαράταξης παραγωγικών και κοινωνικών δυνάμεων, που θα συγκροτήσουν το προοδευτικό αναπτυξιακό σχέδιο, για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και την Περιφερειακή Ενότητα ΠΕΛΛΑΣ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου