Δεν ανοίγει μύτη στην Πέλλα για την ανακοίνωση από πλευράς Κυβέρνησης γιαι την δημιουργία νέας σιδηροδρομικής χάραξης από Ηγουμενίτσα-Γιάννενα-Γρεβενά-Κοζάνη-Θεσσαλονίκη. Μάλιστα το έργο χαρακτηρίζεται ως σιδηροδρομική Εγνατία. Έξω φαίνεται να μένουν τα Γιαννιτσά καθώς ο χάρτης δείχνει ότι από την Έδεσσα θα ακολουθηθεί ο ίδιος δρόμος μέσω Νάουσας-Βέροιας Πλατύ και Θεσσαλονίκης. Για την ώρα οι φορείς ποιούν την Νύσα. Το επιμελητήριο Πέλλας είναι πλέον μονίμως απών από όλες τις διαδικασίες και τις διεργασίες. Οι εμπορικοί σύλλογοι δείχνουν αδύναμοι να διαχειριστούν καταστάσεις. Ήδη ο διαφαινόμενος αποκλεισμός των Σερρών οδήγησε σε σφοδρή ανακοίνωση του Επιμελητηρίου Σερρών αναφέροντας χαρακτηριστικά:
Επισημαίνουμε με τρόπο εμφατικό ότι θα ήταν αναπτυξιακά βλαπτικό για τις Σέρρες (και για την πόλη και για το Νομό και για τις εμπορικές, βιομηχανικές, αγροτικές και άλλες παραγωγικές δραστηριότητες που εδώ αναπτύσσονται) να παρακαμφθούμε και να μην περιληφθούμε στη χάραξη της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.
Ως Επιμελητήριο Σερρών θεωρούμε συμφέρον για τις Σέρρες, τη Δράμα και τις λοιπές πρωτεύουσες Νομών αλλά και για το επαγγελματικό και επιχειρηματικό τους γίγνεσθαι να υπάρξει σύνδεση με τη Σιδηροδρομική Εγνατία, γιατί μέσω (και) αυτής της οδού θα υπάρξει ανάπτυξη και εξωστρέφεια για τον τόπο και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της οικονομικής εφημερίδας «Ημερησία»:
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει ένα από τα πιο φιλόδοξα project του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, η σιδηροδρομική Εγνατία με κόστος τουλάχιστον 5 δισ. ευρώ. Πρόκειται για ένα έργο που έχει εξαγγελθεί εδώ και δεκαετίες, ωστόσο το τεράστιο κόστος του αλλά και ο χρόνος περάτωσής του το έχει οδηγήσει στις καλένδες.
Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης δεν έχει κρύψει την αδυναμία του σε αυτό το project, το οποίο από Ηγουμενίτσα μέχρι Αλεξανδρούπολη θα καλύψει όλη τη βόρεια πλευρά της χώρας. Περιλαμβάνει τα τμήματα Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα – Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Ξάνθη (όλα νέα χάραξη) και αναβάθμιση των τμημάτων Προμαχώνας – Στρυμόνας – Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.
σιδηροδρομικη-εγνατια-Πρόκειται για τη νέα γενιά σιδηροδρομικών έργων, που κινούνται στη φιλοσοφία αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου σε Ήπειρο, Μακεδονία και Θράκη, με σημαντικότερο λόγο την κίνηση εμπορευμάτων, της όλο και περισσότερο αναπτυσσόμενης τουρκικής αγοράς προς την Ευρώπη.
Ηδη, το πρώτο ώριμο προς δημοπράτηση τμήμα αφορά το ήδη υπάρχον κομμάτι από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο, ενώ θα ακολουθήσει το τμήμα από το Στρυμόνα μέχρι την Αλεξανδρούπολη. Μετά από αυτά τα δύο έργα μήκους 562 χλμ και συνολικού κόστους 300 εκατ. ευρώ, προγραμματίζεται η υλοποίηση της σιδηροδρομικής Εγνατίας μέσω του Πακέτου Γιούνκερ λόγω της κομβικής εμπορικά θέσης της χώρας.
Το επόμενο χρονικά έργο θα είναι η νέα χάραξη από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Καβάλα και την Ξάνθη (στην περιοχή Τοξότες), γραμμή που θα ενώνει τη Θεσσαλονίκη με τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα σε χρόνο που για την Καβάλα υπολογίζεται σε μία ώρα και για την Ξάνθη σε περίπου 90 λεπτά.
Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι παράλληλα να ωριμάσουν μελετητικά τα δυτικά τμήματα της σιδηροδρομικής Εγνατίας που είναι και τα πιο κοστοβόρα. Πρόκειται για τη νέα χάραξη από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Κοζάνη και τα Γρεβενά και το πλέον δύσκολο τεχνικά τμήμα από τα Γρεβενά μέχρι τα Ιωάννινα και από εκεί μέχρι το αναπτυσσόμενο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Στην πρόβλεψη ανάπτυξης της Σιδηροδρομικής Εγνατίας περιλαμβάνεται και η σύνδεση με την Καλαμπάκα και το θεσσαλικό δίκτυο από τη μία και τη σύνδεση με το νέο λιμάνι της Καβάλας από την άλλη.
(Δημοσίευμα ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ της Μαρίας Μόσχου)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου