Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2016

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ! Οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. "πληρώνουν πάλι τη νύφη"...

ix
Χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. απειλούνται από τη νέα διάταξη που προωθείται σχετικά με το Επικουρικό Κεφάλαιο. Η έντονη αναστάτωση που έχει προκληθεί σε μεγάλη μερίδα της αγοράς, αναμένεται να χρεοκοπήσει το Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων.
Οι παρενέργειες αυτής της περίπτωσης θα είναι οξύτατες και θα θίγουν μέχρι και τις υγιείς ασφαλιστικές. Βέβαια το μεγαλύτερο βάρος θα πέσει στις πλάτες χιλιάδων Ελλήνων οδηγών, οι οποίοι για μία ακόμη φορά θα πρέπει να πληρώσουν το κόστος των αλλαγών.
Τι είναι όμως το Επικουρικό Κεφάλαιο; Σε περίπτωση αυτοκινητιστικού ατυχήματος, το Επικουρικό Κεφάλαιο αποζημιώνει όσους τράκαραν με οχήματα που είναι ανασφάλιστα, όσους χτυπήθηκαν από οδηγούς που διέφυγαν δίχως να γίνουν αντιληπτοί και όσους χτυπήθηκαν από ασφαλισμένους οδηγούς, οι εταιρείες των οποίων έχουν ανακλημένες άδειες.
Όπως είναι λογικό, το Επικουρικό Κεφάλαιο έχει αντιμετωπίσει τεράστια οικονομικά προβλήματα, αφού ο ισολογισμός του 2014 παρουσιάζει αρνητικά ίδια κεφάλαια ύψους 464 εκατ. ευρώ, για εκκρεμείς αποζημιώσεις 562 εκατ. ευρώ και για διαθέσιμα 86 εκατ. ευρώ.
Σήμερα λοιπόν, αν κάποιος υποβάλει αίτηση αποζημίωσης στο Επικουρικό, θα εισπράξει το σύνολο του ποσού, αλλά δύο χρόνια αργότερα, πλήττοντας με άσχημο τρόπο τις τσέπες των οδηγών.
Η Βουλή των Ελλήνων σήμερα θα νομοθετήσει για τις ασφαλιστικές εταιρείες που κλείνουν, για τις οποίες το Επικουρικό Κεφάλαιο θα συνεχίσει να αποζημιώνει του πληγέντες οδηγούς, δίχως να δικαιούται σχετικά αποθεματικά που διέθετε η εταιρεία πριν από την ανάκληση της άδειας.
Αν προχωρήσει η ψήφιση, τότε θα μιλάμε για το ύστατο πλήγμα στο Επικουρικό Κεφάλαιο, αφού στην ουσία δε θα διαθέτει την απαιτούμενη ρευστότητα προκειμένου να καταβληθούν οι αποζημιώσεις.
Έστω λοιπόν ότι ο οδηγός ενός αυτοκινήτου Α χτυπηθεί από αυτοκίνητο του οδηγού Β, όπου υπάρχει ευθύνη του Β και στη συνέχεια η ανακληθεί η άδεια λειτουργίας της ασφαλιστικής εταιρείας του Β. Αν λοιπόν οι δύο οδηγοί έχουν προχωρήσει σε φιλικό διακανονισμό, τότε τη ζημιά θα πληρώσει η ασφαλιστική εταιρεία του οδηγού Α’, η οποία δεν ευθύνεται για τίποτα. Στη συνέχεια θα απαιτήσει το ποσό από τον εκκαθαριστή της ασφαλιστικής εταιρείας που κήρυξε πτώχευση, καθιστώντας αβέβαιο αν θα της επιστραφεί μέρος του ποσού μετά από πολλά χρόνια. Έτσι λοιπόν πλήγονται οι υγιείς επιχειρήσεις.
Αν βέβαια δε γίνει φιλικός διακανονισμός, τότε ο οδηγός Α αντί να περιμένει γύρω στα δύο χρόνια προκειμένου να πάρει όσα δικαιούται από το Επικουρικό Κεφάλαιο, θα απευθυνθεί κι εκείνος στον εκκαθαριστή. Τότε θα είναι αμφίβολο το αν, πότε και ποιο ποσοστό θα εισπράξει από τα χρήματα που δικαιούται.
Στην ουσία μπλέκουν τους ασφαλισμένους οδηγούς, οι οποίοι έχουν ακολουθήσει το νόμο κατά γράμμα και έχουν επιλέξει υγιή Ασφαλιστική.
Ένας μεγάλος αριθμός των παραγόντων της Ασφαλιστικής Αγοράς διαμαρτύρονται έντονα κι ευελπιστούν πως σήμερα θα επικρατήσουν οι όποιες δεύτερες σκέψεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

https://www.meapopsi.gr/2021/06/blog-post_89.html#more