• Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, μιλώντας σε γεύμα που παρατέθηκε προς τιμήν του, σε πρόσφατη επίσκεψή του στην Φλώρινα, μεταξύ πολλών είπε: «Η Ελλάδα δυστυχώς έχει μπει στο πνεύμα των ξενοσπουδασμένων. Δεν είμαστε βέβαια αντίθετοι στις σπουδές στο εξωτερικό, αλλά όταν βρεθούμε σε θέσεις εξουσίας, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε, την παράδοση και τις θεμελιώδεις αρχές και ρίζες της Πατρίδος μας.
• Τέλος, μεταξύ πολλών άλλων, ο Αρχιεπίσκοπος σημείωσε στην ομιλία του, πως υπάρχει ένα είδος ηττοπάθειας στους πιστούς, να μην γίνεται λόγος στο έργο και την προσφορά της Εκκλησίας στην πατρίδα και την ανθρωπότητα.
• Τέλος, μεταξύ πολλών άλλων, ο Αρχιεπίσκοπος σημείωσε στην ομιλία του, πως υπάρχει ένα είδος ηττοπάθειας στους πιστούς, να μην γίνεται λόγος στο έργο και την προσφορά της Εκκλησίας στην πατρίδα και την ανθρωπότητα.
• Εμείς για τον λόγο αυτό, αξίζει τον κόπο, κόντρα στους καιρούς να μιλήσουμε στο κείμενο αυτό για την προσφορά του Χριστιανισμού.
Επειδή δεν είναι δυνατόν ν’ αναφερθούμε εδώ, έστω και στοιχειωδώς στο έργο της προσφοράς του Χριστιανισμού, θα περιορισθώ επιγραμματικά στους τομείς επέμβασης του Χριστιανισμού:
α. Στην Θρησκεία: Κατήργησε τα είδωλα και μαζί καταργήθηκαν και οι φοβερές και αηδιαστικές θυσίες των ανθρώπων και των ζώων. Στράφηκε η ψυχή του ανθρώπου στους πνευματικούς ορίζοντες και οι προσευχές των ανθρώπων απέκτησαν περιεχόμενο.
β. Στην κατάργηση της Δουλείας: Διότι, προτού έλθει ο Χριστός και κηρύξει την ισότητα μεταξύ των ανθρώπων ως τέκνα του Θεού, ο θεσμός της δουλείας ήταν καθεστώς, φοβερό και απαίσιο.
γ. Κατά την Τουρκοκρατία: «Το Κρυφό Σχολειό», δεν είναι θρύλος. Αυτό συντήρησε και διατήρησε, τουλάχιστον τους δύο πρώτους αιώνες που απαγορευόταν η λειτουργία Ελληνικών σχολείων, το πόθο του έθνους να επιβιώσει, παρά τις καταδιώξεις και τις στερήσεις, που ήταν φυσικό να οδηγήσουν προς τον εξισλαμισμό.
δ. Στην Επανάσταση του 1821: Οι Μητροπολίτες, Ιερείς και καλόγεροι, παρά την καθαρώς θρησκευτική αποστολή τους, αναδείχθηκαν περίφημοι διοργανωτές των Εθνικών αγώνων, θαυμάσιοι εμψυχωτές του λαού και τέλος θαρραλέοι αγωνιστές της Ελευθερίας.
ε. Στον Μακεδονικό Αγώνα: Κατά τον αγώνα εναντίον των Τούρκων και των Βουλγάρων, δεσπόζουσα φυσιογνωμία είναι ο Παύλος Μελάς. Όμως δεν ήταν μόνον αυτός. Οι Μητροπόλεις ήταν τα κέντρα από όπου ξεκινούσε ο Αγώνας.
στ. Στο Παιδί: Στην αρχαία Κοινωνία το πέταγμα των βρεφών ήταν απόλυτο δικαίωμα των γονέων. Με την επίδραση του χριστιανικού πνεύματος η φοβερή αυτή πράξη επισύρει την εσχάτη των ποινών.
ζ. Στη Γυναίκα: Στον προ Χριστού κόσμο, αλλά και στις σύγχρονες μη χριστιανικές θρησκείες, η θέση της Γυναίκας ήταν και είναι άθλια. Οι γυναίκες δεν είχαν δικαιώματα. Ο χριστιανισμός δεν κάνει διακρίσεις μεταξύ του Άνδρα και της γυναίκας. Η Παναγία κατέχει την πρώτη τιμητική θέση στην Χριστιανική πίστη. Οι Μυροφόρες γίνονται οι πρώτες απόστολοι του γεγονότος της Αναστάσεως του Χριστού. Η Εκκλησία τιμά εξίσου τους μάρτυρες, άνδρες και γυναίκες. Λέει το Ευαγγέλιο: «ουκ ενί άρσεν και θήλυ πάντες γαρ υμείς εις εστέ εν Χριστώ Ιησού».
η. Στην καλλιέργεια της αγάπης μεταξύ των Ανθρώπων: Όταν λέμε αγάπη νοούμε την παρόρμηση να επιθυμούμε το καλό του συνανθρώπου μας. Είναι ψυχική τάση που έχει αναπτυχθεί μέσα στον άνθρωπο και ασφαλώς ακολούθησε την πορεία της πνευματικής του ανάπτυξης. Την αγάπη αυτή παρουσίασε στον κόσμο πρώτος ο Χριστός με την διδασκαλία του, την όλη ζωή του και ιδιαίτερα με την συμπεριφορά του κατά τα άγια πάθη του. Ο Απόστολος των Εθνών Παύλος στην προς Κορινθίου Επιστολή του εξυμνεί την αγάπη ως εξής: «Τι αν είμαι προφήτης και γνωρίζω όλα τα μυστήρια και κατέχω κάθε γνώση και έχω τόση πίστη, ώστε και τα βουνά να μετακινήσω, αλλά δεν έχω αγάπη δεν είμαι τίποτα».
α. Στην Θρησκεία: Κατήργησε τα είδωλα και μαζί καταργήθηκαν και οι φοβερές και αηδιαστικές θυσίες των ανθρώπων και των ζώων. Στράφηκε η ψυχή του ανθρώπου στους πνευματικούς ορίζοντες και οι προσευχές των ανθρώπων απέκτησαν περιεχόμενο.
β. Στην κατάργηση της Δουλείας: Διότι, προτού έλθει ο Χριστός και κηρύξει την ισότητα μεταξύ των ανθρώπων ως τέκνα του Θεού, ο θεσμός της δουλείας ήταν καθεστώς, φοβερό και απαίσιο.
γ. Κατά την Τουρκοκρατία: «Το Κρυφό Σχολειό», δεν είναι θρύλος. Αυτό συντήρησε και διατήρησε, τουλάχιστον τους δύο πρώτους αιώνες που απαγορευόταν η λειτουργία Ελληνικών σχολείων, το πόθο του έθνους να επιβιώσει, παρά τις καταδιώξεις και τις στερήσεις, που ήταν φυσικό να οδηγήσουν προς τον εξισλαμισμό.
δ. Στην Επανάσταση του 1821: Οι Μητροπολίτες, Ιερείς και καλόγεροι, παρά την καθαρώς θρησκευτική αποστολή τους, αναδείχθηκαν περίφημοι διοργανωτές των Εθνικών αγώνων, θαυμάσιοι εμψυχωτές του λαού και τέλος θαρραλέοι αγωνιστές της Ελευθερίας.
ε. Στον Μακεδονικό Αγώνα: Κατά τον αγώνα εναντίον των Τούρκων και των Βουλγάρων, δεσπόζουσα φυσιογνωμία είναι ο Παύλος Μελάς. Όμως δεν ήταν μόνον αυτός. Οι Μητροπόλεις ήταν τα κέντρα από όπου ξεκινούσε ο Αγώνας.
στ. Στο Παιδί: Στην αρχαία Κοινωνία το πέταγμα των βρεφών ήταν απόλυτο δικαίωμα των γονέων. Με την επίδραση του χριστιανικού πνεύματος η φοβερή αυτή πράξη επισύρει την εσχάτη των ποινών.
ζ. Στη Γυναίκα: Στον προ Χριστού κόσμο, αλλά και στις σύγχρονες μη χριστιανικές θρησκείες, η θέση της Γυναίκας ήταν και είναι άθλια. Οι γυναίκες δεν είχαν δικαιώματα. Ο χριστιανισμός δεν κάνει διακρίσεις μεταξύ του Άνδρα και της γυναίκας. Η Παναγία κατέχει την πρώτη τιμητική θέση στην Χριστιανική πίστη. Οι Μυροφόρες γίνονται οι πρώτες απόστολοι του γεγονότος της Αναστάσεως του Χριστού. Η Εκκλησία τιμά εξίσου τους μάρτυρες, άνδρες και γυναίκες. Λέει το Ευαγγέλιο: «ουκ ενί άρσεν και θήλυ πάντες γαρ υμείς εις εστέ εν Χριστώ Ιησού».
η. Στην καλλιέργεια της αγάπης μεταξύ των Ανθρώπων: Όταν λέμε αγάπη νοούμε την παρόρμηση να επιθυμούμε το καλό του συνανθρώπου μας. Είναι ψυχική τάση που έχει αναπτυχθεί μέσα στον άνθρωπο και ασφαλώς ακολούθησε την πορεία της πνευματικής του ανάπτυξης. Την αγάπη αυτή παρουσίασε στον κόσμο πρώτος ο Χριστός με την διδασκαλία του, την όλη ζωή του και ιδιαίτερα με την συμπεριφορά του κατά τα άγια πάθη του. Ο Απόστολος των Εθνών Παύλος στην προς Κορινθίου Επιστολή του εξυμνεί την αγάπη ως εξής: «Τι αν είμαι προφήτης και γνωρίζω όλα τα μυστήρια και κατέχω κάθε γνώση και έχω τόση πίστη, ώστε και τα βουνά να μετακινήσω, αλλά δεν έχω αγάπη δεν είμαι τίποτα».
- Είναι γεγονός ότι, δύο θεσμοί ισχυροί, άρρηκτα συνδεδεμένοι στην Ιστορική Πορεία του Ελληνικού Έθνους είναι ο Ελληνισμός και η Ορθοδοξία.
Όμως! Κατά καιρούς έρχεται στην επιφάνεια, συνήθως από τους λεγόμενους «προοδευτικούς», το θέμα του χωρισμού Κράτους και Εκκλησίας. Και διερωτάται κανείς: Τι είναι αυτό που τόσο τους ενοχλεί ώστε να επιζητούν μετά μανίας την αλλαγή και κατάργηση του νομικού καθεστώτος που διέπει σήμερα τις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας; Οι δήθεν «προοδευτικοί» ας μας πουν επιτέλους σε τι έβλαψε η Ορθόδοξη Εκκλησία την πατρίδα μας και ζητούν τον χωρισμό;
Τα λίγα που στην παρούσα εργασία αναφέρθηκαν είναι τα βασικά, τα θεμελιώδη στοιχεία της προσφοράς του Χριστιανισμού.
Όμως! Κατά καιρούς έρχεται στην επιφάνεια, συνήθως από τους λεγόμενους «προοδευτικούς», το θέμα του χωρισμού Κράτους και Εκκλησίας. Και διερωτάται κανείς: Τι είναι αυτό που τόσο τους ενοχλεί ώστε να επιζητούν μετά μανίας την αλλαγή και κατάργηση του νομικού καθεστώτος που διέπει σήμερα τις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας; Οι δήθεν «προοδευτικοί» ας μας πουν επιτέλους σε τι έβλαψε η Ορθόδοξη Εκκλησία την πατρίδα μας και ζητούν τον χωρισμό;
Τα λίγα που στην παρούσα εργασία αναφέρθηκαν είναι τα βασικά, τα θεμελιώδη στοιχεία της προσφοράς του Χριστιανισμού.
• Ο χριστιανισμός εξακολουθεί ως αόρατη και πανταχού παρούσα δύναμη να επιδρά στα ήθη και τους τρόπους ζωής των λαών της Δύσεως και εκεί ακόμη όπου απουσιάζει κάθε ιδέα περί Ευαγγελίου και Ομολογίας και Εκκλησίας. Η προσφορά του Χριστιανισμού δεν αναφέρεται μόνο στο παρελθόν, ούτε αποτελεί θεμέλιο ζωής μόνο μέχρι σήμερα. Ο Χριστιανισμός είναι η ελπίδα, είναι το μέλλον. Είναι εκείνος που μπορεί να στηρίζει τον κόσμο μέχρι το τέλος της υπάρξεώς του. Επειδή, στο πρόβλημα της ενότητας των λαών, ιδιαίτερα η Ορθοδοξία προσφέρει την άριστη επίλυση, διότι δεν προβάλλει τον ΕΘΝΙΚΙΣΜΟ, αλλά την ΑΛΗΘΕΙΑ και την ΑΓΑΠΗ.
Πέρασαν από τη γη μας πολλές θρησκείες, όμως ήρθαν για να δώσουν νόμους διακυβερνήσεως. Εκείνος ήρθε να μας πει πώς να γίνουμε άνθρωποι. Γι’ αυτό εκόμισε στον κόσμο τον αιώνιο και τον πιο ανθρώπινο Νόμο, τον Νόμο της Αγάπης.
Εάν Είναι αλήθεια ότι διαφθείραμε την γλώσσα μας, ακρωτηριάσαμε την Ιστορία μας, λοιδορήσαμε την πίστη μας, παραμορφώσαμε την παιδεία μας, θάψαμε το φιλότιμό μας, κατασπιλώσαμε την ταυτότητά μας, ναρκώσαμε την συνείδησή μας με κατανάλωση και συνθλιβόμαστε σ’ ένα κόσμο αισθήσεων και παραισθήσεων, Τότε!· Ας γονατίσουμε μπροστά στην φάτνη του Χριστού και ας αφήσουμε την καρδιά μας να πλημμυρίσει, από την αγάπη.
Έτσι όταν οι βοσκοί γυρίσουν στα κοπάδια τους και οι Μάγοι στις πατρίδες τους, εμείς θα έχουμε ως φάρο τον παγκόσμιο νόμο της αγάπης που τόσο στοργικά και απλόχερα το θείο βρέφος της Βηθλεέμ εδίδαξε, για να μας χαρίσει δια βίου, ανείπωτη χαρά και ελπίδα.
Είναι αλήθεια ότι ο καθένας μας, μπορεί να γίνει ένας άγγελος στη ζωή, αλλά μόνο με ένα φτερό, γι’ αυτό και δεν μπορούμε να πετάξουμε. Όμως! υπάρχει ένας τρόπος να πετάξουμε, όταν αγκαλιάσουμε με αγάπη, ο ένας τον Άλλο.
Πέρασαν από τη γη μας πολλές θρησκείες, όμως ήρθαν για να δώσουν νόμους διακυβερνήσεως. Εκείνος ήρθε να μας πει πώς να γίνουμε άνθρωποι. Γι’ αυτό εκόμισε στον κόσμο τον αιώνιο και τον πιο ανθρώπινο Νόμο, τον Νόμο της Αγάπης.
Εάν Είναι αλήθεια ότι διαφθείραμε την γλώσσα μας, ακρωτηριάσαμε την Ιστορία μας, λοιδορήσαμε την πίστη μας, παραμορφώσαμε την παιδεία μας, θάψαμε το φιλότιμό μας, κατασπιλώσαμε την ταυτότητά μας, ναρκώσαμε την συνείδησή μας με κατανάλωση και συνθλιβόμαστε σ’ ένα κόσμο αισθήσεων και παραισθήσεων, Τότε!· Ας γονατίσουμε μπροστά στην φάτνη του Χριστού και ας αφήσουμε την καρδιά μας να πλημμυρίσει, από την αγάπη.
Έτσι όταν οι βοσκοί γυρίσουν στα κοπάδια τους και οι Μάγοι στις πατρίδες τους, εμείς θα έχουμε ως φάρο τον παγκόσμιο νόμο της αγάπης που τόσο στοργικά και απλόχερα το θείο βρέφος της Βηθλεέμ εδίδαξε, για να μας χαρίσει δια βίου, ανείπωτη χαρά και ελπίδα.
Είναι αλήθεια ότι ο καθένας μας, μπορεί να γίνει ένας άγγελος στη ζωή, αλλά μόνο με ένα φτερό, γι’ αυτό και δεν μπορούμε να πετάξουμε. Όμως! υπάρχει ένας τρόπος να πετάξουμε, όταν αγκαλιάσουμε με αγάπη, ο ένας τον Άλλο.
http://www.voicenews.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου