«Η Μεσόγειος είναι σήμερα το μεγαλύτερο
θαλάσσιο μεταναστευτικό πέρασμα στον κόσμο, με πυκνό δίκτυο εμπορικής κίνησης.
Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, όλοι ότι η τρέχουσα προσφυγική κρίση έχει, μεταξύ
άλλων, σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στον εμπορικό ναυτιλιακό τομέα, θέτοντας
συχνά σε κίνδυνο τόσο τους πρόσφυγες όσο και την ασφάλεια του πληρώματος, των
επιβατών και των εμπορευμάτων. Τα εμπορικά πλοία σήμερα αποδεικνύουν έμπρακτα
την αλληλεγγύη τους, αφού αναλαμβάνουν πολύ μεγάλο ποσοστό των επιχειρήσεων
διάσωσης. Έχουν επωμιστεί όμως ένα ρόλο που δεν τους αναλογεί καθώς δεν πρέπει
να υποκαθιστούν τα κράτη μέλη στις διεθνείς υποχρεώσεις έρευνας και διάσωσης
στη θάλασσα. Η ΕΕ έχει την ευθύνη για την κατάλληλη ευρωπαϊκή απάντηση. Έτσι με
τη γνωμοδότηση ζητούμε από την Επιτροπή και την αναθεώρηση της οδηγίας 2001/51
περί ευθύνης των σκαφών.
Επιπλέον εκτός από την ενίσχυση των
επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης από τα κράτη μέλη και την FRONTEX ζητάμε τη
δημιουργία ασφαλών και νόμιμων οδών που θα καταστήσουν δυνατή τη μεταφορά των
αιτούντων άσυλο και των προσφύγων από τη ζώνη των συγκρούσεων στις ευρωπαϊκές
χώρες προορισμού τους υπό ασφαλείς και αξιοπρεπείς συνθήκες. Να ολοκληρωθεί
δηλαδή ένας μόνιμος και υποχρεωτικός μηχανισμός επανεγκατάστασης και
μετεγκατάστασης των προσφύγων στηριγμένος στην αλληλεγγύη και την υπευθυνότητα.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου