Τον «ασκό του Αιόλου» έχει ανοίξει η παραδοχή της Volkswagen για την ψεύτικη μέτρηση ρύπων των diesel αυτοκινήτων της στις ΗΠΑ, όπου ξεκίνησε επίσημη έρευνα και ενδέχεται να ασκηθεί και ποινική δίωξη. Έρευνα για την εταιρεία ξεκινά και στη Γερμανία ενώ όπως μεταδίδει το Reuters, ο Γάλλος υπ. Οικονομικών Μισέλ Σαπέν, ζήτησε ευρωπαϊκή έρευνα για τις κατηγορίες.
Ο επικεφαλής της VW στις ΗΠΑ, Michael Horn, έσπευσε την Παρασκευή να ζητήσει συγγνώμη, παραδεχόμενος την απάτη, και δεσμεύτηκε να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη των Αμερικανών καταναλωτών.
«Η εταιρεία μας δεν ήταν ειλικρινής με την Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (ΕΡΑ) και με όλους εσάς. Και για να το πω αλλιώς… τα κάναμε θάλασσα! Πρέπει να φτιάξουμε τα αυτοκίνητα ώστε αυτό να μην ξανασυμβεί. Αυτού του είδους η συμπεριφορά δεν συνάδει με τις αρχές μας» είπε χαρακτηριστικά.
«Δεσμευόμαστε να κάνουμε ό,τι πρέπει για να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη σας. Θα πληρώσουμε ό,τι πρέπει να πληρώσουμε» είπε ο Horn.
Αντιμέτωπη με πρόστιμα άνω των 20 δισ. δολ. μόνο στις ΗΠΑ – Ξεκινά έρευνα και για ποινικές διώξεις στελεχών
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης αντιμετωπίζει δεκάδες δισεκατομμύρια προστίμων, πιθανότατα ακόμα και ποινή φυλάκισης για μερικά από τα ανώτατα στελέχη της, καθώς ήδη το Αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης ξεκινά έρευνα για ποινικές διώξεις.
«Αν αποδειχθεί η απάτη, οι ποινικές διώξεις είναι πιθανές για τα στελέχη της εταιρείας, τα οποία θα αντιμετωπίσουν κατηγορίες συνωμοσίας, απάτης και συγκάλυψης» λένε δικηγόροι και αναλυτές.
Αυτό ανοίγει τον δρόμο για πιθανές διώξεις στελεχών ακόμα και στη Γερμανία.
Η Κομισιόν δήλωσε από την πλευρά της ότι λαμβάνει πολύ σοβαρά υπ” όψιν της τις κατηγορίες για την VW και βρίσκεται σε επαφή με τις αμερικανικές Αρχές για το θέμα.
Σύμφωνα με το Reuters, ο Γάλλος υπουργός Μισέλ Σαπέν, ζήτησε ανεξάρτητη ευρωπαϊκή έρευνα για το θέμα.
Το σκάνδαλο μπορεί να κοστίσει στην Volkswagen έως και 18 δισ. δολ. σε πρόστιμα από την EPA, περίπου 37.500 δολάρια για κάθε αυτοκίνητο.
«Βρίσκονται αντιμέτωποι με μια πολυετή και πολυδάπανη νομική διαδικασία, κι αυτό μόνο στις ΗΠΑ» αναφέρουν οι αναλυτές, εκτιμώντας ότι η συνολική… «λυπητερή» για την Volkswagen μπορεί να ξεπεράσει τα 20 δισ. δολ., παραπάνω δηλαδή απ” όσα πλήρωσε BP Plc για τον διακανονισμό της πετρελαιοκηλίδας στην Deepwater Horizon.
Αλλά τα προβλήματα δεν τελειώνουν εδώ.
Στη Γερμανία η χρηματοοικονομική Αρχή Bafin εξετάζει ενδεχόμενες παραβάσεις της γερμανικής νομοθεσίας ενώ ήδη η VW αντιμετωπίζει μηνύσεις από επενδυτές και περιβαλλοντικές οργανώσεις της χώρας. Την έναρξη έρευνας για τις επιπτώσεις στην αγορά της ξεκινά και η Νότιος Κορέα.
ΕΡΑ: Τα αυτοκίνητα μόλυναν την ατμόσφαιρα κατά 10-40 φορές περισσότερο από το επιτρεπτό όριο
Η εταιρεία πωλούσε αυτοκίνητα Volkswagen και Audi με ειδικό λογισμικό που μείωνε τους εκπεμπόμενους ρύπους κατά τα διάρκεια των επίσημων τεστ σε περίπου 500.000 diesel αυτοκίνητα της στις ΗΠΑ. Όμως υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης, τα αυτοκίνητα μόλυναν την ατμόσφαιρα περίπου 10-40 φορές περισσότερο από το επιτρεπτό όριο, είπε η ΕΡΑ.
Πρόκειται για τα Jetta 200-2015, Beetle 2009-2015, Golf 2009-2015, Passat 2014-2015 καθώς και το Audi A3 2009-2015, όλα με δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα, μοντέλα τα οποία αποτελούν το 23% των πωλήσεων της εταιρείας στις ΗΠΑ.
Η μετοχή της Volkswagen χθες σημείωσε «βουτιά» έως και 23% στα 125,40 ευρώ στη Φρανκφούρτη, μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου. Μάλιστα, μόλις χθες η εταιρεία έχασε μετοχές αξίας 15,6 δισ. ευρώ, κλείνοντας σε χαμηλό τριών ετών στα 132,2 ευρώ. Η πτώση αναμένεται να συνεχιστεί σήμερα στο γερμανικό χρηματιστήριο.
Οι πωλήσεις της VW στην αμερικανική αγορά σημείωναν σταθερή πτώση τα τελευταία δύο χρόνια, ιδιαίτερα σε μοντέλα όπως το Passat, του οποίου οι πωλήσεις το 2015 υποχώρησαν κατά 16%.
Έρχονται μηνύσεις από καταναλωτές
Αν και είναι πολύ νωρίς για να πει κανείς πώς ακριβώς θα αποζημιωθούν οι καταναλωτές, είναι πιθανό να υπάρξουν αποζημιώσεις για απώλεια της αξίας του αυτοκινήτου, για αποζημίωση για δόλο της εταιρείας αλλά και για ψυχική οδύνη.
Είναι επίσης πολύ πιθανό ορισμένα από τα αυτοκίνητα, για τα οποία ορισμένοι καταναλωτές πλήρωσαν έως και 7.000 δολάρια (ακριβώς για την μειωμένη εκπομπή ρύπων), να ανακληθούν και να υπάρξουν νέοι διακανονισμοί.
«Οι αποφάσεις για τις πιθανές ποινές και τους άλλους διακανονισμούς θα αξιολογηθούν από την έρευνα της EPA και το υπ. Δικαιοσύνης» τονίζει εκπρόσωπος της Υπηρεσίας.
http://www.eleysis-ellinwn.gr/el/
Ο επικεφαλής της VW στις ΗΠΑ, Michael Horn, έσπευσε την Παρασκευή να ζητήσει συγγνώμη, παραδεχόμενος την απάτη, και δεσμεύτηκε να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη των Αμερικανών καταναλωτών.
«Η εταιρεία μας δεν ήταν ειλικρινής με την Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (ΕΡΑ) και με όλους εσάς. Και για να το πω αλλιώς… τα κάναμε θάλασσα! Πρέπει να φτιάξουμε τα αυτοκίνητα ώστε αυτό να μην ξανασυμβεί. Αυτού του είδους η συμπεριφορά δεν συνάδει με τις αρχές μας» είπε χαρακτηριστικά.
«Δεσμευόμαστε να κάνουμε ό,τι πρέπει για να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη σας. Θα πληρώσουμε ό,τι πρέπει να πληρώσουμε» είπε ο Horn.
Αντιμέτωπη με πρόστιμα άνω των 20 δισ. δολ. μόνο στις ΗΠΑ – Ξεκινά έρευνα και για ποινικές διώξεις στελεχών
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης αντιμετωπίζει δεκάδες δισεκατομμύρια προστίμων, πιθανότατα ακόμα και ποινή φυλάκισης για μερικά από τα ανώτατα στελέχη της, καθώς ήδη το Αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης ξεκινά έρευνα για ποινικές διώξεις.
«Αν αποδειχθεί η απάτη, οι ποινικές διώξεις είναι πιθανές για τα στελέχη της εταιρείας, τα οποία θα αντιμετωπίσουν κατηγορίες συνωμοσίας, απάτης και συγκάλυψης» λένε δικηγόροι και αναλυτές.
Αυτό ανοίγει τον δρόμο για πιθανές διώξεις στελεχών ακόμα και στη Γερμανία.
Η Κομισιόν δήλωσε από την πλευρά της ότι λαμβάνει πολύ σοβαρά υπ” όψιν της τις κατηγορίες για την VW και βρίσκεται σε επαφή με τις αμερικανικές Αρχές για το θέμα.
Σύμφωνα με το Reuters, ο Γάλλος υπουργός Μισέλ Σαπέν, ζήτησε ανεξάρτητη ευρωπαϊκή έρευνα για το θέμα.
Το σκάνδαλο μπορεί να κοστίσει στην Volkswagen έως και 18 δισ. δολ. σε πρόστιμα από την EPA, περίπου 37.500 δολάρια για κάθε αυτοκίνητο.
«Βρίσκονται αντιμέτωποι με μια πολυετή και πολυδάπανη νομική διαδικασία, κι αυτό μόνο στις ΗΠΑ» αναφέρουν οι αναλυτές, εκτιμώντας ότι η συνολική… «λυπητερή» για την Volkswagen μπορεί να ξεπεράσει τα 20 δισ. δολ., παραπάνω δηλαδή απ” όσα πλήρωσε BP Plc για τον διακανονισμό της πετρελαιοκηλίδας στην Deepwater Horizon.
Αλλά τα προβλήματα δεν τελειώνουν εδώ.
Στη Γερμανία η χρηματοοικονομική Αρχή Bafin εξετάζει ενδεχόμενες παραβάσεις της γερμανικής νομοθεσίας ενώ ήδη η VW αντιμετωπίζει μηνύσεις από επενδυτές και περιβαλλοντικές οργανώσεις της χώρας. Την έναρξη έρευνας για τις επιπτώσεις στην αγορά της ξεκινά και η Νότιος Κορέα.
ΕΡΑ: Τα αυτοκίνητα μόλυναν την ατμόσφαιρα κατά 10-40 φορές περισσότερο από το επιτρεπτό όριο
Η εταιρεία πωλούσε αυτοκίνητα Volkswagen και Audi με ειδικό λογισμικό που μείωνε τους εκπεμπόμενους ρύπους κατά τα διάρκεια των επίσημων τεστ σε περίπου 500.000 diesel αυτοκίνητα της στις ΗΠΑ. Όμως υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης, τα αυτοκίνητα μόλυναν την ατμόσφαιρα περίπου 10-40 φορές περισσότερο από το επιτρεπτό όριο, είπε η ΕΡΑ.
Πρόκειται για τα Jetta 200-2015, Beetle 2009-2015, Golf 2009-2015, Passat 2014-2015 καθώς και το Audi A3 2009-2015, όλα με δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα, μοντέλα τα οποία αποτελούν το 23% των πωλήσεων της εταιρείας στις ΗΠΑ.
Η μετοχή της Volkswagen χθες σημείωσε «βουτιά» έως και 23% στα 125,40 ευρώ στη Φρανκφούρτη, μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου. Μάλιστα, μόλις χθες η εταιρεία έχασε μετοχές αξίας 15,6 δισ. ευρώ, κλείνοντας σε χαμηλό τριών ετών στα 132,2 ευρώ. Η πτώση αναμένεται να συνεχιστεί σήμερα στο γερμανικό χρηματιστήριο.
Οι πωλήσεις της VW στην αμερικανική αγορά σημείωναν σταθερή πτώση τα τελευταία δύο χρόνια, ιδιαίτερα σε μοντέλα όπως το Passat, του οποίου οι πωλήσεις το 2015 υποχώρησαν κατά 16%.
Έρχονται μηνύσεις από καταναλωτές
Αν και είναι πολύ νωρίς για να πει κανείς πώς ακριβώς θα αποζημιωθούν οι καταναλωτές, είναι πιθανό να υπάρξουν αποζημιώσεις για απώλεια της αξίας του αυτοκινήτου, για αποζημίωση για δόλο της εταιρείας αλλά και για ψυχική οδύνη.
Είναι επίσης πολύ πιθανό ορισμένα από τα αυτοκίνητα, για τα οποία ορισμένοι καταναλωτές πλήρωσαν έως και 7.000 δολάρια (ακριβώς για την μειωμένη εκπομπή ρύπων), να ανακληθούν και να υπάρξουν νέοι διακανονισμοί.
«Οι αποφάσεις για τις πιθανές ποινές και τους άλλους διακανονισμούς θα αξιολογηθούν από την έρευνα της EPA και το υπ. Δικαιοσύνης» τονίζει εκπρόσωπος της Υπηρεσίας.
http://www.eleysis-ellinwn.gr/el/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου