Γράφει ο δημοσιογράφος Μάκης Κωσταντινίδης
Μια καλή χρηματοδότηση από την Γενική διοίκηση Μακεδονίας και με
βοήθεια Νομάρχη και βουλευτών πήραν τα Λουτρά εν έτη 1939 τα οποία πήγανε
κυρίως για το τότε περίφημο ξενοδοχείο Αύρα που σήμερα στέκει μισοανακαινισμένο
αλλά κλειστό στο χώρο των Λουτρών. Ο Πρόεδρος της κοινότητας ευχαρίστησε τον
τότε Νομάρχη Πέλλας Μανώλη Κωνσταντίνου για την επιχορήγηση έκαναν κι ένα
μεγάλο φαγοπότι στο χωριό άρχισαν τα έργα πλην όμως λεφτά δεν ήρθαν όσα είχαν
υποσχεθεί και τα ξαναϋποσχέθηκε ο επόμενος Νομάρχης ο Β. Βύλας και ξανά μανά
χαρές και πανηγύρια. Το όλο θέμα περί χρηματοδότησης των Λουτρών σταμάτησε
ένεκα Δικτατορίας του Ι. Μεταξά Αύγουστο
του 1936 αλλά εν συνεχεία το ανέλαβε κάποιος πρώην στρατιωτικός που βρίσκεται
στην Έδεσσα ονόματι Ασπετάκης ο οποίος είχε γνωστούς μέσα στην τότε κυβέρνηση.
Την περίοδο εκείνη ο Ασπετάκης ήταν και πρόεδρος στα ΚΤΕΛ και μεσολάβησε ώστε
να υπάρχουν λεωφορεία από την Έδεσσα προς τα Λουτρά με ελάχιστο κόμιστρο.
Πριν τη δικτατορία του Μεταξά ο Ασπετάκης ή ο υιός του (δεν μπορούμε να
το διασταυρώσουμε) ήταν αρχηγός μιας εθνικιστικής οργάνωσης που υπήρχε
πανελλήνια αλλά και στο νομό υπό την επωνυμία Χαλυβδόκρανοι, ένεκα του ότι τα
μέλη της φορούσαν χαλύβδινα κράνη.
Η οργάνωση αυτή οραματιζόταν μια μεγάλη Ελλάδα και αναβίωση της
βυζαντινής αυτοκρατορίας και διαλύθηκε μετά την 4η Αυγούστου του
1936. Πολλά μέλη της όμως ανά το νομό εντάχθηκαν στην οργάνωση νεολαίας του Ι.
Μεταξά. Παρά τις προσπάθειές μας δεν μπορέσαμε να βρούμε τα όσα θα θέλαμε για
τον Ασπετάκη, την οργάνωση και παρουσία της στο νομό. Είχαμε όμως πληροφορίες
από Εδεσσαίο ότι ο Ασπετάκης ήταν πρόσωπο που το εκτιμούσε η κοινωνία της
Έδεσσας και συνέφερε στη ζωή της πόλης, της Έδεσσας ενώ είχε δραστηριότητα και στην
περιοχή της Αλμωπίας και στενές σχέσεις με κάποιον πολιτικό και ιδιοκτήτη
λεωφορείων ονόματι Ευθυμιάδη από την Κωνσταντία.
Όσο αφορά τα δρομολόγια των λεωφορείων στα Λουτρά οι άτυχοι που πήγαν
για μπάνιο στις 15 Αυγούστου του 1938 πήγαν καλά αλλά γύρισαν δύσκολα αφού οι
επιβάτες λόγω βλάβης του οχήματος το έσπρωξαν από την Μαργαρίτα μέχρι και μετά
την Σωτήρα απ’ όπου και έφτασε λόγω κατήφορου στην Έδεσσα, και η αποβίβαση
έγινε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Έδεσσας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου