Το διάβασμα δεν είναι ευχάριστο για
όλους, πόσο μάλλον όταν γίνεται αναγκαστικά και καθημερινά. Οι μαθητές
δεν διαφέρουν πολύ από τους ενήλικες. Όταν γυρίζουν σπίτι προτιμούν να
χαλαρώσουν και να ξεκουραστούν, παρά να μελετήσουν. Η άρνηση για μελέτη
έχει ως αποτέλεσμα να μειώνει την απόδοση τους.
Ο κ. Στέλιος Μαντούδης, Αναπτυξιακός
Εργοθεραπευτής, επισημαίνει ότι το κάθε παιδί έχει τον δικό του τρόπο
μάθησης. Κάποια παιδιά χρειάζονται λίγες ώρες για να κατανοήσουν αυτό
που διαβάζουν και άλλα περισσότερες.
Παρακάτω παραθέτει μερικές χρήσιμες συμβουλές, στους μαθητές, για το πώς να διαβάζουν πιο αποδοτικά:
• Προσπάθησε να μένεις συγκεντρωμένος σε όσα διαβάζεις. Εάν δεν έχεις κατανοήσει όσα έχεις διαβάσει μέχρι τώρα, μη προχωράς παρακάτω
• Βάλε χρονικό όριο, προτού αρχίσεις το διάβασμα και προσπάθησε να το τηρήσεις
• Εάν κάποιο μάθημα δεν σου αρέσει, προσπάθησε να βρεις κάτι σε αυτό που θα σου προκαλέσει το ενδιαφέρον. Συζήτησε το με έναν συμμαθητή σου και προσπάθησε να καταλάβεις τα οφέλη του συγκεκριμένου μαθήματος στη ζωή σου
• Στα θεωρητικά μαθήματα, κάθε φορά που αποστηθίζεις κάτι, προσπάθησε να το γράψεις σε μία κόλλα χαρτί. Με αυτό τον τρόπο θα το διατηρήσεις καλύτερα στη μνήμη σου
• Σε ένα πρόχειρο σημείωσε οτιδήποτε καινούργιο συναντάς, το οποίο δυσκολεύεσαι να το κατανοήσεις. Ζήτησε τη βοήθεια είτε γονέα είτε του δασκάλου
• Εάν δυσκολεύεσαι να θυμηθείς π.χ. ονόματα πόλεων ή λέξεις μπορείς να φτιάξεις ακροστιχίδες. Π.χ. γράφεις μία απλή λέξη κάθετα, ΓΑΛΑ, και δίπλα τα ονόματα που δυσκολεύεσαι να θυμηθείς, π.χ. Γρεβενά, Αθήνα, Λάρισα, Άργος
• Κάνε μικρά διαλείμματα ενδιάμεσα στα μαθήματα, 40 λεπτών
• Χρησιμοποίησε τη βοήθεια ενός μολυβιού για να οδηγείς τα μάτια σου
• Κάνε μικρές συστηματικές επαναλήψεις
• Το βιβλίο να απέχει από τα μάτια 25-30 εκατοστά
Συμβουλή Ειδικού:
Είναι σημαντικό, ο μαθητής, να διαλέγει ο ίδιος τον χώρο που θέλει να μελετήσει. Σε περίπτωση που παρά τις προσπάθειες των γονέων για αποδοτική μελέτη, το παιδί αρνείται να διαβάσει ή δεν καταφέρνει να ανταποκριθεί και συχνά μειώνεται η συγκέντρωση του είναι καλό να απευθυνθείτε σε έναν Ειδικό, προκειμένου να αξιολογήσει το μαθησιακό του επίπεδο και να δώσει συμβουλές για το πώς να οργανώσει τη μελέτη του.
• Προσπάθησε να μένεις συγκεντρωμένος σε όσα διαβάζεις. Εάν δεν έχεις κατανοήσει όσα έχεις διαβάσει μέχρι τώρα, μη προχωράς παρακάτω
• Βάλε χρονικό όριο, προτού αρχίσεις το διάβασμα και προσπάθησε να το τηρήσεις
• Εάν κάποιο μάθημα δεν σου αρέσει, προσπάθησε να βρεις κάτι σε αυτό που θα σου προκαλέσει το ενδιαφέρον. Συζήτησε το με έναν συμμαθητή σου και προσπάθησε να καταλάβεις τα οφέλη του συγκεκριμένου μαθήματος στη ζωή σου
• Στα θεωρητικά μαθήματα, κάθε φορά που αποστηθίζεις κάτι, προσπάθησε να το γράψεις σε μία κόλλα χαρτί. Με αυτό τον τρόπο θα το διατηρήσεις καλύτερα στη μνήμη σου
• Σε ένα πρόχειρο σημείωσε οτιδήποτε καινούργιο συναντάς, το οποίο δυσκολεύεσαι να το κατανοήσεις. Ζήτησε τη βοήθεια είτε γονέα είτε του δασκάλου
• Εάν δυσκολεύεσαι να θυμηθείς π.χ. ονόματα πόλεων ή λέξεις μπορείς να φτιάξεις ακροστιχίδες. Π.χ. γράφεις μία απλή λέξη κάθετα, ΓΑΛΑ, και δίπλα τα ονόματα που δυσκολεύεσαι να θυμηθείς, π.χ. Γρεβενά, Αθήνα, Λάρισα, Άργος
• Κάνε μικρά διαλείμματα ενδιάμεσα στα μαθήματα, 40 λεπτών
• Χρησιμοποίησε τη βοήθεια ενός μολυβιού για να οδηγείς τα μάτια σου
• Κάνε μικρές συστηματικές επαναλήψεις
• Το βιβλίο να απέχει από τα μάτια 25-30 εκατοστά
Συμβουλή Ειδικού:
Είναι σημαντικό, ο μαθητής, να διαλέγει ο ίδιος τον χώρο που θέλει να μελετήσει. Σε περίπτωση που παρά τις προσπάθειες των γονέων για αποδοτική μελέτη, το παιδί αρνείται να διαβάσει ή δεν καταφέρνει να ανταποκριθεί και συχνά μειώνεται η συγκέντρωση του είναι καλό να απευθυνθείτε σε έναν Ειδικό, προκειμένου να αξιολογήσει το μαθησιακό του επίπεδο και να δώσει συμβουλές για το πώς να οργανώσει τη μελέτη του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου