Η κατρακύλα στις τιμές του πετρελαίου έχει φέρει μια πτωτική πορεία στα καύσιμα, ωστόσο, αυτή δεν αντικατοπτρίζεται, στο βαθμό που θα έπρεπε, στην τσέπη των καταναλωτών και η Ελλάδα συνεχίζει να είναι ανάμεσα στις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης στον τομέα αυτό.
Ο Προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας παρενέβη για να ξεκινήσει προκαταρκτική εξέταση για τη διαμόρφωση των τιμών των καυσίμων και να διαπιστωθεί εάν υπάρχουν φαινόμενα αισχοκέρδειας, ωστόσο, η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών σημειώνει ότι η υψηλή φορολογία εκείνη που διατηρεί τις τιμές σε υψηλά επίπεδα.
Σύμφωνα με το παρατηρητήριο τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης από τα τέλη Ιουνίου μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου η τιμή διυλιστηρίου μειώθηκε κατά 190 ευρώ το χιλιόλιτρο ή 19 λεπτά το λίτρο. Παρόμοια ήταν για το ίδιο διάστημα και η μείωση των τιμών στα πρατήρια.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, επισημαίνει η Ομοσπονδία, η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται από την τιμή διυλιστηρίου κατά 31,3%, από τους φόρους (σταθερούς και μεταβλητούς) κατά 62,6% και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 6,1%»
Η ΟΒΕ ζητά επίσης μείωση φόρων στα καύσιμα υπενθυμίζοντας ότι το 2010, η τότε κυβέρνηση αύξησε τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης της βενζίνης από 410 ευρώ το χιλιόλιτρο στα 670 ευρώ και τον ΦΠΑ από 19% στο 23%. Το αποτέλεσμα ήταν να παρουσιαστεί συνολική αύξηση κατά 336,20 ευρώ το χιλιόλιτρο ή κατά 68,90%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου