Παρασκευή 16 Μαΐου 2014

ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ (ΣΥΡΙΖΑ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΕΛΛΑΣ

 
ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Η γεωργία, η κτηνοτροφία, η μελισσοκομία και η υλοτομία αποτελούν τον βασικό παραγωγικό πλούτου της Πέλλας . Είναι ο τομέας που ουσιαστικά θα μας οδηγήσει στην έξοδο από την κρίση αλλά και στη μείωση της ανεργίας γι’ αυτό και θα φροντίσουμε ώστε να παραμείνει ζωντανός. Αυτό που χρειάζεται είναι να ενισχυθεί η ποιοτική μας παραγωγή και να είναι βιώσιμη ώστε περισσότεροι νέοι ν’ ασχοληθούν μ’ αυτήν.

Τα απαραίτητα μέτρα είναι τα εξής:
Α) Μείωση κόστους παραγωγής
·                     Αγροτικό πετρέλαιο και ρεύμα.
·                     Έλεγχος των ομιλικών εφοδίων οι οποίοι μέσω των ενδοομιλιακών συναλλαγών κερδοσκοπούν διπλά με τις πωλήσεις της παραγωγής 30-50% πάνω από ότι στην ευρωπαϊκή αγορά.
·                     Χρηματοδότηση των παραγωγών με χαμηλό επιτόκιο.

Β) Κλείσιμο της ψαλίδας στην τιμή ανάμεσα στο χωράφι και στο ράφι.
·                     Μητρώο αγροτών με εγγυητική τραπέζης ώστε να σταματήσουν τα «κανόνια».
 Γ) Επιδοτήσεις
·                     Σύνδεση με την παραγωγή (όχι με τα στρέμματα).
·                     Σύνδεση με την απασχόληση.
·                     Σύνδεση με την ελλειμματικότητα σε προϊόντα.
·                     Σύνδεση με την προστασία του περιβάλλοντος.
Το 20% των μεγαλοαγροτών προεξεχόντων των Μοναστηριών απολαμβάνουν το 80 % των επιδοτήσεων .
Τι μένει για τους υπόλοιπους αγρότες;;;
Δ) Φορολογία
Η φορολόγηση των αγροτών και όλων των υπόλοιπων κλάδων να γίνεται με βάση το πραγματικό εισόδημα και όχι με την τεκμαρτή δαπάνη.
Ε) Δημιουργία συνεταιρισμών και ενός σύγχρονου Δημοπρατηρίου στη Σκύδρα. Ήρθε η ώρα επιτέλους.

ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ:
Α) Άμεση σύνδεση με Εγνατία Οδό
·                     Η Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας είναι η μοναδική που δεν έχει σύνδεση.
·                     Σύνδεση με τα βόρια σύνορα
·                     Σύγχρονος αυτοκινητόδρομος ο οποίος να συνδέει την Πέλλα με την θεσσαλονικη
Β) Προαστιακός Σιδηρόδρομος
Περισσότερο από κάθε άλλη φορά είναι ώριμο το έργο. Η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα Γιαννιτσά, την Έδεσσα, τη Σκύδρα και την Αριδαία μ’ ένα σύγχρονο σιδηρόδρομο. Έχει τελειώσει η διαβούλευση για το έργο αυτό καθώς επίσης έχει ενταχθεί και στη ρύθμιστικο της Θεσσαλονίκης. Τα οφέλη είναι τεράστια για τον τουρισμό, την διακίνηση αγαθών, την εργασία, την αποσυμπίεση της Θεσσαλονίκης, την μόλυνση του περιβάλλοντος καθώς επίσης και το χαμηλό κόστος μετακίνησης των πολιτών.
Γ ) Εσωτερικό οδικό και αγροτικό δίκτυο
Συντήρηση άλλα επέκταση του ήδη υπάρχοντος.

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ:
ΙΣΟΡΡΟΠΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΗΝ ΠΕΛΛΑ

Α) Αρχαιολογικό μουσείο Πέλλας
·                     Προσβασιμότητα στον χώρο και προστασία του από πλημμύρες τόσο στον περιβάλλοντα χώρο του μουσείου όσο και της ευρύτερης περιοχής.
·                     Ανάδειξη αυτής της κληρονομιάς σε όλο τον κόσμο. Η Βιέννη «ζει» από τον μεγάλο μουσικό Μπετόβεν και η Πέλλα δεν προβάλλει καν μια από τις μεγαλύτερες μορφές της  παγκόσμιας ιστορίας, τον Μέγα Αλέξανδρο
Β) Λουτρά Λουτρακίου (Πόζαρ)
Αξιοποίηση και ανάπτυξη των Λουτρών και ταυτόχρονα την αξιοποιηση των θερμων νερων για την ανάπτυξη της θερμοκηπιακής γεωργίας αλλά και την σύνδεση των Λουτρών με το χιονοδρομικό κέντρο του Καϊμακτσαλάν.
Γ) Λουτρά Λουτροχωρίου
Ευλογημένα θειούχα, ιαματικά νερά που μένουν ανεκμετάλλευτα. Πηγή πλούτου και εργασίας, Η Πέλλα ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΈΡΕΙ ΤΑ ΑΓΑΘΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΤΑ «ΑΓΝΟΟΥΜΕ»!
Δ) Αθλητικός τουρισμός
Καϊμακτσαλάν και Αερολέσχη. Εκσυγχρονισμός και διαρκής λειτουργία των εγκαταστάσεων. Η δυνατότητα ανάπτυξης της Αερολέσχης σε συνδυασμό με το χιονοδρομικό κέντρο είναι τεράστια. Η Αερολέσχη δίνει τη δυνατότητα για διεξαγωγή αθλητικών αγώνων. Επιπλέον μπορεί να παρέχει αγροτική αντιχαλαζική προστασία της ευρύτερης περιοχής.

Ε) Καταρράκτες Έδεσσας
Σημείο αναφοράς για την πόλη της Έδεσσας συνδεδεμένη με τα νερά. Εδώ να επισημάνουμε την επικείμενη πώληση των δύο υδροηλεκτρικών μονάδων του Άγρα και των Καταρρακτών, της ΔΕΗ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ και των κίνδυνο χρήσης των νερών από τους αγοραστές.
ΣΤ) Λίμνη Βεγορίτιδας
Τουριστική και αθλητική αξιοποίηση της λίμνης
Ζ) Ήπιος αγροτικός τουρισμός
Επισκέπτες μπορούν  να αγοράσουν απευθείας από τον παραγωγό τα προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές και ταυτόχρονα επισκέπτονται και την Πέλλα.

Τέλος πρέπει να υπάρξει σύνδεση των αρχαιολογικών χώρων της Πέλλας με την Βεργίνα και Δίον με οδικό δίκτυο σύγχρονο και ασφαλές.

ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ
Όχι στην σπάταλη χρήση.
·                     Πρόσβαση σ’ αυτό το κοινωνικό αγαθό σ’ όλους. ( κατοίκους, γεωργούς κ.λπ.)
·                     Όχι ιδιωτικοποίηση των υδάτινων πόρων
·                     Εμπλουτισμός του υδροφόρου ορίζοντα από φυσικές ροές των υδάτων
·                     Επαναχρησιμοποίηση των νερών (από βιομηχανίες ή άλλες χρήσεις)
·                     Μικρά και πολλά φράγματα και λιμνοδεξαμενές ώστε να μην επηρεάζουμε το περιβάλλον.
·                     Όχι μόλυνση από γεωργικη  και αστική χρήση.

ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ?

1)                  Η σημερινή Αυτοδιοίκηση είναι αδύνατον να υπηρετήσει οτιδήποτε άλλο πέραν της εφαρμογής της λιτότητας σε όλα τα επίπεδα, γιατί είναι στρεβλή σε δυο επίπεδα. Στο θεσμικό και εκείνο του περιεχομένου της πολίτικης.
Είναι στρεβλή στο θεσμικό επίπεδο γιατί στηρίζεται σε νομούς που έχουν σκοπό την υποβάθμισή της σε ιμάντα μεταβίβασης εντολών. Και δεύτερον, είναι στρεβλή σε επίπεδο πολιτικής ακριβώς γιατί το περιεχόμενο των εφαρμοζόμενων πολιτικών της συμβαδίζει με τη φιλοσοφία της απόσυρσης του Δημοσίου προς όφελος των ιδιωτικών, μικρών και μεγάλων συμφερόντων.

2)                  Χρειάζεται, όχι μεταρρύθμιση  αλλά κατάργηση του Καλλικράτη.
Εμείς θέλουμε η Κεντρική Διοίκηση να μην είναι πανταχού παρούσα και τα πάντα πληρούσα.
 Εμείς θέλουμε η Κεντρική Διοίκηση να επικεντρωθεί στον καθορισμό των βασικών αναπτυξιακών στόχων, και στο συντονισμό του γενικού οικονομικού προγραμματισμού.
Εμείς θέλουμε οι Περιφέρειες, με τη μεταφορά ανάλογων εξουσιών και πόρων, να μετατραπούν, από εργαλεία στης κεντρικής εξουσίας, που είναι σήμερα, σε βασικούς θεσμούς ανάπτυξης.
Με στόχο το σύνολο του Προγράμματος Δημόσιων Επενδύσεων, πέρα των κεντρικών εθνικής εμβέλειας έργων, να υλοποιείται από τις Περιφέρειες οι οποίες παράλληλα θα συντονίζουν και θα συναποφασίζουν με τους Ο.Τ.Α τις παραγωγικές δράσεις της περιοχής τους.
Η Ριζοσπαστική Αριστερή Ενότητα ( ΣΥΡΙΖΑ ) επιθυμεί και διεκδικεί ένα αυτοδιοικητικό μοντέλο που απέχει έτη φωτός από το σημερινό. Ένα μοντέλο που επιτέλους θα ανταποκρίνεται στις συνταγματικές επιταγές.
Όπως αυτή της 2ης Παραγράφου του άρθρου 102 που ορίζει ότι :<< Οι Οργανισμοί τοπικής Αυτοδιοίκησης έχουν διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια >> . Της Παραγράφου 4 του ίδιου άρθρου , που τονίζει ότι “ Το κράτος ( …) δεν επιτρέπεται να εμποδίζει την πρωτοβουλία και την ελεύθερη δράση” της τοπικής Αυτοδιοίκησης .Της Παραγράφου 5 του ίδιου άρθρου , του 102 , που ορίζει ότι το κράτος μεριμνά έτσι ώστε να διασφαλίζεται η “οικονομική αυτοτέλεια “ και οι αναγκαίοι πόροι για την “εκπλήρωση της αποστολής και της άσκησης των αρμοδιοτήτων των οργανισμών τοπικής Αυτοδιοίκησης με ταυτόχρονα διασφάλιση της διαφάνειας κατά τη διαχείριση των πόρων αυτών” .
Ακριβώς δηλαδή τα αντίθετα από όσα πράττουν οι μνημονιακές κυβερνήσεις.
Εμείς βρισκόμαστε στον αντίποδα αυτής της προσέγγισης.
Διεκδικούμε έτσι ένα μοντέλο που θα υπηρετεί τον στόχο της οικονομικής και κοινωνικής ανασυγκρότησης της χώρας.
Ένα μοντέλο Δημοκρατίας , Αλληλεγγύης , Κοινωνικής Δικαιοσύνης , Σεβασμό του περιβάλλοντος. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

https://www.meapopsi.gr/2021/06/blog-post_89.html#more