Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014

H Γενική Γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής Ρούλα Μυκονιάτη μιλά στο "Θέμα" της Χαλκιδικής.

H Γενική Γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής Ρούλα Μυκονιάτη με τον δημοσιογράφο Πολυχρόνη Κασίδη


Η Γενική Γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής και γνωστή επιχειρηματίας που δραστηριοποιείτε στην Ν. Καλλικράτεια Χαλκιδικής Ρούλα Μυκονιάτη παραχωρεί συνέντευξη ,κατά την διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού «Romexpo 2014» στο Βουκουρέστι ,στην εβδομαδιαία εφημερίδα της Χαλκιδικής «Θέμα». Διαβάστε την παρακάτω:

                                                                          
1.       Ερ.: κα. Μυκονιάτη, είστε Γενική Γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής και μια επιτυχημένη γυναίκα επιχειρηματίας στον Δήμο Ν. Προποντίδας . Ως Ένωση Ξενοδόχων Χαλκιδικής τι προωθείτε απ’ την πλευρά σας και ποια οφέλη μπορούν να εκμεταλλευτούν τα μέλη σας;
Απ.: Σαφώς ο ρόλος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής αφορά ,πέρα από την κάλυψη των συμφερόντων , δημόσια διοίκηση, τους φορολογικούς νόμους ή οτιδήποτε άλλο αφορά τον κλάδο μας. Είναι μέλημα της Ένωσης να προστατεύει τα συμφέροντα του κλάδου πάνω σε ένα επίπεδο νομιμότητας πάντοτε και βάσει τα ευρωπαϊκά στάνταρ γιατί η χώρα μας ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και οφείλει, λοιπόν, να ακολουθεί τα δεδομένα της Ευρώπης. Δεν μπορεί να έχουμε μερικά μέτρα τα οποία να είναι εντελώς διαφορετικά και να υπόκεινται σε καταστάσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε κορεσμό του κλάδου και απ’ την άλλη πλευρά να εφαρμόζονται κάποιες διατάξεις που να ακολουθούν το ευρωπαϊκό δίκαιο. Άρα, μέλημα της Ένωσης είναι να μπορέσει να προστατέψει και να ακολουθηθεί μια δίκαιη μεταχείριση από την πλευρά της πολιτείας προς τον ξενοδοχειακό κόσμο.

Άλλο μέλημα της Ένωσης είναι να κάνει το promotion του νομού. Επειδή τα μέλη μας απαρτίζουν περίπου 200 ξενοδοχεία ο αριθμός αυτός μπορεί να είναι λίγο μεγαλύτερος ή λίγο μικρότερος διότι καταλαβαίνετε ότι υπάρχουν εγγραφές οι οποίες γίνονται ή κάποιοι που διαγράφονται γιατί περιμένουν από την Ένωση να τους γεμίσει το ξενοδοχείο. Αυτό είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να γίνει από την δική μας την πλευρά παρ’ όλο που τώρα τελευταία θα γίνουν κάποιες ενέργειες   όσον αφορά το διαδίκτυο και την πώληση μέσα από το δικό μας το site το οποίο είναι στην πρώτη σελίδα της google και είναι μια κίνηση η οποία θα υλοποιηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα γι’ αυτό δεν μπορώ να σας την περιγράψω προς στιγμήν. Παρ’ όλα αυτά, εμείς κάνουμε promotion όλων των ξενοδοχειακών κλάδων που είναι μέλη μας και αυτό κυμαίνεται από 1 έως 5 αστέρων ξενοδοχεία. Και φυσικά, η Ένωση πρέπει να αναδείξει τι είναι Χαλκιδική γιατί Χαλκιδική δεν είναι μόνο οι ωραίες και μοναδικές παραλίες που έχουμε αλλά αντίθετα Χαλκιδική σημαίνει πάρα πολλά πράγματα.

Άρα, εμείς καθημερινά βρίσκουμε και ζητάμε από τους συναδέλφους να μας πούνε για τις περιοχές τους, να μας πούνε για κάποια event που διεξάγονται, ώστε  και εμείς να αναδείξουμε τα χαρακτηριστικά που διαθέτει ο τόπος τους. Αυτό, λοιπόν, είναι και μέλημα της Ένωσης.


2.       Ερ.: Από ποιες χώρες αναμένετε φέτος να έχουμε αφίξεις τουριστών στην Χαλκιδική;
Απ.: Εδώ το πάζλ είναι πολυμορφικό. Σαφώς, η βασική μας αγορά είναι η Γερμανία αλλά ευτυχώς τα τελευταία χρόνια, με μια μικρή κάμψη που είχαμε και σας θυμίζω όταν έκαψαν την γερμανική σημαία στο Σύνταγμα, μετά από εκείνη την κακή χρονιά η χώρα μας έχει ένα πολύ καλό κλίμα στην Γερμανία και η γερμανική αγορά είναι η πρώτη αγορά σε Ελλάδα και Χαλκιδική. Βέβαια, δεν βγάζουμε απ’ έξω την Ρωσία που είναι μια αγορά με μεγάλη προοπτική για την χώρα μας. Πιστεύω ότι τα γεγονότα δεν θα ανατρέψουν την κατάσταση και αναφέρομαι στην υποτίμηση του ρούβλι δυο φορές καθώς και τα γεγονότα που συμβαίνουν στην Ουκρανία και πιθανώς να βγει κάποια οδηγία για  την έκδοση και όχι για την κατάργηση βίζας.
Θεωρώ ότι όλα θα πάνε καλά. Σκεπτόμαστε θετικά για να έχουμε και θετικά αποτελέσματα.

Άρα, λοιπόν, μιλάμε για την Ρωσία ως δεύτερη αγορά, μιλάμε για την Αγγλία, για τους Βαλκάνιους παρόλο που δεν έχουμε στατιστικά στοιχεία και για πρώτη φορά η χώρα μας μ’ ένα σύστημα που εφαρμόζεται στα τελωνεία μας  όπου από εκεί ελέγχουμε τον αριθμό των Βαλκάνιων οι οποίοι κατεβαίνουν. Εκεί βέβαια δεν μπορούμε να δούμε αν είναι τουρίστες . Ακόμη και τα νούμερα που έχουμε απ’ τα αεροδρόμια της χώρας μας και εκεί δεν μπορούμε να ελέγξουμε εάν είναι καθαρά τουριστικό το δεδομένο. Έτσι λοιπόν, οι Βαλκάνιοι όπως Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία και η Π.Γ.Δ.Μ. είναι αγορές που έχουν ένα πολύ καλό ποσοστό στην Χαλκιδική.

Τα τελευταία χρόνια γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια για την Σκανδιναβία διότι ήταν μια αγορά που την είχαμε αλλά την χάσαμε. Ευτυχώς, με την Ryanair δημιουργείται μια άλλη κατάσταση. Εμείς έχουμε εκεί και έναν πολύ καλό P.R., γίνεται μια πολύ καλή διαφήμιση και στις 4 χώρες της Σκανδιναβίας. Επίσης και στην Ιταλία όπου έχουμε μια πολύ καλή αεροπορική σύνδεση και εμφανίζει καλά νούμερα. Ας μην ξεχνάμε και την Κύπρο και σας το λέω γιατί τα νούμερα Ιταλών κα Κυπρίων είναι αρκετά κοντά και οι στόχοι μας φυσικά είναι η Κεντρική Ευρώπη και όταν αναφέρομαι Κεντρική Ευρώπη εμείς προσπαθούμε να δούμε ποιες πτήσεις κατεβαίνουν στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης και ξέρετε ότι η Ryanair κάνει πλέον κόμβο το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.

 Επομένως και εμείς πρέπει να μεριμνήσουμε για το promotion της Χαλκιδικής σ’ αυτές τις περιοχές και να ανοίξουμε τις πόρτες μας και σε άλλες αγορές. Τώρα τελευταία έχει κατέβει η Ολλανδία μ’ ένα συγκεκριμένο γραφείο το οποίο έχει πραγματοποιήσει ήδη 10 συμβόλαια στην Χαλκιδική, σ’ ένα πιλοτικό πρόγραμμα με μερικές θέσεις αεροπλάνων. Παρ’ όλα αυτά θεωρούμε ότι και από εκεί θα πάρουμε ένα καλό κομμάτι και για το 2015. Μάλιστα, δεν θα βγάλω εκτός της Τουρκία. Είναι μια χώρα που την δουλεύουμε τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Δεν μπορώ να πω ότι είμαστε σε ένα καλό επίπεδο αλλά είμαστε σε ένα επίπεδο αρκετά καλό ώστε τα νούμερα να διπλασιάζονται κάθε χρόνο. Οι Τούρκοι λοιπόν, είτε μέσω διαδικτύου είτε μέσω tour operator πραγματοποιούν και αυτοί έναν μεγάλο αριθμό διανυκτερεύσεων.


3.       Ερ.: Όπως γνωρίζετε, την καλοκαιρινή περίοδο καλπάζει το φαινόμενο των ανασφάλιστων εργαζομένων. Μπορείτε εσείς ως Ένωση Ξενοδόχων Χαλκιδικής σε συνεργασία και με άλλους τουριστικούς συλλόγους στην Χαλκιδική να αντιμετωπίσετε αυτό το φαινόμενο;
Απ.: Κοιτάξτε, επειδή το ανθρώπινο δυναμικό είναι η εικόνα των ξενοδοχείων .Ούτε εγώ ως επιχειρηματίας μπορώ να είμαι σε όλα τα πόστα. Άρα, εκ των πραγμάτων επιλέγουμε ανθρώπους οι οποίοι μας εκπροσωπούν είτε αυτά είναι στελέχη μας είτε αυτά είναι πρόσωπα, εργαζόμενοι οι οποίοι βρίσκονται σε κάποια τμήματα του ξενοδοχείου. Επομένως , για την επιλογή ανθρώπων μαύρης εργασίας θεωρώ ότι το ποσοστό, εάν υπάρχει, είναι πάρα πολύ μικρό. Ο κλάδος έχει κατηγορηθεί γι’ αυτό το πράγμα και δεν ισχύει γιατί η πολιτεία έχει φροντίσει ακόμη και με επιδοτούμενα προγράμματα και ξέρουμε ότι είναι πάρα πολλά και με πρακτικές από σχολές όπως Ο.Τ.Ε.Κ.  ή τα Τ.Ε.Ι. της Σύνδου.

 Άρα, έχουμε ανθρώπους και δεν υπάρχει λόγος να προβούμε  στην μαύρη εργασία όπως αναφέρατε. Και να σας πω ότι οι περισσότεροι διατηρούμε θέσεις εργασίας που είναι πάρα πολλά χρόνια έτη στα ξενοδοχεία μας. Δεν μπορείς λοιπόν να έχεις σε τέτοιο καθεστώς ένα άτομο που δουλεύει στην επιχείρησή σου π.χ. 15 χρόνια. Άρα, εάν υπάρχει, θα είναι πάρα πολύ μικρό ποσοστό και θα συμβαίνει σε κάποιες μονάδες οι οποίες είναι μικρότερου μεγέθους διότι οι άνθρωποι μπορεί να δυσκολεύονται. Δεν θεωρώ πως αποτελεί μια μάστιγα για τον κλάδο μας.

4.       Ερ.: Υπάρχει στήριξη από τους τοπικούς φορείς  της Χαλκιδικής;
Απ.: Εδώ θίγετε ένα τεράστιο θέμα. Δυστυχώς, και λέω δυστυχώς με μεγάλη λύπη και πόνο γιατί πολιτεύομαι και ο λόγος που πολιτεύομαι είναι όχι γιατί θέλω να καλύψω το «εγώ» μου και να συμμετέχω ως Δήμαρχος ή Περιφερειακός Σύμβουλος. Σαφώς δεν έχω καμία διάθεση να ηγηθώ και να πάρω μια τέτοια καρέκλα. Δεν μου λείπει. Όμως, συμμετέχουμε γιατί θεωρούμε ότι θα πρέπει κάποια πράγματα να γίνονται από ανθρώπους που έχουν μάθει να είναι αποτελεσματικοί, γρήγοροι και συγκεκριμένοι. Έτσι, λοιπόν, η τοπική αυτοδιοίκηση μας έχει προδώσει.

 Ενώ στα ξενοδοχεία μας οι υποδομές είναι άριστες και με τα διάφορα προγράμματα όπως ΕΣΠΑ και αναπτυξιακό νόμο μιλάμε για φοβερή ανάπτυξη υπηρεσιών, ανάπτυξη υποδομών, δηλαδή τέλειες εγκαταστάσεις και όταν οι τουρίστες βγαίνουν έξω από το κατώφλι του ξενοδοχείου  συναντούν σκουπίδια, ατημέλητα πάρκα τα οποία είναι γεμάτα από σκουπίδια χωρίς να υπάρχει καμία αισθητική του χώρου και αναφέρομαι για παραλίες που βρίσκονται δίπλα μας και να αντικρίζουμε τα διάφορα αδέσποτα να είναι με τους λυόμενους. Το οδικό δίκτυο είναι απαράδεκτο όπως επίσης και το νερό καθώς έχουμε περιοχές οι οποίες έχουν σοβαρό θέμα με την υδροδότησή τους. Να μιλήσουμε για το αποχετευτικό σύστημα όπου κάποιες περιοχές δεν έχουν αποχέτευση και βρίσκονται ακόμη στην κατάσταση των βόθρων; Δηλαδή η κατάσταση είναι τραγική και αυτό βέβαια δεν μπορώ να πω ότι φταίει η πολιτεία αλλά φταίνε και οι άνθρωποι οι οποίοι έχουν ασκήσει εξουσία τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.


5.       Ερ.: Ποια τιμολογιακή πολιτική εφαρμόζουν οι επιχειρήσεις της Ένωσης;
Απ.: Εδώ υπάρχει μια ποικιλομορφία και είναι λογικό γιατί μιλάμε για μια ελεύθερη οικονομία, μιλάμε για έναν σκληρό ανταγωνισμό. Παρ’ όλα αυτά θα έλεγα ότι στην Χαλκιδική είμαστε σε ένα καλό επίπεδο, δεν είμαστε ακριβοί για τον εξής λόγο: Εμείς ταξιδεύουμε, ξέρουμε τι σημαίνει το κάθε ευρώ για τον κάθε επισκέπτη γιατί ζούμε στη χώρα του για ένα χρονικό διάστημα, λόγω των εκθέσεων, άρα γνωρίζουμε ποιος είναι ο μισθός που παίρνει βλέποντας ότι είναι οι δυνητικοί μας πελάτες. Βλέπουμε πως πάει ο ανταγωνισμός, δηλαδή τι πολιτικές εφαρμόζουν χώρες όπως η Ισπανία, η Τουρκία, η Γερμανία, η Γαλλία κ.ο.κ..
 Άρα ,λοιπόν, εμείς δεν μπορούμε να είμαστε στο μικρόκοσμό μας και να λέμε ότι έχουμε ένα τέλειο προϊόν και να το υπερκοστολογούμε. Βλέπουμε πως πάει η αγορά ,ποια είναι τα δεδομένα, σε ποιες αγορές εστιάζουμε, ποια η δυνητική ικανότητα του target group του εστιάζουμε; Άρα θεωρώ ότι οι τιμές είναι προσεγμένες και μάλιστα υπάρχουν και πολύ φθηνά καταλύματα, και μέτρια καταλύματα και κάποια που πρέπει να πληρωθούν γιατί οι υπηρεσίες τους είναι πάρα πολύ υψηλές. Εκεί επομένως έχουμε πολυμορφία και θεωρώ ότι οποιοσδήποτε επισκέπτης από αυτόν που θέλει να ξοδέψει πάρα πολλά χρήματα ή από αυτόν που θέλει να ξοδέψει ελάχιστα η Χαλκιδική δίνει του αυτή τη δυνατότητα.

6.       Ερ.: Τέλος, κα. Μυκονιάτη,  ποιες εντυπώσεις αποκομίσατε από τις 3 επιχειρηματικές αποστολές και αν είστε αισιόδοξη για την φετινή καλοκαιρινή περίοδο;
Απ.: Εδώ υπάρχει μια εναλλαγή συναισθημάτων από αυτές τις αποστολές. Η Τουρκία μας έδωσε ένα πολύ θετικό μήνυμα και αυτό το περιμέναμε βέβαια και θεωρώ ότι θα πάμε πολύ καλά όπως σας περιέγραψα προηγουμένως. Νιώσαμε λίγο άσχημα στην Σόφια. Υπήρχε ένα υποτονικό κλίμα εκεί. Θεωρώ και εύχομαι να μην μεταφραστεί αυτό σε μείωση των διανυκτερεύσεων. Θέλω να πιστεύω  πως πρόκειται για τυχαίο γεγονός. Επίσης, θα μιλήσω για την Σερβία όπου ήταν πάρα πολύ καλά. Οι συμμετοχές των χωρών ήταν κατά 20% αυξημένες. Πέρυσι συμμετείχαν 780 χώρες και φέτος ήταν γύρο στις 1020. Αυτό δίνει ένα προβάδισμα σ’ αυτή την αγορά, ξέρουμε τις δυνατότητές της.

 Εμείς σαν χώρα και ως Χαλκιδική είμαστε πρώτοι στην επιλογή των Σέρβων. Εκεί ήμασταν δηλαδή αρκετά καλά και σήμερα που βρισκόμαστε στο Βουκουρέστι δεν βλέπουμε μια κατάσταση όπως την γνωρίζαμε. Θεωρώ ότι θα πάμε καλά αν και οι Ρουμάνοι έχουν ως πρώτη επιλογή τους την Τουρκία και μετά εμάς. Παρ’ όλα αυτά, εμείς έχουμε ένα ικανοποιητικό μερίδιο, αγαπάνε την Χαλκιδική. Οι Ρουμάνοι είναι καλοί πελάτες, ξοδεύουν αρκετά χρήματα και επιλέγουν και καλές ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις τα τελευταία χρόνια. Θα με επιτρέψετε εδώ να είμαι λίγο συγκρατημένη αλλά και να σκεφτώ θετικά ότι θα έχουμε και από εδώ θετικά μηνύματα.


Αποστολή-Επιμέλεια: Πολυχρόνης Κασίδης, Δημοσιογράφος Ε.Κ.
Πηγή: Εβδομαδιαία εφημερίδα «Θέμα» της Χαλκιδικής/ τεύχος 191

https://www.meapopsi.gr/2021/06/blog-post_89.html#more