Κυριακή 9 Μαρτίου 2014

Επίκαιρο άρθρο για τα παιχνίδια εξουσίας των διαφημιστικών εταιρειών σε βάρος του Περιφερειακού τύπου!

ΤΑ «ΑΡΠΑΚΤΙΚΑ» ΝΥΧΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ….



Του Φάνη Ζουρόπουλου
Δημοσιογράφου, Προέδρου της Ε.Ι.Ε.Τ.
Η οικονομική κρίση που πλήττει και τον περιφερειακό τύπο έφερε στην επιφάνεια για μια ακόμα φορά την αρπακτική και βουλιμική συμπεριφορά των διαφημιστικών εταιρειών που επιβάλουν όρους, εκβιάζουν, και αρπάζουν όσα θέλουν από τα ΜΜΕ με αντάλλαγμα μερικά ψίχουλα διαφήμισης. 

fanis














Οι διαφημιστικές εταιρείες λειτουργώντας σαν μια απέραντη «μαφία» στο χώρο των ΜΜΕ, σε απόλυτη συμφωνία μοιράζονται την «πίτα» μεταξύ τους επιβάλλοντας το νόμο της σιωπής σε διαφημιζόμενους και ΜΜΕ της περιφέρειας, κυρίως εφημερίδες και τηλεοπτικούς σταθμούς…
Η μέθοδος είναι γνωστή: μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες παίρνουν μεγάλα διαφημιστικά πακέτα από μεγάλους διαφημιζόμενους π.χ. εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, αναψυκτικών, ΔΕΚΟ κλπ., χωρίς να απαιτούν δική τους αμοιβή (ποντάροντας ότι θα βγάλουν τα 10πλάσια από τις «επιστροφές») και ξεχύνονται στην αγορά των ΜΜΕ για το παζάρι.
Όποια εφημερίδα, τηλεοπτικός σταθμός ή ραδιόφωνο δώσει το μεγαλύτερο ποσό σε «επιστροφές» ή το περισσότερο «δωρεάν» χρόνο για τις διαφημίσεις στους διαφημιστές, παίρνει και μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα των διαφημιστικών μηνυμάτων. 
Λόγω των μεγάλων οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν όλα τα ΜΜΕ της περιφέρειας και της άμεσης ανάγκης για ρευστό, οι εταιρείες απαιτούν και τις περισσότερες φορές παίρνουν 30-40% «επιστροφές» ή «εκπτώσεις», από τη συνολική αξία του διαφημιστικού πακέτου που παρέχουν. Έτσι βγάζουν παραπάνω από όσα θα έβγαζαν αν απαιτούσαν μια νόμιμη αμοιβή από του διαφημιζόμενους, στους οποίους παρουσιάζονται και σαν «σωτήρες»…
Με τον τρόπο αυτό ελέγχουν πολλά ΜΜΕ, που υποκύπτουν στους εκβιασμούς τους, ακόμα και σε επίπεδο προσώπων ή περιεχόμενων εκπομπών ή δημοσιευμάτων.Για να έχουν καλύψει τα νώτα τους σε περίπτωση ελέγχου από το ΣΔΟΕ ή την ειδική υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών, έχουν επινοήσει το εξής κόλπο για να δικαιολογήσουν τα κέρδη που παίρνουν σαν «επιστροφές» από τα ΜΜΕ: παρουσιάζουν ότι έκαναν δήθεν διάφορες μελέτες αγοράς, γκάλοπ κ.α.. για τα ΜΜΕ και πληρώθηκαν γι’ αυτά. 
Όλα αυτά είναι ανύπαρκτα και εμφανίζονται μόνο για να δικαιολογήσουν τις επιστροφές που παίρνουν αν ελεγχθούν από το ΣΔΟΕ.
Πολλοί εκδότες περιφερειακών εφημερίδων αντιστάθηκαν σ’ αυτή την αρπακτική συμπεριφορά, μ’ αποτέλεσμα να «κοπούν» τελείως από τις λίστες των εταιρειών και να μην ξαναπάρουν διαφήμιση, ενώ πολλοί προχώρησαν σε καταγγελίες και αγωγές, που προκάλεσαν την επέμβαση του αρμόδιου υφυπουργού Τηλέμαχου Χυτήρη, ο οποίος έδωσε εντολή στις νομικές υπηρεσίες του υπουργείου του να διερευνήσουν την περίπτωση μιας παρέμβασης με διάταξη νόμου που να βάζει τέλος στην παράνομη μέθοδο των επιστροφών.

Εξυπακούεται ότι όλα αυτά πρέπει να γίνουν γρήγορα, γιατί ο περιφερειακός τύπος δοκιμάζεται σκληρά από την κρίση και κινδυνεύουμε αν το πολυνομοσχέδιο παραπεμφθεί στις καλένδες, να φθάσουμε στο σημείο να αποκτήσουμε κάποτε νόμους και νομικά πλαίσια που να ρυθμίζουν την λειτουργία των περιφερειακών εφημερίδων, αλλά να μην υπάρχουν εφημερίδες…             

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

https://www.meapopsi.gr/2021/06/blog-post_89.html#more