Ο
Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών καταγγέλλει ως αντισυνταγματική και
αντίθετη προς την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
(ΕΣΔΑ) την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) με την οποία παρέχεται
στο Δημόσιο η δυνατότητα να επιβάλλει
κατασχέσεις σε βάρος επιχειρήσεων κατά τη διάρκεια της νύχτας, τα Σαββατοκύριακα, τις ημέρες που εξαιρεί ο νόμος καθώς και το μήνα Αύγουστο, αναφέρεται σε ανακοίνωση που υπογράφει ο πρόεδρός του Γιάννης Αδαμόπουλος.
Όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, σύμφωνα με τον ΔΣΑ, πέρα από το γεγονός ότι ούτε αυτή τη φορά υφίσταται «έκτακτη περίπτωση», στην οποία να συντρέχει «εξαιρετικά επείγουσα» και «απρόβλεπτη ανάγκη», ώστε να είναι επιτρεπτή η κατ’ άρθρο 44 παρ. 1 του Συντάγματος άσκηση νομοθετικής λειτουργίας από την εκτελεστική εξουσία, η εν λόγω ΠΝΠ αντίκειται εν προκειμένω και στην αρχή της δικονομικής ισότητας των διαδίκων (αρχή της ισότητας των όπλων ενώπιον των δικαστικών αρχών), κατ’ άρθρο 20 παρ. 1 του Συντάγματος και 6 παρ. 1 της ΕΣΔΑ (πρβλ. εντελώς ενδεικτικά, ΕΔΔΑ, 11-1-2001, Πλατάκος κατά Ελλάδος, Ολ.ΣτΕ 2807/2002, Ολ.ΑΠ 12/2002), στο μέτρο που καθιερώνει εξαιρετικό προνόμιο υπέρ του Δημοσίου έναντι των ιδιωτών, υπό την έννοια ότι δεν καθιερώνεται αντίστοιχη δυνατότητα και για τους ιδιώτες κατά την επιβολή κατάσχεσης σε βάρος του Δημοσίου. Το διακύβευμα βέβαια δεν είναι να επεκταθεί μία τέτοια – απαράδεκτη για ένα σύγχρονο κράτος δικαίου – δυνατότητα και στους ιδιώτες αλλά να μην ισχύσει ούτε για το Δημόσιο, σημειώνει ο ΔΣΑ.
Σύμφωνα με τον ΔΣΑ, όπως συμβαίνει, εν γένει, με τις πράξεις της αναγκαστικής εκτέλεσης, άδεια για κατάσχεση κατά τη διάρκεια της νύχτας, τα Σαββατοκύριακα και τις ημέρες που εξαιρεί ο νόμος θα μπορούσε να διατάσσεται μόνον εφόσον το αρμόδιο όργανο βεβαιώνει ότι επιχείρησε τη διενέργεια της κατάσχεσης κατά τις ημέρες και ώρες που προβλέπει ο νόμος αλλά αυτή κατέστη αδύνατη.
Σημειωτέον δε ότι, κατά την αναγκαστική εκτέλεση, τέτοια άδεια αποκλείεται σε κάθε περίπτωση για το χρονικό διάστημα από 1η έως 31 Αυγούστου – περίοδος δικαστικών διακοπών, κατά την οποία όλα τα εμπλεκόμενα πρόσωπα έχουν δικαίωμα ανάπαυσης. Πράγματι, αν δεν προκύπτει ότι η επιβολή της κατάσχεσης είναι αδύνατη κατά τις ημέρες και ώρες που προβλέπει ο νόμος, η δυνατότητα διενέργειας αντίστοιχων πράξεων από το Δημόσιο νυχθημερόν – χωρίς απολύτως κανένα χρονικό περιορισμό – ούτε μπορεί να θεωρηθεί ότι εξυπηρετεί οποιοδήποτε θεμιτό σκοπό ούτε μπορεί να έχει οποιοδήποτε πρακτικό αποτέλεσμα σε επίπεδο δημοσίων εσόδων, εκτός ίσως από την καλλιέργεια κλίματος φόβου με στόχο την κατατρομοκράτηση των οφειλετών.
Η ανακοίνωση καταλήγει με την επισήμανση ότι, "αν κατά τη γνωστή ρήση «δημοκρατία είναι όταν κάποιος χτυπάει την πόρτα σου στις έξι το πρωί και είναι ο γαλατάς», όταν την ίδια ώρα οι πολίτες θα αντικρίζουν εφεξής στην πόρτα τους εκτελεστικά όργανα του κράτους, τα συμπεράσματα για το πού οδηγείται η Ελληνική Δημοκρατία προκύπτουν αβίαστα από μόνα τους".
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
κατασχέσεις σε βάρος επιχειρήσεων κατά τη διάρκεια της νύχτας, τα Σαββατοκύριακα, τις ημέρες που εξαιρεί ο νόμος καθώς και το μήνα Αύγουστο, αναφέρεται σε ανακοίνωση που υπογράφει ο πρόεδρός του Γιάννης Αδαμόπουλος.
Όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, σύμφωνα με τον ΔΣΑ, πέρα από το γεγονός ότι ούτε αυτή τη φορά υφίσταται «έκτακτη περίπτωση», στην οποία να συντρέχει «εξαιρετικά επείγουσα» και «απρόβλεπτη ανάγκη», ώστε να είναι επιτρεπτή η κατ’ άρθρο 44 παρ. 1 του Συντάγματος άσκηση νομοθετικής λειτουργίας από την εκτελεστική εξουσία, η εν λόγω ΠΝΠ αντίκειται εν προκειμένω και στην αρχή της δικονομικής ισότητας των διαδίκων (αρχή της ισότητας των όπλων ενώπιον των δικαστικών αρχών), κατ’ άρθρο 20 παρ. 1 του Συντάγματος και 6 παρ. 1 της ΕΣΔΑ (πρβλ. εντελώς ενδεικτικά, ΕΔΔΑ, 11-1-2001, Πλατάκος κατά Ελλάδος, Ολ.ΣτΕ 2807/2002, Ολ.ΑΠ 12/2002), στο μέτρο που καθιερώνει εξαιρετικό προνόμιο υπέρ του Δημοσίου έναντι των ιδιωτών, υπό την έννοια ότι δεν καθιερώνεται αντίστοιχη δυνατότητα και για τους ιδιώτες κατά την επιβολή κατάσχεσης σε βάρος του Δημοσίου. Το διακύβευμα βέβαια δεν είναι να επεκταθεί μία τέτοια – απαράδεκτη για ένα σύγχρονο κράτος δικαίου – δυνατότητα και στους ιδιώτες αλλά να μην ισχύσει ούτε για το Δημόσιο, σημειώνει ο ΔΣΑ.
Σύμφωνα με τον ΔΣΑ, όπως συμβαίνει, εν γένει, με τις πράξεις της αναγκαστικής εκτέλεσης, άδεια για κατάσχεση κατά τη διάρκεια της νύχτας, τα Σαββατοκύριακα και τις ημέρες που εξαιρεί ο νόμος θα μπορούσε να διατάσσεται μόνον εφόσον το αρμόδιο όργανο βεβαιώνει ότι επιχείρησε τη διενέργεια της κατάσχεσης κατά τις ημέρες και ώρες που προβλέπει ο νόμος αλλά αυτή κατέστη αδύνατη.
Σημειωτέον δε ότι, κατά την αναγκαστική εκτέλεση, τέτοια άδεια αποκλείεται σε κάθε περίπτωση για το χρονικό διάστημα από 1η έως 31 Αυγούστου – περίοδος δικαστικών διακοπών, κατά την οποία όλα τα εμπλεκόμενα πρόσωπα έχουν δικαίωμα ανάπαυσης. Πράγματι, αν δεν προκύπτει ότι η επιβολή της κατάσχεσης είναι αδύνατη κατά τις ημέρες και ώρες που προβλέπει ο νόμος, η δυνατότητα διενέργειας αντίστοιχων πράξεων από το Δημόσιο νυχθημερόν – χωρίς απολύτως κανένα χρονικό περιορισμό – ούτε μπορεί να θεωρηθεί ότι εξυπηρετεί οποιοδήποτε θεμιτό σκοπό ούτε μπορεί να έχει οποιοδήποτε πρακτικό αποτέλεσμα σε επίπεδο δημοσίων εσόδων, εκτός ίσως από την καλλιέργεια κλίματος φόβου με στόχο την κατατρομοκράτηση των οφειλετών.
Η ανακοίνωση καταλήγει με την επισήμανση ότι, "αν κατά τη γνωστή ρήση «δημοκρατία είναι όταν κάποιος χτυπάει την πόρτα σου στις έξι το πρωί και είναι ο γαλατάς», όταν την ίδια ώρα οι πολίτες θα αντικρίζουν εφεξής στην πόρτα τους εκτελεστικά όργανα του κράτους, τα συμπεράσματα για το πού οδηγείται η Ελληνική Δημοκρατία προκύπτουν αβίαστα από μόνα τους".
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου