Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

Στην αντεπίθεση περνά ο Νίκος Παπανικολάου στον Δήμο Πέλλας με φόντο τις Δημοτικές εκλογές

Προσφυγή της Αντιπολίτευσης του δήμου Πέλλας στη Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας για το υπόγειο παρκινγκ στον Αη Γιώργη


Ενώπιον του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας
Προσφυγή:
1) Νικόλαου Παπανικολάου
2) Τιμόθεου Αρνάκη 3) Νικόλαου Αμπεριάδη,
4) Νικολάου Τσίτσου, 5) Γεωργίου Ξανθόπουλου, 6) Πέτρου Χ''Ηλιάδη, 7) Ανδρεάδη Ευστάθιου, 8) Σαράντη Μουχτάρη, 9) Αντωνίου Καραμπατζάκη, 10) Γεώργιου Παπαδόπουλου, 11) Δημήτριου Παπαδημητρίου, 12) Ευστράτιου Ψαρρά, 13) Φίλιππου Μηλώση και 14) Γεώργιου Ελευθερίου, Δημοτικών Συμβούλων μείζονος Αντιπολίτευσης του Δήμου Πέλλας
Κ Α Τ Α
Της υπ'αρίθμ. 167/2013 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Πέλλας, πρακτικό 8/2013, με θέμα ''υποβολή πρότασης στο πρόγραμμα ''υποδομές'' της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την υλοποίησης της πράξης ''κατασκευή 2 μηχανικών χώρων στάθμευσης στα Ο.Τ. 85 και 43Α''.
Γιαννιτσά, 25-6-2013
Στη συνεδρίαση της 19-6-2013 του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Πέλλας αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία η υποβολή πρότασης εκ μέρους του Δήμου Πέλλας, στο πρόγραμμα ''υποδομές'' της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την κατασκευή υπόγειου Παρκινγκ (μηχανικός χώρος στάθμευσης) στο Ο.Τ. 85, ήτοι εντός του πάρκου περιοχής Αγίου Γεωργίου Γιαννιτσών
Ας σημειωθεί ότι το πάρκο του Αγίου Γεωργίου στα Γιαννιτσά, το οποίο και σύμφωνα με το Γ.Π.Σ. της πόλης είναι χαρακτηρισμένο ως χώρος πρασίνου, είναι το μοναδικό πάρκο στο κέντρο της πόλης του οποίου η ανάπλαση και ανακατασκευή αποφασίσθηκε και υλοποιήθηκε από την τελευταία δημοτική αρχή του Δήμου Γιαννιτσών (νυν αντιπολίτευση του Δήμου Πέλλας), με στόχο την δημιουργία ενός σύγχρονου χώρου πρασίνου, για τα επόμενα χρόνια.
Η παραπάνω απόφαση της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου είναι παράνομη για τους παρακάτω αναφερόμενους λόγους :
1) Σύμφωνα με το άρθρο 53 παρ.1 ν. 4042/2012, '' Σε πάρκα ή άλση και γενικότερα σε κοινόχρηστους χώρους πρασίνου, δύναται με έγκριση της δασικής αρχής και κατόπιν εγκεκριμένων μελετών να κατασκευάζονται έργα του ΜΕΤΡΟ ή του ΤΡΑΜ και τα συνοδά έργα αυτών (π.χ.γραφεία)...''. Η δυνατότητα δηλαδή της κάθε αναθέτουσας αρχής για την κατασκευή υπογείου παρκινγκ, περιορίζεται αποκλειστικά στις συγκεκριμένες δραστηριότητες, ανεξάρτητα μάλιστα από το χαρακτηρισμό της έκτασης, ως χώρου πρασίνου ή όχι.
2) Σύμφωνα με την υπ' αρίθμ. 117840/1514 της 8/4/2011 εγκύκλιο του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (Ειδική Γραμματεία Δασών), '' έχει δε κριθεί ότι, τα πάρκα και τα άλση που βρίσκονται σε κοινόχρηστο χώρο εντός ρυμοτομικού σχεδίου, εξομοιώνονται με τα δασικά οικοσυστήματα και υπάγονται στην ιδιαίτερη προστασία που θεσπίζεται για τα δάση και τις δασικές εκτάσεις με το άρθρο 24 του Συντάγματος ( ενδεικτικά αναφέρονται ΣτΕ ολ. 55/1993, 1978/2002, 974/2005, ολ. 677/2010)
''Για το υπέδαφος συνεπώς, πάρκων και αλσών, ισχύουν οι περιοριστικές διατάξεις σε ότι αφορά στον προορισμό και τη χρήση του, που ισχύουν γι' αυτά, όπως απορρέουν από τη δασική νομοθεσία και το Σύνταγμα. Δεν είναι επομένως δυνατόν να διατίθεται το υπέδαφός τους για τη δημιουργία υπόγειων parking, καθότι δεν δύναται τέτοια δυνατότητα από τη δασική νομοθεσία''.
'' Σχετικώς το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε ότι, δεν είναι δυνατή η κατασκευή χώρου στάθμευσης κάτω από κοινόχρηστο χώρο πρασίνου, αφού υπάρχει ασυμβατότητα της συγκεκριμένης χρήσης με τον προορισμό του υπερκείμενου χώρου πρασίνου. Οι κοινόχρηστοι χώροι πρασίνου δε, αποτελούν οιονεί υποκατάστατα του φυσικού περιβάλλοντος εντός της πόλης και δεν επιτρέπεται παράλληλη χρήση του που να αναιρεί ή να μειώνει ουσιωδώς τη χρήση αυτή, όπως είναι η χρήση των υπόγειων χώρων στάθμευσης (ΣτΕ 2242/1994, γνωμοδ. ΠΕ 258/2001 ΣτΕ).
3) Σε έκθεση επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης με ημερομηνία 24-3-2011 διατυπώνεται η θέση ότι, ''δεν είναι νόμιμη η κατασκευή γκαράζ κάτω από κοινόχρηστο χώρο πρασίνου και αναψυχής'' και μάλιστα αναφέρεται κατηγορηματικά ότι η ένταξη της επένδυσης σε πρόγραμμα επιδοτήσεων έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις του νόμου 3299/2004 που δεν προβλέπει τη χορήγηση κινήτρων σε γκαράζ που κατασκευάζεται σε δημόσιο ακίνητο.
Υιοθετούν επίσης τις παραπάνω αποφάσεις του ΣΤΕ και του άρθρου 24 του Συντάγματος.
Ανεξάρτητα όμως από την μη δυνατότητα εκ του νόμου και της νομολογίας κατασκευής υπόγειου parking σε χώρο πρασίνου (αδιάφορα αν αυτός χαρακτηρίζεται ως χώρος πρασίνου ή όχι), σας γνωρίζουμε και τα εξής :
Η προσβαλλομένη απόφαση ελήφθη δίχως να υπάρχει η παραμικρή μελέτη ή προμελέτη του έργου σε γνώση του Δημοτικού Συμβουλίου, αναφορικά με τα βασικά σημεία κάθε έργου. Δηλαδή, που ακριβώς προβλέπεται να γίνει, με ποιες διαστάσεις, εισόδους – εξόδους της κατασκευής, δυναμικότητα, οικονομική επιβάρυνση του Δήμου, αριθμό δένδρων που θα κοπούν, καινούριες κατασκευές που θα αποξηλωθούν κτλ.
Στο έργο της ανάπλασης του πάρκου του Αγίου Γεωργίου, όπου μέχρι πρόσφατα γίνονταν εργασίες (με καθυστέρηση βέβαια 2 χρόνων), δεν υπάρχει καν οριστική παραλαβή του έργου.
Κατά συνέπεια η πλειοψηφία αποφάσισε σε ένα έργο που μόλις έχει τελειώσει (με τις ατέλειες βέβαια που επιδεικτικά αρνείται να συμπληρώσει, όπως παιδική χαρά, αναψυκτήριο, λειτουργία παιχνιδιών νερού, ) και που στοίχισε στο Δήμο 300.000 ευρώ (συνολικά 550.000 ευρώ αφού τα υπόλοιπα 250.000 ήταν από το πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ) και για το οποίο δεν υπάρχει καν οριστική παραλαβή, να προχωρήσει στην καταστροφή απροσδιόριστου μέρους αυτού και όλων των νέων δένδρων, της βλάστησης και των κατασκευών επί αυτού, με σκοπό την δημιουργία υπογείου parking.
Από όλα τα παραπάνω συνάγεται ότι η παραπάνω προσβαλλόμενη απόφαση είναι μη νόμιμη, εφόσον συμπερασματικά επιδιώκει την κατασκευή υπόγειου παρκινγκ σε χώρο πρασίνου, σε πάρκο που έχει αυτή τη χρήση άνω των 80 ετών, δεν υπάρχει καμία μελέτη που συνοδεύει την εν λόγω απόφαση (χωροθέτησης, μελέτη κατασκευής, μελέτη σκοπιμότητας, κυκλοφοριακών επιπτώσεων, περιβαλλοντικών επιπτώσεων), σε ανακατασκευασθέντα δε πρόσφατα χώρο πρασίνου, το έργο του οποίου δεν έχει ακόμη παραληφθεί οριστικά από τον ανάδοχο του έργου, η δε ζημία του Δήμου που αφορά το ποσοστό συμμετοχής αυτού σε περίπτωση υλοποίησής του και το μέρος των χρημάτων που αναλογούν στο ήδη εκτελεσθέν έργο της ανάπλασης ξεπερνά το ποσό των 300.000 ευρώ.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ – ΖΗΤΟΥΜΕ
Την ακύρωση της υπ' αρίθμ. 167/2013 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Πέλλας, πρακτικό 8/2013, με θέμα ''υποβολή πρότασης στο πρόγραμμα ''υποδομές'' της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την υλοποίησης της πράξης ''κατασκευή 2 μηχανικών χώρων στάθμευσης στα Ο.Τ. 85 και 43Α'', στο σκέλος που αφορά την κατασκευή υπόγειου παρκινγκ ειδικότερα στο χώρο πρασίνου του Ο.Τ. 85 (πάρκο Αγίου Γεωργίου).
Συνημμένα : 1) Υπ' αρίθμ. 167/2013 απόφαση Δ.Σ. Δήμου Πέλλας
2) Υπ' αρίθμ. 117840/1514 εγκύκλιος Υπουργείου Περιβάλλοντος
3) Ν. 4042/2012, άρθρο 1
4) Σχετικά δημοσιεύματα
ΟΙ ΠΡΟΣΦΕΥΓΟΝΤΕΣ
Νικόλαος Παπανικολάου
Τιμόθεος Αρνάκης
Γεώργιος Ξανθόπουλος
Νικόλαος Αμπεριάδης
Νικόλαος Τσίτσου
Γεώργιος Παπαδόπουλου
Δημήτριος Παπαδημητρίου
Γεώργιος Ελευθερίου
Πέτρος Χ''Ηλιάδης
Αντωνίος Καραμπατζάκης
Ευστάθιος Ανδρεάδης
Σαράντης Μουχτάρης
Φίλιππος Μηλώσης
Ευστράτιος Ψαρράς

4 σχόλια:

  1. ΚΑΙ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΟΛΗ ΑΥΤΗ Η ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΤΑΝ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ, ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΠΡΟΣΦΥΓΗ, ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΤΑΝ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ,ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ Η ΠΡΟΣΦΥΓΗ, ΣΕ ΚΡΑΝΙΟΥ ΤΟΠΟ, ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ ΓΕΝΙΕΣ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΤΩΝ, ΠΟΥ ΜΕΓΑΛΩΣΑΝ ΕΠΑΙΞΑΝ ΕΡΩΤΕΥΤΗΚΑΝ ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΡΚΟ. ΡΗΜΑΞΑΜΕ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΠΙΑΣΕ ΚΟΨΙΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΕΔΑΦΟΣ. 'Η ΕΓΩ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΔΩ ΤΟΣΟ ΜΠΡΟΣΤΑ Ή ΟΙ ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΤΗΝ (ΑΝΑΠΛΑΣΗ) ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΝΑ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΥΠΟΓΕΙΑ PARKING !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΦΙΛΕ, ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΞΑΝΑΕΡΩΤΕΥΘΕΙΣ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ 300 ΑΤΟΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ

      Διαγραφή
    2. μεχρι τωρα στην ελλαδα επιτρέπεται να κόψεις επικύνδυνα και γερασμένα δένδρα για να βάλεις καινουρια, γκεγκε;

      Διαγραφή
  2. έχει δίκαιο ο Παπανικολάου στα παρακάτω Ας σημειωθεί ότι το πάρκο του Αγίου Γεωργίου στα Γιαννιτσά, το οποίο και σύμφωνα με το Γ.Π.Σ. της πόλης είναι χαρακτηρισμένο ως χώρος πρασίνου, είναι το μοναδικό πάρκο στο κέντρο της πόλης του οποίου η ανάπλαση και ανακατασκευή αποφασίσθηκε και υλοποιήθηκε από την τελευταία δημοτική αρχή του Δήμου Γιαννιτσών (νυν αντιπολίτευση του Δήμου Πέλλας), με στόχο την δημιουργία ενός σύγχρονου χώρου πρασίνου, για τα επόμενα χρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

https://www.meapopsi.gr/2021/06/blog-post_89.html#more