Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

Παρέμβαση του Δάνη Τζαμτζή



 
Ιορδάνης Τζαμτζής: Με το  Νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων και άλλες διατάξεις», γίνεται πράξη το διαφάνεια παντού και αποκλείονται οι παρεμβάσεις»
«Γίνεται πράξη το διαφάνεια παντού και αποκλείονται παρεμβάσεις, όπως το παράνομο άνοιγμα φακέλων, οι αποκλεισμοί ενδιαφερομένων, οι ενστάσεις που συνεχώς υποβάλλονταν σε τέτοιες περιπτώσεις, ουσιαστικά μειώνονται γιατί πλέον η διαδικασία θα γίνεται ηλεκτρονικά», αυτά τόνισε μεταξύ άλλων ο Βουλευτής Πέλλας κ. Ιορδάνης Τζαμτζής κατά την ομιλία του στη Βουλή για το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων» του οποίου είναι και Εισηγητής.


Κατά την 4η Συνεδρίαση της Ολομέλειας για το Νομοσχέδιο «Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων», ο κ. Τζαμτζής ανέφερε τα εξής:

«Το νομοσχέδιο αυτό πραγματικά ρυθμίζει μια πλειάδα θεμάτων, αλλά το σημαντικότερο είναι το θέμα της διαδικασίας των ηλεκτρονικών, δημοσίων συμβάσεων.
 Τις μέρες που συζητήθηκε  το νομοσχέδιο επί της αρχής και επί των άρθρων, διαπιστώσαμε ότι μέσα στην αίθουσα υπήρχε μια γενικότερη θετική ανταπόκριση όλων των παρατάξεων σε μια διαδικασία όπου ξεφεύγουμε από τα τετριμμένα, ξεφεύγουμε από τα χαρτιά, ξεφεύγουμε από πολλές πιθανότητες λαθών, παρατυπιών ή ατασθαλιών και περνάμε στις δημόσιες συμβάσεις μέσα από ηλεκτρονικές διαδικασίες, σε ένα σύγχρονο τρόπο ηλεκτρονικής διακυβέρνησης από όπου απομακρύνεται η πιθανότητα να υπάρξουν φαινόμενα ατασθαλιών.
Αυτό που ουσιαστικά επιδιώκει η κυβέρνηση, με το «Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων και άλλες διατάξεις», δηλαδή το νομοσχέδιο που επεξεργαζόμαστε, είναι να υπάρξει πάνω απ' όλα διαφάνεια σε όλη τη διαδικασία.
Πραγματικά το νομοσχέδιο αυτό φέρνει πολύ μεγάλες αλλαγές στη διαδικασία της προετοιμασίας μιας προμήθειας ή μιας ανάθεσης ή μιας εκτέλεσης ενός δημόσιου έργου και βεβαίως πάντα με τη χρήση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών.
 Δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς ότι υπήρχαν πάρα πολλά προβλήματα, υπήρξαν διαδικασίες, υπήρξε η παρέμβαση του ανθρώπου, ο οποίος διενεργούσε τέτοιου είδους διαδικασίες για προμήθειες ή έργα.
Με την τωρινή διαδικασία άρετε αυτό το πρόβλημα και βγαίνουμε από μια διαδικασία που πιθανόν να υπάρξουν, οι όποιες παρεμβάσεις και πηγαίνουμε σε μια διαδικασία διαφάνειας γι’ αυτές τις προμήθειες ή τα έργα.
Αυτό που πρέπει να τονίσουμε είναι ότι έχουμε μια ουσιαστική μεταρρύθμιση στον τομέα των προμηθειών, των υπηρεσιών και των έργων από την αρχή της διαδικασίας, δηλαδή από την υποβολή του αιτήματος και αυτό συνεχίζεται με την έγκριση, τον προγραμματισμό, την προκήρυξη, την ανάθεση και την εκτέλεση του έργου. Όλη αυτή η διαδικασία της προμήθειας αγαθών, υπηρεσιών ή έργων θα διενεργείται πλέον ηλεκτρονικά.

Γίνεται πράξη το διαφάνεια παντού και αποκλείονται παρεμβάσεις, όπως το παράνομο άνοιγμα φακέλων, οι αποκλεισμοί ενδιαφερομένων, οι ενστάσεις που συνεχώς υποβάλλονταν σε τέτοιες περιπτώσεις, ουσιαστικά μειώνονται γιατί πλέον η διαδικασία θα γίνεται ηλεκτρονικά.
 Έχουμε το ξεκίνημα μιας νέας ηλεκτρονικής εποχής, στον τομέα των δημοσίων συμβάσεων, το οποίο θα λειτουργεί στο διαδίκτυο με την ονομασία Προμηθεύς.
 Έτσι, συμπληρώνεται η νομοθεσία σε μια προσπάθεια που είχε ήδη προηγηθεί, με τη δημιουργία του κεντρικού ηλεκτρονικού μητρώου δημοσίων συμβάσεων.
Ταυτόχρονα, με τη θέσπιση των κεντρικών αρχών ανάθεσης καταργούνται οι 7.000 αναθέτουσες αρχές και περιορίζονται σε περίπου 700. Οι διαγωνισμοί, από ένα όριο προϋπολογισμού και άνω, θα πραγματοποιούνται κεντρικά.
Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση των αρχών ανάθεσης, την εξοικονόμηση των χρημάτων για το δημόσιο με την περιστολή δαπανών, έτσι θα υπάρχει η επίτευξη καλύτερων τιμών σε προμήθειες και έργα. Θα υπάρχει εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων, εργατοωρών και φυσικά χρημάτων.
Πέρα από τη βελτίωση των οικονομικών του κράτους, πλέον,  με τη χρήση της ηλεκτρονικής υπογραφής στις δημόσιες συμβάσειςθα υπάρχει πολύ μεγάλο όφελος για το κράτος και για τον πολίτη, προμηθευτή ή κατασκευαστή. Έτσι θα μειωθεί η γραφειοκρατία, θα συμμετέχουν στις διαδικασίες των διαγωνισμών πολύ περισσότεροι ενδιαφερόμενοι και ουσιαστικά θα έχουμε εξοικονομήσει πολύτιμου χρόνο και μείωση εξόδων.

Το δεύτερο κεφάλαιο αναφέρεται στο γενικό εμπορικό μητρώο(Γ.Ε.ΜΗ)
Συστήνεται το Γενικό Εμπορικό Μητρώο στη διεύθυνση ανωνύμων εταιρειών πίστεως, της γενικής γραμματείας εμπορίου και καθορίζονται οι αρμοδιότητες του.

Στο 3ο κεφάλαιο, ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τα εμπορικά σήματα.
Υπάρχει μέσα μία σειρά νομοτεχνικών βελτιώσεων που φέρνουν αλλαγές, όπως το δικαίωμα χρήσης σήματος για αόριστο χρόνο και την καταβολή ετήσιου τέλους χρήσης από τον δικαιούχο.

Στο 4ο κεφάλαιο, ρυθμίζονται θέματα που έχουν σχέση με το παραεμπόριο, την κατάσχεση και καταστροφή απομιμητικών προϊόντων.
Δημιουργείται ταυτόχρονα στο Υπουργείο Ανάπτυξης Συντονιστικό Κέντρο για την Αντιμετώπιση του παραεμπορίου, το ΣΥΚΑΠ και καθορίζεται και η λειτουργία του και οι αρμοδιότητές του.
Τροποποιούνται ακόμη θέματα και γίνονται σημαντικές αλλαγές, στον θεσμό των λαϊκών αγορών.
 Η αρμοδιότητα σε ότι αφορά τουλάχιστον τους 2 Οργανισμούς της Κεντρικής Μακεδονίας και της Αττικής μεταφέρετε στην αιρετή Περιφέρεια.
Είναι θετικό αυτό που ειπώθηκε πριν από τον Υπουργό, δηλαδή, ότι παραμένει στους Δήμους η αρμοδιότητα.
Διότι, όπως είχαμε τονίσει η αρμοδιότητα αυτή επιβάρυνε τους Δήμους και οι Δήμοι ήταν αυτοί που είχαν όλη την  ευθύνη, όπως της καθαριότητας, του συντονισμού, του καθορισμού των χώρων, ουσιαστικά της εύρυθμης λειτουργίας των λαϊκών αγορών και για αυτό τονίσαμε ότι θα πρέπει να υπάρξει πολύ μεγάλη μέριμνα και ιδιαίτερη προσοχή στο θέμα αυτό.
Γιατί, και από τις παρατηρήσεις που έγιναν από την Κ.Ε.Δ.Ε., το θέμα ήταν πάρα πολύ σημαντικό.
Θεωρώ, λοιπόν, ότι είναι πολύ θετική η παραμονή της αρμοδιότητας στους Δήμους, διότι αυτοί φέρουν το βάρος και θα πρέπει να έχουνε και την ευθύνη της λειτουργίας των λαϊκών αγορών.
Ακόμη, θεωρώ κύριε Πρόεδρε, ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι το Υπουργείο έκανε δεκτές κάποιες παρατηρήσεις που είχαμε υποβάλλει σχετικά με το θέμα των λαϊκών αγορών και μιλώ, αφενός μεν για το τέλος ειδικά για την Βόρεια Ελλάδα που θα παραμείνει στο 5%. Η πρότασή μας ήταν να παραμείνει στο 2,5% για την Αττική και 5% στην Βόρεια Ελλάδα.
Φυσικά, είδα και μέσα στο νομοσχέδιο να περνάει το ημερήσιο τέλος και σας λέω ότι για αυτούς ιδιαίτερα στην Βόρειο Ελλάδα όπου υπάρχει πρόβλημα και πολλές φορές δεν παρευρίσκονται – δεν μπορούν να παραβρεθούν, να μην πληρώνουν αυτό το ημερήσιο τέλος είναι σημαντικό. Διότι πραγματικά οι καιρικές συνθήκες πολλές φορές ιδιαίτερα στην Βόρεια Ελλάδα δεν επιτρέπουν στον παραγωγό να παραβρεθεί στην λαϊκή αγορά.
Ακόμη ρυθμίζονται θέματα που έχουν σχέση με τα πρατήρια καυσίμων.
 Εγκαθίσταται, πλέον, το σύστημα εισροών-εκροών στα πρατήρια καυσίμων και αυτό είναι κάτι που γίνεται δεκτό και από την μεγάλη πλειοψηφία των πρατηριούχων. Το σύστημα εισροών καυσίμων, θα δώσει την δυνατότητα για ακόμη μεγαλύτερο έλεγχο και αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και της λαθρεμπορίας στα καύσιμα και είναι πάρα πολύ σημαντικό.
Επίσης, ρυθμίζονται ακόμη θέματα που έχουν σχέση με τις ποινές που θα επιβάλλονται.
Τέλος, δημιουργείτε στην Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων Επιτροπή Συμβιβασμού, για την διευκόλυνση της μεσολάβησης μεταξύ των Φορέων χρέωσης διοδίων στην Ελλάδα και των παρόχων της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Τηλέδιοδίων.
Ρυθμίζονται ακόμη θέματα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, θέματα που αφορούν τις απαλλοτριώσεις που διενεργεί το «Αττικό Μετρό» και ενσωματώνεται πλέον ως 59ο άρθρο, το άρθρο για την επιχορήγηση του ENISA που θα έχει έδρα το Ηράκλειο Κρήτης.
Πολύ σύντομα και ολοκληρώνω, κύριε Πρόεδρε, κλείνω την Εισήγησή μου, γιατί τα έχουμε ήδη πει όλα αυτά τα θέματα.
 Κρίνω και εγώ ότι είναι πολύ σημαντικό ότι αποσύρεται το άρθρο 44 και θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σας κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Πρόεδρε, εγώ θέλω να συμφωνήσω με την τοποθέτησή σας απόλυτα και λέω ειλικρινά ότι με καλύπτει και εμένα αυτή η τοποθέτηση, γιατί πρέπει πραγματικά εφόσον έρθει στο επόμενο νομοσχέδιο, δηλαδή αύριο στην Βουλή μέσα στο πολυνομοσχέδιο, θα πρέπει το Υπουργείο να λάβει υπόψη του πολύ σοβαρά όλες τις παρατηρήσεις που έχουμε υποβάλλει κατά την διαδικασία συζήτησης του νομοσχεδίου και επί της Αρχής και επί των Άρθρων που προηγήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα.
Σας ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε».


                                                                                    
ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΤΖΑΜΤΖΗΣ 
Κοσμήτορας της Βουλής 
Βουλευτής ΝΔ Πέλλας 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

https://www.meapopsi.gr/2021/06/blog-post_89.html#more