Oι 17 στάσεις της Θαλάσσιας Συγκοινωνίας Θεσ/νίκης-Χαλκιδικής |
Mια νέα δυναμική στο θέμα της θαλάσσιας
συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη επιχειρούν να δώσουν η Περιφέρεια Κεντρικής
Μακεδονίας, οι δήμοι Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού και η Εγνατία Οδός
Α.Ε. με σκοπό να εκπονηθούν οι μελέτες και να εκδοθούν οι αδειοδοτήσεις για την
κατασκευή των προβλητών - στάσεων όπου θα «δένουν» τα καραβάκια της
συγκοινωνίας.
Με αφορμή αυτήν
την καινοτόμο ενέργεια που προσπαθεί να υλοποιήσει η Π.Κ.Μ. συνέχισα την ιδέα της θαλάσσιας
συγκοινωνίας και για την
Χαλκιδική.Εφόσον το οδικό δίκτυο Μουδανιών-Ποτίδαιας-Κασσάνδρας αναμένεται να
ολοκληρωθεί το 2015,σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα της Εγνατίας Οδού Α.Ε. και
της ΙΝΤΡΑΚΑΤ Α.Ε.(που είναι οι ανάδοχοι των δύο οδικών δικτύων),οι παραθεριστές
οι οποίοι επιλέγουν να επισκεφτούν την Χαλκιδική οδικός(και κυρίως το πρώτο
πόδι) θα υποστούν την γνωστή ταλαιπωρία λόγω των συχνών μποτιλιαρισμάτων.Επομένως
για να αποφορτιστεί το οδικό δίκτυο
από τα χιλιάδες αυτοκίνητα που κατακλύζουν τους δρόμους και δημιουργούν αυτήν
την ταλαιπωρία η πρότασή μου για το σύστημα Θαλάσσιας Συγκοινωνίας νομίζω πως
αποτελεί μια πολύ καλή εναλλακτική λύση για την αντιμετώπιση αυτού του μείζονος
προβλήματος που ταλανίζει τους κατοίκους της περιοχής και τους παραθεριστές
αντίστοιχα.
Η πρόταση μου περιλαμβάνει
ένα σύστημα Θαλάσσιας Συγκοινωνίας με ταχύπλοα καταμαράν τα οποία θα ενώνουν το
κέντρο της Θεσσαλονίκης με τον Θερμαϊκό Κόλπο και το πρώτο πόδι της Χαλκιδικής,
το όποιο είναι και το πιο πολυσύχναστο ιδίως τους θερινούς μήνες.Το σχέδιο περιλαμβάνει
17 στάσεις οι οποίες χωρίζονται σε 2 γραμμές (Εικόνα 1).Προκειμένου να μην
κάνει το κύκλο του ποδιού το ταχύπλοο,από την μια μεριά θα εξυπηρετεί τις περιοχές του Τορωναίου Κόλπου (Γραμμή 1) και
μέσω της διώρυγας της Ποτιδαίας τις περιοχές του Θερμαϊκού Κόλπου (Γραμμή 2).
Αρχικά μπορεί
να εφαρμοστεί πιλοτικά για τους θερινούς μήνες, πιστεύω όμως με τις κατάλληλες
παρεμβάσεις,δηλαδή ναυτιλιακές υποδομές για την προσάραξη των πλοίων,θα
μπορούσε να επιτευχθεί. Παράλληλα όμως θα πρέπει να εξασφαλιστούν οι απαραίτητες
αδειοδοτήσεις για την παραχώρηση αιγιαλού από την Κτηματική Υπηρεσία του
Δημοσίου και για τις 17 στάσεις. Εφόσον γίνουν τα παραπάνω και υπάρξουν οι
κατασκευαστικές μελέτες, θα υποβληθεί πρόταση για την χρηματοδότηση της
υλοποίησής του και για την κατασκευή των προβλητών από το ΕΣΠΑ ή εναλλακτικά ή
αθροιστικά από το <<πράσινο ταμείο>> ή από κάθε άλλη Δημόσια
χρηματοδοτική πηγή που θα προκύψει, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Κύριου του
Έργου και της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης, με δικαιούχο το φορέα υλοποίησης
,είτε άμεσα ως τελικός δικαιούχος της χρηματοδότησης, είτε έμμεσα ως αποδέκτης
της χρηματοδότησης από τον κύριο του έργου, μέσω της παρούσας Προγραμματικής
Σύμβασης.Τελευταίο στάδιο θα είναι η διενέργεια διαγωνισμού για τον ιδιώτη που
θα κληθεί να προμηθευτεί τα πλοία και να αναλάβει τη λειτουργία του έργου της
Θαλάσσιας Συγκοινωνίας.
Θεωρώ βέβαιη τη
χρηματοδότηση της κατασκευής της συγκεκριμένης υποδομής από το ΕΣΠΑ καθώς πρόκειται για κατασκευή και
όχι επιδότηση συγκοινωνιακού μέσου. Σε περίπτωση, πάντως, που το έργο δεν βρει
χρηματοδοτική ανταπόκριση από το ΕΣΠΑ,πιστεύω ότι η Π.Κ.Μ. θα μπορούσε να το
χρηματοδοτήσει.
Οι στάσεις είναι οι εξής:
Γραμμή 1 :Μαρίνα Πλατεία
Ελευθερίας( Διπλά στο Λιμάνι, θα κατασκευαστεί)-Νέα Κρήνη-Περαία-Αγία
Τριάδα-Νέα Μηχανιώνα-Νέα Καλλικράτεια-Νέα Μουδανιά-Ποτίδαια-Sani
Resort-Σίβηρη-Φούρκα-Ποσείδι
Γραμμή 2 :Μαρίνα Πλατειά
Ελευθερίας( Διπλά στο Λιμάνι, θα κατασκευαστεί)-Νέα Κρήνη-Περαία-Άγια Τριάδα-Νέα
Μηχανιώνα-Νέα Καλλικράτεια-Νέα Μουδανιά-Ποτίδαια-Νέα
Φώκαια-Καλλιθέα-Χανιώτη-Πευκοχώρι-Παλιούρι
Η υλοποίηση της
Θαλάσσιας Συγκοινωνίας αναμένεται να
προσθέσει επιπλέον δυνατότητες μεταφοράς για χιλιάδες Θεσσαλονικείς προς την
Κασσάνδρα και την Χαλκιδική γενικότερα με χαμηλό κόστος,το οποίο θα πρέπει να
είναι ανταγωνιστικό του ΚΤΕΛ.Πάντως αποτελεί μια πολύ αξιόλογη πρόταση η οποία
αναμένεται να συμβάλει τόσο στην αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου της
Θεσσαλονίκης –Κασσάνδρας όσο και στην τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης
περιοχής.
*Το άρθρο θα δημοσιευθεί και στην εβδομαδιαία εφημερίδα της Χαλκιδικής <<Θέμα>> την Πέμπτη 18/04.
poly oraia protasi kai polky xrisimh
ΑπάντησηΔιαγραφήπολυ ενδιαφερον μακαρι να γινει και να γλυτωσουμε την ταλαιπωρεια
ΑπάντησηΔιαγραφή