Σας υπενθυμίζουμε ότι:
Στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων είναι υποχρεωτικό να
καταχωρείται το σύνολο των διαγωνιστικών διαδικασιών δημοσίων συμβάσεων (αγαθών
ή υπηρεσιών ή έργων) που ξεκινούν με Πρωτογενές Αίτημα από τις 02/05/2013 για τους ΟΤΑ και είναι προϋπολογισμού
1.000 ευρώ και άνω, χωρίς ΦΠΑ.
To πρόγραμμα ΑΓΟΡΑ (Κ.Η.Μ.Δ.Σ.) είναι
σε συνέχεια του Προγράμματος ΔΙΑΥΓΕΙΑ
και επιφέρει πειθαρχικές ευθύνες στη μη τήρηση και εφαρμογή του από τους
αρμόδιους υπαλλήλους οι οποίοι και έχουν την ευθύνη για την τήρησή του σύμφωνα
με το αντικείμενο εργασίας τους.
Την εφαρμογή
θα τη βρείτε στη διεύθυνση http://staging.agora.gov.gr
Τι καταχωρείται:
α) Πρωτογενή Αιτήματα
‐ όλα τα αιτήματα των Φορέων του
δημοσίου τομέα,
όπως ορίζεται στο
άρθρο 1β του ν.2362/1995, για τη σύναψη συμβάσεων.
β) Εγκεκριμένα
Αιτήματα ‐ όλα τα αιτήματα για τα οποία έχει
εγκριθεί η
αντίστοιχη δαπάνη
είτε με τον Αριθμό Ανάληψης Υποχρέωσης, εφόσον η δαπάνη υπάγεται στη διαδικασία
του π.δ. 113/2010 (Α 194), είτε με την ένταξη τους σε αντίστοιχο προϋπολογισμό.
γ) Προκηρύξεις ‐
όλες
οι προκηρύξεις ή προσκλήσεις που αφορούν εγκεκριμένα αιτήματα σε συνδυασμό με
τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί.
δ) Συμβάσεις ‐
όλες
οι Δημόσιες Συμβάσεις αμέσως μετά την υπογραφή τους και πάντως πριν από την
εκτέλεση οποιασδήποτε δαπάνης.
ε) Εντολές Πληρωμών ‐
Όλες
οι Εντολές Πληρωμών έναντι των
καταχωρημένων συμβάσεων,
καθώς και τα στοιχεία των σχετικών τιμολογίων.
Ερώτηση: Τι λογίζεται ως πρωτογενές
αίτημα;
Απάντηση: Σύμφωνα με την παράγραφο 2.1 του άρθρου 3 της με Aριθμ. Π1/ 2380/18.12.2012 ΚΥΑ (ΦΕΚ 3400Β΄/20-12-2012) τα Πρωτογενή Αιτήματα είναι όλα τα αιτήματα των υπηρεσιών των Φορέων του δημοσίου τομέα με τα οποία ζητείται η προμήθεια αγαθών ή η παροχή υπηρεσιών ή η εκτέλεση δημοσίων έργων για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων.
Το πρωτογενές αίτημα λοιπόν είναι το έγγραφο εκείνο που ανάλογα με τη διοικητική σας διαδικασία, θεμελιώνει αίτημα προμήθειας αγαθών ή παροχής υπηρεσιών ή εκτέλεσης δημοσίων έργων και διαβιβάζεται στην αρμόδια υπηρεσία προκειμένου να εκδοθεί απόφαση ανάληψης υποχρέωσης.
Ερώτηση: Τι λογίζεται ως εγκεκριμένο αίτημα;
Απάντηση: Σύμφωνα με την παράγραφο 2.2 του 'Αρθρου 3 της με Aριθμ. Π1/ 2380/18.12.2012 ΚΥΑ (ΦΕΚ 3400Β΄/20-12-2012), εγκεκριμένα αιτήματα είναι όλα τα αιτήματα, για τα οποία έχει εγκριθεί η αντίστοιχη δαπάνη είτε με τον Αριθμό Ανάληψης Υποχρέωσης, εφόσον η δαπάνη υπάγεται στη διαδικασία του Π.Δ 113/2010 (Α΄ 194), είτε με την ένταξή τους σε αντίστοιχο προϋπολογισμό ('Αρθρο 8, Π.Δ 113/2010) ή ΣΑΕ ή ανάλογη διαδικασία.
Ερώτηση: Τι λογίζεται ως Εντολή Πληρωμής;
Απάντηση: Εντολή Πληρωμής (πράξη για καταχώρηση στο Μητρώο) νοείται το διαβιβαστικό των δικαιολογητικών δαπάνης προς την Υ.Δ.Ε. για έλεγχο ή σε Υπόλογο για πληρωμή, ανάλογα με τη συγκεκριμένη διαδικασία που ακολουθείται για την πληρωμή της συναφθείσας σύμβασης.
Ερώτηση: Τι λογίζεται ως πρωτογενές αίτημα σε έργα ΕΣΠΑ;
Απάντηση: Ως πρωτογενές αίτημα σε έργα ΕΣΠΑ μπορεί να χρησιμοποιηθεί το τεχνικό δελτίο προτεινόμενης πράξης.
Ερώτηση: Τι λογίζεται ως εγκεκριμένο αίτημα σε έργα ΕΣΠΑ;
Απάντηση: Ως εγκεκριμένο αίτημα σε έργα ΕΣΠΑ μπορεί να χρησιμοποιηθεί η απόφαση ένταξης της πράξης έργου σε ΣΑΕ του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Ερώτηση: Η απόφαση ένταξης σε ΣΑΕ (δηλ. το εγκεκριμένο αίτημα σε έργα ΕΣΠΑ) αφορά πολλαπλές δαπάνες. Πώς το χειρίζομαι;
Απάντηση: Εάν η απόφαση ένταξης σχετίζεται με τη σύναψη πολλαπλών δημοσίων συμβάσεων, τότε το εγκεκριμένο αίτημα θα είναι κοινό για κάθε περίπτωση.
Ερώτηση: Τι λογίζονται ως αιτήματα για τις Διαχειριστικές Αρχές όσον αφορά σε δημόσιες συμβάσεις από τον Τακτικό Προϋπολογισμό τους;
Απάντηση: Ως πρωτογενές αίτημα μπορεί να θεωρηθεί το αίτημα που γίνεται άπαξ κάθε χρονιά για να εξασφαλιστούν οι σχετικές πιστώσεις από τον ετήσιο τακτικό προϋπολογισμό, με αντικείμενα προς καταχώρηση τις κατηγορίες ειδών με βάση τα ΚΑΕ για τα οποία γίνεται αίτηση πίστωσης και ποσότητες προσδιορισμένες με τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια.
Ως εγκεκριμένο αίτημα μπορεί να θεωρηθεί η απόφαση έγκρισης του ανωτέρω πρωτογενούς αιτήματος.
Απάντηση: Σύμφωνα με την παράγραφο 2.1 του άρθρου 3 της με Aριθμ. Π1/ 2380/18.12.2012 ΚΥΑ (ΦΕΚ 3400Β΄/20-12-2012) τα Πρωτογενή Αιτήματα είναι όλα τα αιτήματα των υπηρεσιών των Φορέων του δημοσίου τομέα με τα οποία ζητείται η προμήθεια αγαθών ή η παροχή υπηρεσιών ή η εκτέλεση δημοσίων έργων για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων.
Το πρωτογενές αίτημα λοιπόν είναι το έγγραφο εκείνο που ανάλογα με τη διοικητική σας διαδικασία, θεμελιώνει αίτημα προμήθειας αγαθών ή παροχής υπηρεσιών ή εκτέλεσης δημοσίων έργων και διαβιβάζεται στην αρμόδια υπηρεσία προκειμένου να εκδοθεί απόφαση ανάληψης υποχρέωσης.
Ερώτηση: Τι λογίζεται ως εγκεκριμένο αίτημα;
Απάντηση: Σύμφωνα με την παράγραφο 2.2 του 'Αρθρου 3 της με Aριθμ. Π1/ 2380/18.12.2012 ΚΥΑ (ΦΕΚ 3400Β΄/20-12-2012), εγκεκριμένα αιτήματα είναι όλα τα αιτήματα, για τα οποία έχει εγκριθεί η αντίστοιχη δαπάνη είτε με τον Αριθμό Ανάληψης Υποχρέωσης, εφόσον η δαπάνη υπάγεται στη διαδικασία του Π.Δ 113/2010 (Α΄ 194), είτε με την ένταξή τους σε αντίστοιχο προϋπολογισμό ('Αρθρο 8, Π.Δ 113/2010) ή ΣΑΕ ή ανάλογη διαδικασία.
Ερώτηση: Τι λογίζεται ως Εντολή Πληρωμής;
Απάντηση: Εντολή Πληρωμής (πράξη για καταχώρηση στο Μητρώο) νοείται το διαβιβαστικό των δικαιολογητικών δαπάνης προς την Υ.Δ.Ε. για έλεγχο ή σε Υπόλογο για πληρωμή, ανάλογα με τη συγκεκριμένη διαδικασία που ακολουθείται για την πληρωμή της συναφθείσας σύμβασης.
Ερώτηση: Τι λογίζεται ως πρωτογενές αίτημα σε έργα ΕΣΠΑ;
Απάντηση: Ως πρωτογενές αίτημα σε έργα ΕΣΠΑ μπορεί να χρησιμοποιηθεί το τεχνικό δελτίο προτεινόμενης πράξης.
Ερώτηση: Τι λογίζεται ως εγκεκριμένο αίτημα σε έργα ΕΣΠΑ;
Απάντηση: Ως εγκεκριμένο αίτημα σε έργα ΕΣΠΑ μπορεί να χρησιμοποιηθεί η απόφαση ένταξης της πράξης έργου σε ΣΑΕ του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Ερώτηση: Η απόφαση ένταξης σε ΣΑΕ (δηλ. το εγκεκριμένο αίτημα σε έργα ΕΣΠΑ) αφορά πολλαπλές δαπάνες. Πώς το χειρίζομαι;
Απάντηση: Εάν η απόφαση ένταξης σχετίζεται με τη σύναψη πολλαπλών δημοσίων συμβάσεων, τότε το εγκεκριμένο αίτημα θα είναι κοινό για κάθε περίπτωση.
Ερώτηση: Τι λογίζονται ως αιτήματα για τις Διαχειριστικές Αρχές όσον αφορά σε δημόσιες συμβάσεις από τον Τακτικό Προϋπολογισμό τους;
Απάντηση: Ως πρωτογενές αίτημα μπορεί να θεωρηθεί το αίτημα που γίνεται άπαξ κάθε χρονιά για να εξασφαλιστούν οι σχετικές πιστώσεις από τον ετήσιο τακτικό προϋπολογισμό, με αντικείμενα προς καταχώρηση τις κατηγορίες ειδών με βάση τα ΚΑΕ για τα οποία γίνεται αίτηση πίστωσης και ποσότητες προσδιορισμένες με τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια.
Ως εγκεκριμένο αίτημα μπορεί να θεωρηθεί η απόφαση έγκρισης του ανωτέρω πρωτογενούς αιτήματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου